Ik wil een paar dagen ergens overnachten waar ik vanuit het plaatsje naar : tanah lot en uluwatu wil. Ook vind ik het strand belangrijk, zandstrand en snorkelen als je de zee in loopt. We houden niet van massa toerisme en authentieke details van bali ( snap dat dat minder is met toerisme) wie kan mij tips geven, waar ik dan heen moet??
Sanur.
Kuta kun je niet snorkelen. (Bij Sanur wel, maar op veel plekken alleen bij hoog water.)
Jimbaranof Uluwatu zelf. Maar deze vraag kwam recent ookal voorbij… even de zoekfunctie raadplegen of Lonley Planet.
In Kuta heb je nog meer toeristen en het is overspoeld door Australiërs…
Sanur vind ik de beste keuze van deze twee, hoewel het snorkelen daar ook wel tegenviel.
Ik had kuta beach en sanur beach vergeleken en sanur ziet er toch wat idyllischer uit en heeft naar mijn idee sfeer. Qua snorkelen hoeft het niet super super mooi te zijn ( want daar heb je andere plekken voor) als er maar iets te zien is qua onderwater langs de kust.
Bij Uluwatu kun je niet echt snorkelen, teveel surf (golven). Al zijn er wel wat verlaten baaien in de omgeving waar je kan snorkelen. Of je bij Jimberan kan snorkelen weet ik niet.
Als je mooi wilt snorkelen op Bali kun je beter naar Tulamben gaan (wrak en onderwaterleven vanaf het strand), Amed (ook vanaf het strand), Menjagan (vanaf de boot) of Blue Lagoon bij Padangbai (vanaf de boot).
Sanur zal meer een uitval basis zijn om tanah lot, kuta nachtleven, uluwatu te bezoeken. Maar daarnaast wil ik ook op t strand kunnen liggen en een lekkere zee om af te koelen en eventueel te snorkelen. Ik wil 1 accomodatie voor deze activiteiten om niet teveel te reizen. Snorkelen zal ik in menjangan en lembongan gaan doen dus de perfecte snorkelplek hoeft het niet te zijn
Hoi ,
Kuta zou ik wegblijven , dan kan je beter in Semyniak zitten .
Persoonlijk zou ik Canggu aanraden , rustiger en dicht bij tanha lot .
Maar als je wilt snorkelen moet je aan deze kant van Bali zeker NIET zitten ( zie Jenny)
Als je in menjangan en lembongan hebt gesnorkelt zal je in Kuta of Sanur niet meer geintreseerd zijn om te snorkelen .
Bedankt voor je tips jan. Ik denk dat het Sanur word. Overal een beetje in de buurt en volgens mij heeft die kant een rustige zee waar je lekker kunt zwemmen. Dus een dagje strand is daar wel een goede optie.
Mijn neef zat dit jaar in Canggu maar vond dat absoluut niet leuk. Te rustig en te weinig leuke restaurantjes en winkeltjes (smaken verschillen natuurlijk). Wij zaten zelf in Seminyak en dat was wel OK. Wel toeristisch maar het strand was prima. Mooi ruim strand met wit zand wat langzaam afloopt. Ligstoelen parasols etc. Goede plek om surfles te nemen. Niet echt idyllisch of typisch Indonesisch. Foto’s van o.a. het strand van Seminyak staan op onze Facebook pagina (album Bali).
@ villa Ditya : idd daar heb je gelijk in maar in de vraag staat duidelijk
We houden niet van massa toerisme
.
Als ik voor 1 of 2 dagen in Bali zit kies ik ook Semyniak , maar ben ik voor meerdere dagen daar en heb ik mensen bij die Tanha Lot willen zien blijf ik in Canggu en doe vandaar uit alles met de brommer .
Mijn neef houdt ook niet van massa toerisme maar vond Canggu echt veel te rustig. Volgens hem zijn er geen winkels (de chauffeur die we hadden op Bali vertelde dat er geen vergunningen worden afgegeven voor winkels in Canggu), slechts een handjevol restaurantjes en zijn er een aantal bungalowtjes (die ze trouwens wel erg leuk vonden) tussen de rijstvelden gebouwd. Sommige mensen spreekt dit aan, anderen weer niet. Ik ben zelf niet in Canggu geweest dus kan er niet over oordelen.
Als je niet massa toerisme houdt dan zou ik zeker niet naar Kuta gaan. Wij zijn tot nu toe 3 keer naar Sanur geweest en vanaf daar kun je alle kanten van het eiland wel redelijk op. Wij vergelijken Kuta altijd met Benidorm van Bali haha. Sanur is wat betreft veel rustiger, maar je hebt er wel alle gemakken van een toeristische plaats inclusief strand waar je eventueel kunt snorkelen. Maar zoals hierboven gezegd zijn er betere plaatsen. Wij hebben goede ervaringen in Amed, zo vanaf het strand meteen heel mooi snorkel gebied. Veel plezier en suces met plannen van je reis.
Ik zou kiezen voor Kuta, en als je dan van wat meer rust houdt het noorden van Kuta, Seminyak bijvoorbeeld. Ben zelf een middag in Sanur geweest, maar wat was dat een schijtplaats zeg (sorry), wist niet hoe snel ik er weg moest. De stranden waren bagger en ontzettend vies water (april/mei dit jaar). Tevens was het een behoorlijk saaie omgeving en aan het strand van die hotels die hun privé strandje hebben e.d. Ben meteen overgestoken naar het eiland Nusa Lembongan, wat een verschil zeg.
Veel mensen zijn overigens positief over Sanur, maar voor mij nooit meer!!
Hoi! Ik heb een week in Sanur doorgebracht. Wat wel wat lang is. Wat daar erg leuk is, zijn de relatief goedkope restaurantjes, lekker rondfietsen en natuurljjk het prachtige strand.
Kuta hebben wij bewust overgeslagen. Als vrouw moet je er eigenlijk niet alleen heen willen. Veel zakkenrollers etc. Maar dat is van horen zeggen
Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Kuta zit inderdaad vol zakkenrollers, met name in het uitgaansleven. Niet teveel meenemen dus, en wat je meeneemt goed in de gaten houden en/of opbergen.
Fijn dat je het in Sanur leuk hebt gehad, maar dat van het strand begrijp ik nog steeds niet, haha. Wellicht zat ik dan toch verkeerd