Midden juli vertrekken we voor 2 weken naar Bali. Eerste keer een verre reis naar het Oosten, ik ben benieuwd We hebben een rondreis geboekt voor 7 dagen, maar de dagen ervoor en erna willen we lekker relaxen op het strand. We willen lekker rustig liggen op het strand (prive strand van een resort?), en zoals iedereen willen we aan ,‘het mooiste strand van Bali’, verblijven natuurlijk… Ik twijfel tussen Sanur, Nusa Dua, Seminyak of Legian.
Bij aankomst enkele dagen strand op de ene plaats en als afsluiter van onze vakantie op een andere plaats.
Waarnaar zijn we op zoek? Rust, rustige zee (we snorkelen ook heel graag, maar dat heb ik ook al voorzien op onze rondreis: Amed, Menjangan,…maar als het aan een strand kan in het zuiden is het ook mooi meegenomen natuurlijk), geen plaats waar je teveel in het lawaai ligt van gemotoriseerde watersporten. Kortom, we zijn echt op zoek naar rust aan een mooi strand in een leuk hotel/resort. 's Avonds willen we dan wel weer wat gezelligheid en drukte opzoeken. Ik denk dat er in Bali zoveel leuke eetgelegenheden zijn, dat het echt zonde zou zijn om in je resort te blijven. Daarom heb ik een beetje mijn twijfels over Nusa Dua, omdat het misschien iets te veraf is van de rest? Ik dacht te beginnen met twee dagen Sanur, maar welke plaats kies ik als afsluiter? Is Seminyak een goed alternatief voor Nusa Dua of is het in Nusa Dua echt het rustigste en vallen de afstanden wel mee? (heb gekeken naar hotel grand hyatt)
Kuta is voor ons zeker geen optie, al wil ik er zeker op een avond naartoe, om er de sfeer op te snuiven, te shoppen, de bars en restaurantjes te doen… Eigenlijk wil ik een beetje the best of both worlds: overdag rust en kalmte, maar 's avonds toch in de gezelligheid van restaurantjes en bars. Ik kijk er ook niet tegenop om kort met de taxi te moeten gaan, het is toch maar voor een paar daagjes…
Ik ben al dágen aan het googlen en surfen op het net. Wie kan me helpen?
Alvast bedankt voor jullie input!
Beste Joke,
Wat jij zoekt is het ideaal en dat bestaat niet ben ik bang. Én touristisch (want barretjes en restaurants in de buurt) én rustig (geen herrie, geen opdringerige verkopers), dat matcht niet echt met elkaar natuurlijk Maar gelukkig zijn de kosten voor ‘transport’ niet hoog, dus wat je kan doen is een afgelegen, klein (wat duurder) villaresort nemen in het uiterste zuiden (de grote resorts hebben uiteraard ook drukke stranden) van Bali (ten zuiden van Nusa Dua nog) en daar overdag chillen op hun privéstrandje of baai en 's avonds met hun chauffeur naar een van de touristenplaatsen rijden en je ook weer op laten halen. Maar als je zoekt met google Earth en dan inzoomt op het gebied rond de zuidelijke punt, dan kan je vaak op foto’s van resort ed klikken en dan verder kijken op hun websites. Maar dan moet je dus wel je portemonnee trekken zeg maar
Het strand van Sanur vind ik persoonlijk niet zo aantrekkelijk. De stranden van Kuta, Legian en Seminyak zijn supersuper druk en toeristisch: overal verkopers en verhuurders van bedjes en surfboards, er is geen kale plek te vinden zeg maar… Als je daar niet van houdt, kan je die hele strook beter niet bezoeken.
Er zijn volgens mij trouwens ook hele mooie (kleine) resorts nabij Tanah Lot, met privé stranden, maar ook wel heel prijzig…
Een lijstje van mijn gevonden resortjes (wel duur dus):
Alila Villa Soori
Banyan Tree Resorts
Villa Indah Manis
Veel plezier en succes met zoeken!
Groetjes, Cynthia :chin:
Beste Cynthia,
Heel hartelijk bedankt voor je reactie!!
In de regio van tanah lot heb je vaak zwarte stranden.
Sanur vond ik ook niet zo speciaal.
Overweeg eens om met de boot naar lombok te gaan en een paar dagen te chillen op de gili islands. Hier kun je ook prima snorkelen. Beter als op bali .
De afstand valt best mee. Lombok is zowieso een stuk rustiger als bali.
Wij zijn op Gili air geweest.
In de buurt van Tahan Lot ligt ook het vissersdorp Yeh Gangga. Het strand is niet echt wit, maar het is totaal niet toeristisch! De mensen zijn aardig. Nadeel is wel dat de zee vrij ruw is en je er niet kan zwemmen, maar ieder hotel daar heeft een eigen zwembad. Er zijn kamers vanaf 20 euro (in Bali Wisata).
In Yeh Gangga kun je paardrijden, heerlijk wandelen naar de tempel Tanah Lot, en lekker wandelen tussen de rijstvelden.
Sanur is ook niet mijn ding. In Kuta ken ik mijn plekjes, en daar kan ik me ook prima vermaken. Nusa Dua is ver weg van alles, maar er zijn ook veel dagjesmensen die komen watersporten.
Bedankt Jenny en schoentje voor jullie reactie!
Heb ook gekeken voor Lombok, maar dan kwam er weer een stuk bij bij de prijs en je verliest ook weer tijd natuurlijk om er te geraken, terwijl onze stranddagen op zich al beperkt zijn.
