Locatie strandvakantie

Hallo

We zijn er nog niet uit waar we onze strandvakantie zouden doen.

Eerst dachten we aan Kuta omdat we dan 's avonds kunnen buitenkomen voor wat terrasjes te doen.
Maar ik vind er niet meteen een hotel naar mijn zin.

In Nusa Dua vind ik verschillende hotels binnen budget die prachtig zijn maar heb al gehoord dat daar savonds niets te beleven valt.
Evt taxi nar Kuta!? Maar om dat nu elke avond te doen …;

Sanur en Jimbaran zijn me wat onbekend.

We willen ook wel in de zee zwemmen dus dat is ook een belangrijke factor maar heb gehoord dat de oostkust te woelig is daarvoor.

En natuurlijk dromen we van de mooie witte fijne zandstranden.

Wat raden jullie aan?

Bedankt!
Laura

De zee aan de oostkant is rustiger dan de zee aan de westkant. Het is niet voor niks dat mensen naar Kuta, Padang-Padang, Dreamland enzo gaan om te surfen :wink: Om te zwemmen zit je misschien beter bij Sanur.

De zandstranden op Bali zijn niet spierwit, dat komt ook omdat het eiland vulkanisch is en vulkaanzand zwart is. Op veel plekken op Bali zijn de stranden daarom donker, al is er soms voor toeristen wit/licht zand gestort. Verder zijn ze wel mooi hoor!

Terrasjes heb je op veel plekken in het zuiden. In Nusa Dua vaak alleen bij het hotel, in de overige plekken overal wel. Verwacht trouwens geen terrasje buiten-buiten, vaak zijn ze overdekt. Je wilt overdag niet in de zon op een terras zitten (warm), en een overkapping beschermt ook tegen de regen.

Hoi,
Ik ben net (letterlijk) terug van twee weken Bali.

Sanur is een leuke plek voor een strandvakantie (check hotel Flashbacks, uitstekende uitvalsbasis met een paar bungalows en restaurant met zwembad, maar niet aan het strand, 10 min lopen). Er zijn een hoop uitgaansgelegenheden met livemuziek maar het is redelijk rustig. Misschien in hoogseizoen anders.

Het eiland GiliT is een leuke plek. Ik ben zelf geen feestbeest maar je kunt buiten het uitgaanscentrum mooie en rustige resorts aan het strand vinden zodat je zelf de drukte op kunt zoeken indien je dit wild. Ik zag een beetje tegen GiliT op vanwege het feestgedoe maar de sfeer is mij goed bevallen.

Als je meer info wild hoor ik het!

Sander

Sanur vond ik ook een leuke plek (wel heel toeristisch).
Ik kan je Kembali Lagi Guest House aanraden… Hele mooie plaats, rustig en fantastische eigenaars.

Ik ga begin april naar Bali en ben van plan om een hotel in Kuta te boeken. Heb je al eens gekeken naar The Bene? 367euro voor 7 nachten met ontbijt. 467 euro voor een kamer met pool access, is wel leuk, kun je vanop je balkon in het zwembad springen.

Ik zou voor de oostkant gaan is een stuk rustiger. Ik vond Kuta maar niets!

We hebben gisteren uiteindelijk al onze hotels geboekt.
Voor onze strandvakantie hebben we gekozen voor Puri Santrian in Sanur.
Wij zijn ook geen uitgaans-mensen maar s’ avonds willen we wel de lokale keuken gaan proberen en wat winkeltjes zien enz.
Ik hoop dat dat mogelijk is in Sanur!?

Gisteren met Transeurope gebeld (touroperator met oa een afdeling Bali).
Zij hadden me dan weer Jimbaran aangeraden maar aangezien ik geen vis lust, leek me dit niet de beste plek.

Ik hoor vaak tegenstrijdige dingen over Sanur wat betreft het zwemmen in de zee.
Soms gaat het niet, anderen zeggen van wel.

Ik denk dat ik gewoon moet afwachten en zien ter plaatse.

Sanur en zwemmen in zee:
Bij de hotels aan het strand vaak zeer nette en schone stranden. Wel vind ik het water minder prettig aangezien er nogal veel plantenresten en ook wel wat plastic in drijft. Zelfs een km uit de kust is het niet echt schoon. Dus ook duiken voor de kust lijkt leuk maar er zijn veel betere/schoner duikstekken. Last je daarom ook niet verleiden tot een zgn seawalk (met een duikhelm op over de bodem van de kust ‘lopen’)

Sanur lokale keuken te over! Heerlijke sindhu market allemaal kraampjes met eten heerlijk!
Wat betreft het strand is niet ideaal vooral niet voor puri santrian. Meeste mensen liggen schuin naar beneden . Dus niet vlak.
Je kunt natuurlijk ook ergens anders gaan liggen geen probleem. Vind vooral bij mercure iets verder het strand het mooist.
Je kunt ook bij warung java 24 uur per dag eten komen alle balinezen eten geweldig.

Oostkust is geschikt om in te zwemmen.

In Noord oosten ligt Amed. Zwart lava strand, maar zeer goed te snorkelen en te zwemmen. Let op je niet het koraal beschadigd met je voeten. Geen zware stroming (let op geen garantie)

Padang Bai ziet er goed uit, maar heb hier erg veel last gehad van de stroming.

Sanur, hier kan je goed zwemmen met hoog water. Wel zoals in eerdere post genoemd, veel water planten op de bodem en drijvend. Dit kan als vies ervaren worden. Bij eb (laag water) kan je niet veel met het strand van sanur. Je kan zeesterren zoeken. Deze zijn wel onwijs mooi en groot.

Nusa Dua vind ik persoonlijk erg mooi als het om stranden gaat. De baai die grenst aan melia bali is erg gevoelig voor eb en vloed, maar strand bij grand hyat /Ayodia niet. Hier is wel wat meer stroming waarmee rekening gehouden dient te worden.

Ik zou naar Sanur gaan. Gunstige ligging met de nieuwe tolweg ben je een stuk sneller in het zuiden. Hotelprijzen zijn ook lager dan Nusa Dua.