Mooiste strand en snorkelplek in Bali?

Over 2 dagen ga ik voor 17 dagen naar Sanur.
Weet iemand wat het mooiste strand daar is? En wij houden nogal van snorkelen, waar kan je dat goed doen?

In Sanur zelf. Indesco

dat valt wel mee.
Gewoon Sanur beach?

In de omgeving van Amed is het mooi snorkelen. Je kunt daar snorkels en flippers huren en de vissers zullen jullie met alle plezier naar de mooie plekjes brengen. Het strand is daar in vergelijking met Sanur/Kuta niet zo mooi.

Ook het bij het eiland Menjangan (noord-west Bali) is het snorkelen meer dan de moeite waard.

Het leuke van Sanur beach is dat je aan het einde van de dag kan wadlopen en het dan de mooiste periode is om te snorkelen; je ziet heel wat mooie vissen e.d.

Indesco

Inderdaad is Amed ideaal om te snorkelen…echter is er weinig “reuring” in dit plaatsje. B.v. 1 jaar terug nog geen goed werkend internetcafé. Ook weinig mogelijkheden om andere mensen te ontmoeten want het is er eenvoudig erg rustig. Dit in tegenstelling tot het zuidelijk gedeelte van Bali. Zelf ben ik zoals mijn nickname al wel zal vermoeden, een enorme fan van Sanur. Veel mogelijkheden en een goeie uitvalbasis om Bali te verkennen.

Zuiden van Bali is idd mooi/leuk; denk bijv. ook aan de zonsondergang in Uluwatu/eten 's-avonds op het strand van Jimbaran (heerlijke vis) en naar Tanah Lot (hoewel dit een beetje meer in het westen van Bali ligt). Kuta is leuk om te shoppen en te stappen maar in Sanur vindt je nog heerlijke rust, leuke winkeltjes, lekker eten etc. Succes Indesco

De mooiste snorkelplaats op Bali is ongetwijfeld Menjangan eiland in het westen van Bali.
Een echte aanrader !!!

Daar zouden we ook eerst, na een tip, naartoe gaan, maar het is er jammer genoeg niet van gekomen. Maar Rangda heeft ongetwijfeld gelijk. Indesco

Beetje laat :wink:

Ik zou ook naar de oostkust van Bali gaan om te snorkelen. In Padangbai heb je mooie stekken (bv Blue Lagoon), en ook Tulamben is een aanrader (op snorkelen en duiken na is er echter NIKS te doen!). Wanneer je in Tulamben een stukje uitzwemt loodrecht op de kust, kom je al snel uit bij het USSR Liberty Wreck. Dit wrak heeft een maximale diepte van iets meer dan 30 meter, te diep om te zien vanaf het oppervlakte, maar ook van boven kun je het wrak goed zien.

Wanneer je in de vroege ochtend gaat, zul je grote scholen napoleonvissen aantreffen, en er zijn ook veel lipvissen en maanvissen. Bovendien kun je in de zandvlakte iets links van het wrak regelmatig garden eels aantreffen.

Bij deze een paar foto’s die ik daar (duikend) genomen heb:

http://www.outofasia.nl//images/IMG_0519.jpg

http://www.outofasia.nl//images/IMG_0423.jpg

Blue Lagoon is beautiful, alleen het strand al … geweldige plek … moet je gezien hebben. Mooie foto’s Jenny. Indesco

Geweldig die foto’s !!

Dank jullie :redface:

Van mezelf moet ik echter nog een hoop leren op het gebied van onderwaterfotografie…

Is leuk om te doen Jenny. Indesco

Is het te doen om vanuit Kuta een dagje te gaan snorkelen bij blue lagoon?
Of is dat erg ver? Of kom je dan te laat aan. Bijvoorbeeld rond de middag, en dat er dan niet meer zoveel te zien is?

De reistijd van Kuta naar Padangbai bedraagt ongeveer 2-2.5 half (enkele reis), en is mede afhankelijk van de verkeersdrukte. Ik heb dit wel eens gedaan als dagtrip om te duiken, en in principe is het goed te doen. De hele dag zijn er volop vissen.

Afhankelijk van hoe lang je wilt gaan snorkelen, zou je onderweg evt nog een paar stops kunnen maken bij verschillende stops langs de route. Persoonlijk vind ik Klungkung erg leuk (mooie schilderingen op het plaffond van het paleis), en er zijn ook mensen die Candidesa erg leuk vinden (ik niet zo ;)) en de grot en tempel met de vleermuizen daar vlakbij.

beetje oftopic, maar wellicht handig voor mensen die aan het eind van de dag naar Sanur gaan om te snorkelen:

Dit klopt technisch gezien niet helemaal, de waterstand hangt namelijk af van het tij. Helaas is het niet zo dat het elke dag eb en elke dag vloed is op precies dezelfde tijden, de kentering verschuift namelijk elke dag een klein beetje, zo’n 30-40 minuten per dag. Dus wanneer de hoogwaterkentering vandaag aan het eind van de middag valt, dan valt deze een week later ongeveer 6 uur later. Dit leidt er toe dat het de ene week hoogwater is aan het eind van de middag, terwijl het een week later laagwater is.

Sorry Caroel, verkeerde info van Jenny; Padang Bai is maar een uurtje reizen van Kuta en het is een heerlijk strand om te vertoeven. En mocht je rond juni naar Bali gaan, dan klopt mijn verhaal over het wadlopen op Sanur wel, maar ja, er zijn altijd mensen die het beter weten … huh Jenny ? Indesco

Ik heb die route minstens een keer of 10 afgelegd, maar helaas nog nooit binnen een uur. Zelfs binnen 1.5 uur is voor mij bijna nooit haalbaar geweest. Blijkbaar hebben sommige mensen meer geluk :angry:

Lieve Indesco, ik probeer net uit te leggen dat de tijd waarop het laagwater is en je kan wadlopen verschilt van dag tot dag en van week tot week. Voor een aantal dagen van die maand heb je absoluut gelijk, maar NIET voor de hele maand! Hoeveel dagen ben je in Sanur geweest? En hoeveel jaar achter elkaar?

Bij deze wat aanvullende literatuur voor de mensen die meer willen weten over het tij: [Getijde (waterbeweging) - Wikipedia](Getijde (waterbeweging) - Wikipedia