Uitvalsbasis Bali voor relaxen na rondreis Indonesie

Hallo!

In juni 2012 gaan wij naar Indonesië voor een rondreis van 3 weken. Omdat het programma van deze rondreis erg vol is, hebben we een verlenging van een week in gedachten op Bali. In onze rondreis komen we al in Lovina en Ubud.

Na het lezen van dit forum al een hoop informatie kunnen vinden, maar de keuze voor een uitvalsbasis voor de verlenging is er nog niet makkelijker op geworden.

We willen graag in een rustig hotel/resort verblijven maar wel voldoende mogelijkheden buiten. Het is de bedoeling om die laatste week niet meer rond te reizen, maar lekker op 1 plek te verblijven. Als afwisseling willen we in die week een keer of 2 a 3 snorkelen/duiken of een baaitje opzoeken bij in een ander deel van Bali.
Onze voorkeur gaat uit naar een kleinschalig resort / hotel met een goede prijs-kwaliteitverhouding aan of dichtbij het strand van waaruit we makkelijk de drukte kunnen opzoeken. We zijn niet opzoek naar een familiehotel, overigens.

We hebben al gekeken naar mogelijkheden in Seminyak en Sanur. Waarbij ons opgevallen is dat Seminyak duurder is, maar een mooier strand heeft (branding) en Sanur goedkoper maar een niet heel bijzonder strand heeft.

Weet iemand een mooie middenweg of is Sanur een goede optie als uitvalsbasis?

We hebben begrepen dat Pandangbai een mooie duik/snorkelstek is. Is dit goed te bereizen vanuit bv Sanur of Seminyak? (reistijd + indicatie van kosten)

En wat betreft Sanur; hoe is de mix tussen jong en oud daar? We zoeken meer een mix van beiden.

Wie heeft een leuke suggestie voor onze laatste week op Bali?

waarom wil je naar zuid Bali? als ik je wensen lees, dan zou ik eerder langer in Lovina blijven. je kan daar snorkelen voor de deur, of bij Menjagan. idem voor duiken. als je van muck dives houdt is Puri Jati een aanrader.

een snorkeltrip bij Menjagan kost geloof ik 20 euro vanuit Lovina (inclusief spullen, boot en eten) en een duiktrip ongeveer 50 euro.

ik vind de omgeving van Lovina mooier duiken dan Padangbai. Padangbai vanuit het zuiden duurt 2-2,5 uur, afhankelijk van de verkeersdrukte. wat de prijs voor duiken daar is weet ik niet precies, ik gok ongeveer 70 euro (als je met meerderen bent)

De reden voor Zuid-Bali is dat we de indruk hebben dat er daar wat meer faciliteiten zijn dan in het noorden. We zoeken een rustig plekje (hotel/resort) vanwaar uit we de drukte opzoeken kunnen wanneer we dat zelf willen.

Wat betreft het duiken hebben we niet zo veel ervaring, maar willen we van de gelegenheid gebruikmaken om op Bali toch een keertje te gaan duiken. Maar het is niet ons hoofddoel in de laatste week. Het is met name lekker relaxen en lekker eten :).

Omdat we in Lovina en Ubud komen maar graag meer willen zien van Bali, zijn we juist opzoek naar een andere locatie.

Wat voor een faciliteiten zoek je? In Lovina zijn ook restaurants, cafe’s, barretjes, livemuziek en zelfs een paar clubs. Wil je veel stappen in een club dan kun je beter naar Kuta gaan.

Beste Martin,

Wij zijn na twee weken rondreizen op Java, ook naar Bali gegaan waar we eerst in het westen verbleven en daarna nog een paar dagen in Ubud. Na alle rondreizen en indrukken waren we echt toe aan even rusten en zelf bekijken wat en wanneer we iets willen doen of niet. We hebben ons toen in Ubud op laten halen door de chauffeur van Villa Sinar Cinta in Amed. En daar kwamen we inderdaad eindelijk heerlijk tot ontspannen en relaxen, even op onszelf in een priveverblijf. Sinar Cinta ligt direct aan het strand en daar kan je ook snorkelen. Amed is bovendien ook een trekpleister voor duikers. Ook zijn we naar Tulamben gegaan, met een brommer van de villa gehuurd. Uiteindelijk hebben we daar toch nog het een en ander gezien en gedaan, zoals een hanengevecht bijgewoond, de gunung Batur beklommen om van daaruit de zonsopgang te bekijken, 's ochtends met een personeelslid van Sinar Cinta een tochtje gemaakt met een Junkung. Daar maak je nog het echte landleven van Bali en met de balinezen mee. Kortom, ik zou je aanraden om eens een kijkje te nemen op www.sinarcinta.com. En ook heeft Sinar Cinta een weblog en fotoalbum in wereldwijzer. Misschien vind je in Sinar Cinta wat je zoekt. Succes en alvast een hele prettige vakantie gewenst.

Als je naar Amed gaat , en dat is op zich een leuk plaatsje, waar op het strand heel goede masseurs en masseuses zijn, kijk dan eens op de website van Bayu Cottages, een mooi hotel iets hoger gelegen ,met een pracht uitzicht en kamers, tegen zeer moderate prijzen en vrij WIFI. Vanuit Amed kan je ook mooie touren langs de oostkust maken en je zit niet ver van Candidasa ( mijn woonplaats) Het is voor ons het authentieke deel van Bali met oa Tenganan - Bugbug en Jasri , de 1ste 2 Bali Aga dorpjes en Jasri geeft een Bounty gevoel bij velen door het witte zand en de ligging.

Fijne vakantie

Dankjulliewel voor de tips die gegeven zijn!

De villa Sinar Cinta is wat ons betreft wat groot en ook wat duur voor 2 personen. Wel een hele mooie locatie overigens!

De acco in Amed hadden we zelf ook al eens voorbij zien komen in onze zoektocht! Leuk om te onthouden! thnx Paulana

Wat betreft de faciliteiten die we zoeken zitten we meer in de restaurantjes. Het is niet de bedoeling om flink te gaan stappen. Verder een mooi strand en een snorkellocatie in de buurt.

Ik ben ook nog wel benieuwd of iemand antwoorden heeft op mijn concrete vragen uit mn beginpost.

In zuid Bali zijn mijns inziens geen mooie baaitjes om in te snorkelen. (Sanur is geen baai, en elders op Bali zijn mooiere plekken.) Het is dus niet raar dat je naar andere delen van Bali verwezen wordt.

Beste Martin,

Misschien hier iets voor jullie twee?

Dit is van een Ned. Vrouw

Je kan ook hun site zien http://www.jukungbali.com/

Hoi Martin,

Het echte zuiden van Bali is juist top om te snorkelen, want er loopt een rif rondom, beginnend bij Sanur gaat dan rondom het zuidelijke Bali tot aan Jimbaran Bay. Er zijn enkele stille stranden waar alleen zeewier kwekers werken en rondom de kwekerijen en het rif vind je allerlei vissen. Mooiste moment om te snorkelen is wanneer het afgaand is midden tussen eb en vloed!

Onze dochter van 8 noemt het achterland van ons een tweede huis van Nemo. Het eerste huis is Menjangan island!

kijk ook even hier naar :

http://www.toerisme-indonesie.nl/indo-top-5/bali-top-5/

Fijne vakantie gewenst in Bali, :chin:

Neem de tips van Marcello maar ter harte !
Wij zijn bij hun geweest en hebben dit zelf mogen ervaren vandaar…