Snorkelen op Bali en sterke onderstroom

Ik zie dat mijn vorige post in het algemeen reisforum is terecht gekomen.
Wij zijn momenteel op bali en genieten met volle teugen van de relaxe sfeer hier. Ik ben een zeezwemmer en merk dat de onderstroomvoor mij hier te sterk is. Graag zou ik willen snorkelen, maar vraag me af ofditverstandig is.
We zijn in canggu en hebben een privechauffeur die ons veel last zie qua natuur en cultuur, masr ook de versvhillende stranden. Morgen gaan we naar candidasa…kun je daar goed snorkelen of tref ik daar weer die sterke onderstroom? graag jullie tips!

Bij Candidassa heb je geen/nauwelijks strand. Daarnaast is het rif voor de kust opgeblazen voor het kalk om oa de hotels te bouwen. (Waardoor het vroegere zandstrand inmiddels is weggespoeld) er zijn zelfs kunstwerken in de vorm van enorme beronblokken en een basaltkeien wal aangelegd om de kust te beschermen.
Dus ik betwijfel of er iets te zien valt.
Ik ben zelf een duiker. Wat je zou kunnen doen. Is om net een duiktrip mee te varen naar bijvoorbeeld Padan Bay en daar te gaan snorkelen.

Als je in cadidasa zit en je wilt snorkelen in mooi/rustig water …

Boek een chauffeur en laat je naar Amed rijden. Duurt circa 1,5 uur en is echt fantastisch !!!
(alleen niet op het koraal gaan staan he ! )

http://www.baliguide.com/bali-info/bali_map.html (kaartje van bali om duidelijker te maken)

Ik kan snorkelen vanaf het strand bij Amed ook aanraden. Was supermooi en lekker rustig.

Over twee weken vertrek ik met een vriendin naar Bali, ook willen we hier ons open water duik brevet halen… We zijn hier al bezig met de theorie maar willen onze praktijk in Bali halen…
We gaan vanaf Java naar Bali dus het noordwesten zou een goede zijn om hier onze praktijk te halen.

Raden jullie aan om hier de duikcursus al te boeken of dit ter plaatse te doen?

Wat heeft dit met het onderwerp ‘Snorkelen op Bali en sterke onderstroom’ te maken?

Peli, vd Heijden is nieuw als je hem kunt vertellen dat het niet logisch om het hier te plaatsen is het dan niet een kleine moeite om hem te vertellen hoe het wel werkt?
@vd Heijden, het is handiger om voor echt nieuwe vragen een nieuw onderwerp aan te maken en eventueel de zoekfunctie te gebruiken om te kijken of er geen eerdere vragen over zijn gesteld. Ik weet zelf niks van duiken dus ik kan je niet verder helpen.