Wat me verbaast is dat er toch watersporten zijn in Nusua Dua,ik had op verschillende sites gelezen dat dat daar verboden was, en net daarom had ik gekozen voor Nusua Dua, om enkele dagen pure rust te hebben. Niet dus?
Toch bedankt voor jullie berichtje!!
Wij zijn net terug van Bali en tijdens het onderhandelen met chauffeurs over dagtoxhtjes hadden ze het vaak over watersport bij Nusa Dua. Daar hadden we geen intersse in, maar er zal dus weldegelijk wat te doen zijn. Voor mijn gevoel kan je het vergelijken met de grote ‘all-in’ resorts in de Caribean daar. Ik hou wel van wat gezellige drukte, dus voor mij zou het geen probleem zijn, maar of je er echt ideaal zit als je echt rust zoekt…
Heb ondertussen alle hotels vastgelegd. Het wordt dus eerst 2 dagen Sanur, en afsluiten doen we met 5 dagen Nusa Dua. Het zal me idd niet sturen dat er wat beweging is, ik denk dat het toch nog altijd rustiger zal zijn dan in Kuta bv.
Bedankt voor je berichtje!!
Ten noorden van de tempel Uluwatu liggen verschillende witte stranden verscholen tussen de kliffen. Hoge golven en enkele surfers, maar geen andere watersport. Verder naar het noorden ligt Jimbaran. Heerlijk vis eten op het strand. Wel toeristisch, maar toch leuk.
https://picasaweb.google.com/104545693047947259453/2011Diversen#5619839635034922978
Heb idd gelezen dat je op het strand van Jimbaran heerlijk verse vis kan eten, gaan we zeker een avondje doen.
Dat van die stranden achter de Uluwatu tempel had ik ook ergens gelezen, maar ik denk dat het moeilijk zal zijn om die mooie plekjes te vinden. Maar ik ga zeker eens een kijkje nemen.
Bedankt voor je berichtje Marjan!!
Een van de mooie strandje in het zuiden tussen de rotsen is Padang Padang. Erg leuk !
Is helaas de laatste jaren wel een beetje ontdekt, maar nog steeds de moeite waard.
Wij hebben genoten van het strand bij Puri Santrian hotel in Sanur. Zeker niet het mooiste strand, maar wel redelijk rustig en op zondag heerlijk lounge muziek. En in Sanur heb je wel de restaurantjes en dergelijke waar je 's middags en 's avonds lekker kunt eten zonder dat het Benidorm druk is zoals in Kuta.
Maar zoals je hierboven al merkt iedereen beleefd het weer anders. Veel plezier in ieder geval want dat moet zeker lukken!
Bedankt Iggie en balletje voor jullie berichtje!
Ik kijk alvast heel erg uit om alles te gaan ontdekken daar in het mooie Bali!
Groetjes!!
Moest iemand me nog kunnen helpen met het volgende?
-in welke munt betaal je daar het best? USD of Indonesische munt? En in dat laatste geval, waar best kopen?
-rijden er verschillende taxi maatschappijen in Bali? Hoe herken je de betrouwbare taxi’s? (zonder dat ze je dus het dubbele van de prijs aanrekenen?) Moet je op voorhand een prijs afspreken?
Alvast bedankt!!!
Ik betaal in Indonesië alles gewoon in rupiahs. In Nederland reken je toch ook niet af in dollars? Zeker taxi’s en restaurantjes kunnen met dollars niet uit de voeten, al adverteren de duurdere hotels wel soms in dollars. Maar ook daar kun je gewoon moet rupiahs terecht.
Je kan in Indonesië geld wisselen, maar het is veel makkelijker om gewoon te pinnen. Je kan met je Nederlandse pinpas bij bijna iedere bank terecht. De pinautomaat heeft een menu in het Engels. Let wel op dat in Indonesië eerst je geld uit de automaat komt, en dan pas je pas. Bij ons is het net andersom
Wat de taxi betreft: blue bird is betrouwbaar en rijdt op de meter. Voor langere afstanden kun je ook een chauffeur nemen waar je vooraf een prijs mee afspreekt. Op verlaten plekjes staan geen metertaxis, daar kun je beter heen met een tourtje, of met een auto met chauffeur. Ook hier spreek je vooraf de prijs af. 35-40 euro is een redelijke prijs voor een auto voor een hele dag, inclusief benzine. Voor kortere afstanden en oudere auto’s kan het iets goedkoper.
Hallo Jenny, bedankt voor je berichtje! Lijkt me allemaal goed te doen als ik het zo lees!
Bedankt voor de tips!!
Wil graag reageren kom ook al sinds jaar en dag in Bali.
Maar vind als je het echte bali wilt ontdekken nusa dua niets is.
Inderdaad de stranden zijn mooi maar dat is ook alles.
Geef mij de rust en stranden van sanur maar lokale bevolking super.
Je kunt overal strandbedjes huren op mooie plekjes.
Alleen bij puri santrian is het verschrikkelijk een Nederlandse kolonie.
Als wij daar langs lopen gaan onze haren overeind van alle blabla,
Wij houden heel erg van kleine intieme balineze hotelletjes waar je gewaardeerd word.
Eten is geweldig op de avondmarkt heerlijk vanaf 5 uur tot 10.
Hoop dat je iets aan die informatie hebt.
Snorkelen is inderdaad prachtig op het eilandje Menjangan SUPER!!!
Alleen de stranden aan die kant zijn niet zo mooi.
Veel plezier :dag: