We gaan in sept. richting Bali. Vorig jaar waren we in Kuta. Voor even was dit wel leuk, maar ik vond het verder net Salou, zo druk verschrikkelijk. Sept. gaan we dus naar Sanur, is 'n stuk rustiger had ik gelezen. Wie heeft er ervaring met beide plaatsen? En waar geef jezelf de voorkeur aan? Ook gaan we nog even naar Candidasa. Ik heb zoiets van drukte kan jezelf opzoeken als je wilt.We houden verder erg van natuur. En is het echte Bali te vinden in Ubud?? Ik zoek naar de echte rijstvelden van de aanzichtkaarten, haha… groetjes…latomba
Lees eens wat andere topics door op het forum, deze vraag is echt al heel vaak gesteld
Persoonlijk vind ik Sanur echt niet leuk, en Candidesa ook niet. Maar goed, smaken verschillen!
Ubud zou ik niet het echte Bali meer willen noemen, er zijn zoveel hotels en restaurants en touristen - en die hebben allemaal hun sporen nagelaten. Toch is Ubud best een leuke plaats om te verblijven, in achterafstraatjes vindt je warungs met heerlijk Balinees eten. Hier komen bijna geen touristen. Rondom Ubud kun je prachtig wandelen en evt fietsen, ook door de rijstvelden.
De mooiste rijstvelden vind je naar mijn mening rondom Tabanan, en dan met name bij Jatului. Uitgestrekt, mooi zicht, en als je een goede gids hebt zal hij je niet zomaar droppen bij verkoopstalletjes met een beetje zicht op rijstvelden, zoals bv bij de Gn Agung vaak gebeurt (op weg naar de pura Besahih). Ook bij Penebel zijn mooie rijstvelden. Dichterbij Ubud is bv Gn Kawi een aanrader, dit is een tempel uitgehakt in rotsen en op weg erheen zijn ook mooie sawa’s.
Bij deze wat extra info:
Als ik moet kiezen tusen kuta en sanur vind ik Sanur inderdaad prettiger. Net even wat rustiger en de mensen laten je meer met rust. Al zeg ik er wel bij dat ik beide ook niet echt wat vind.
Mocht je meer tijd hebben waarom niet naar de Gili Eilanden ook erg leuk en makkelijk te regelen vanuit Sanur. De bootpier is daar vlak bij en het is weer eens wat anders dan alleen Bali.
Hallo Moira,
Thanx voor het reageren. Het plan is om idd de Gili’s en ook Lombok aan te gaan doen. Gili’s willen we weer terug zien. In 2002 waren we er voor het laatst geweest, eiland Trawangan, het grootste eiland. Ken je de andere 2 eilandjes ook? En is dat ook de moeite waard? Trawangan zal wel veel verandert zijn in de loop v.d.jaren. Toen begonnen ze al met veel hotelbouw. Is het nog wel leuk dan nu? In Candidasa gaan we 'n vriend opzoeken, maar daar is niets te beleven zegt men. Wel mooie natuur lijkt mij. We gaan het zelf maar zien.Ik maak me wel druk om het feit dat mijn man 1 week eerder al naar Java en Sumatra gaat (ikzelf zit dan al op Bali) i.v.m. familiebezoek en tegen de tijd dat hij mij tegemoet gaat komen op Bali is het bijna einde ramadan. Ze zeggen dan dat alle binnenlandse vluchten dan vol zitten vanwege de vele familiebezoeken dan, ook naar Bali.Dus dat wordt nog spannend! Wie heeft deze tijd daar ook meegemaakt en dan m.b.t het reizen in die ramadantijd.(vooral einde ramadan)
Maar om even terug te komen op mijn vraag over de Gili’s, weet je daar ook meer over Moira? (of iemand anders…) Groetjes, latomba
Hallo,
November wordt voor ons de 3e keer naar Sanur, je kan er heerlijk tot rust komen.
Vanuit Sanur kan je alle kanten op, neem een goede gids voor een paar cent en hij brengt je waar jij naar toe wil.
Zelfs met de fiets even buiten sanur prachtige rijstvelden en je fietst tussen de lokale bevolking… prachtig fiets kost 1 euro per dag.
Veel plezier Jan
Hi Duinkerk,
Thanx voor het reageren. Velen vinden Sanur saai, jij dus niet zo te lezen. Kuta is dus ook niets voor jou?haha… Sanur is dus echt de moeite waard? Ben echt benieuwd allemaal. Maar ik denk dat het me wel gaat bevallen daar, hou ook niet van drukte en massavolk.
Ben blij met alle reakties die ik krijg, thanx allemaal, en blijf ze sturen! Hoe meer hoe beter, haha…groetjes!
Hoi,
Je kan vanaf Sanur als je goed uitkijkt voor ongeveer 3 a 4 euro met de taxi naar Kuta, is ook best leuk grote winkels leuke terrassen en een prachtig strand waar je bij de lokals op een gewoon plastik stoeltje voor 50 cent een lekker gekoeld cola of andere frisdrank kan drinken en of je er nou 10 min of 2 uur zit geen probleem.
Ben je de drukte zat ga je voor de zelfde centen weer terug (let op Pingelen he ).
Gr Jan
Hi Duinkerk,
Ja vorig jaar waren we in Kuta en we blijven pingelen ja, dat moet wel, dat wordt eigenlijk van je verwacht. Ik ben er niet zo goed in, m’n man gelukkig wel, haha…Jullie gaan nu de 3e keer naar Sanur? Achtereenvolgend? En in hetzelfde hotel? Bali is helaas nu wel duurder geworden vergeleken met vorig jaar. Ben je nog naar andere plaatsen geweest op Bali? Groetjes…
Hallo,
Ik ben echt pas geleden op Gili Trawangan geweest het is inderdaad wel veranderd als je het gaat vergelijken met 2002. Er is meer bijgebouwd was ook wel logisch is. Ik heb hier gezeten erg prettig om te verblijven http://www.scallywagsresort.com/index.html
Mocht je nog wat zoeken kan ik je dit echt aanraden heb er een superweek gehad. Ik ben ook op Gili Air geweest ziet er ook goed is net even wat rustiger.
Ik weet niet wat je er precies over zou willen weten.
Hi Moira,
Thanx voor het reageren weer. Scallywags ziet er goed uit ja. Maar wij zijn altijd op zoek naar goed en goedkoop, als het maar schoon is.Guesthouses of hostels dus. Maar die heb je ook wel op Gili toch? En is het goed overhoppen van Trawangan naar Air (of Meno)? Is Trawangan nog wel leuk ondanks dat het (bijna) volgebouwd en druk is? Groetjes…
Gili T is zeker niet volgebouwd en druk!
Daar waar de boot aankomt (het oosten dus), daar is een stukje met heel veel hotels, duikscholen en restaurants. Kamers zijn al te vinden voor 5 euro ofzo, maar verwacht geen luxe voor dat bedrag.
Aan de noordkust van het eiland kun je mooi snorkelen.
Vanaf het strand aan de westkant, waar bijna geen hotels zijn, kun je genieten van de zonsondergang zien over Bali en de Gn Agung.
Je kan ook de heuvel op het midden van het eiland beklimmen en zie je behalve de Gn Agung op Bali ook de Gn Rinjani op Lombok.
Wat Jenny schrijft gili Trawangan is inderdaad nog niet volgebouwd ik heb daar rondgelopen en er zijn nog zeker wel stukken waar niets gebouwd is en erg rustig. Je kunt waar de boot aankomst rechtsaf gaan of rechtdoor en daar zeker nog wel goedkope en rustige accomodatie vinden. Ik wist natuurlijk niet wat je budget is omdat je dat niet hebt vermeld.