Bali zomer 2011

Hallo iedereen,

deze zomer hadden we graag nog eens een lange reis gemaakt, lang in de zin van 3 a 4 weken maar ook lang wat de afstand betreft.

Onze keuze ligt bij Taiwan ( minder reisverhalen over te lezen) /Bali of Cuba ( niet echt goedkoop)

We gaan met zijn drietjes ( dochter van 9 jaar gaat ook mee)

We hebben al eerder Indonesia gedaan als ook Thailand, maar dan eerder als vooraf geplande reispakket.

We overwegen dan ook sterk Bali omwille van de vele mogelijkheden en de budgetvriendelijke prijzen.

Deze keer willen we het echter anders aanpakken. Onze laatste reis naar Nepal deden we zelf, enkel de vlieger geboekt.

Waar we eigenlijk naar op zoek zijn in deze vakantie is vooral rust, ( geen massa toerisme) , zee om te duiken en te snorkelen , verscheidene diversiteiten om het de dochter wat spannend te maken ( olifantentocht en dergelijke ) enz…

Welke streek in Bali kunnen we ons het best naar toe richten ?

en dit allemaal zonder het vooraf te moeten boeken.

ben benieuwd :vak02:

Hoi Katrien,

Als je echt rust wilt, dan zijn het oosten van Bali (Amed en Padang Bai/Candidasa) of het Noorden van Bali goede opties. Je kunt daar prima duiken en snorkelen. Als je wat meer activiteit wilt voor je dochter dan kun je beter toch meer naar het zuiden gaan. Sanur is wat dat betreft het minst toeristisch, ligt centraal en vanuit daar kun je ook prima snorkelen en duiken. Je hebt bij Sanur ook ruime, witte stranden.

Maar als je voor 3-4 weken gaat, is het wellicht de moeite waard om je tijd te splitsen. Eventueel ook een paar dagen naar Ubud, daar heb je ook voldoende te doen.

Veel plezier met je voorbereidingen.

Ik zou ook zeker naar Nusa Lembongan gaan. Je kunt daar mooi snorkelen en duiken.
Wij zijn afgelopen zomer in Hotel Nanook’s geweest bij Mushroombay. Een zeer kleinschalig hotelletje (4 huisjes) met een zwembadje en op nog geen 100 meter afstand een wit strand waar je bijna alleen bent! Dit hotel ligt dan misschien niet direct aan het strand, maar daardoor heb je ook wat meer rust en niet al die andere toeristen om je heen.
Ik vond Lovina en Ubud ook erg leuk. Ubud wel wat drukker en toeristischer, maar erg mooi om wandelingen te maken. Op “Actiefindetropen.nl” staan een aantal wandelroutes rondom Ubud beschreven. Goed te doen en schitterend!

1 like

Hallo ,bedankt voor je reactie.

Heb eigenlijk nog een paar vraagjes :biggrin: , hoe zit het met de regen, valt dit nog mee in juli en augustus, is uiteindelijk toch ook het regenseizoen?

En wat medicatie betreft, word er nog iets genomen voor malaria?

Welke luchthaven is de beste om aan te komen, Ngurah Rai?
groetjes,

Katrien

Sorry, ik kom er net achter dat het hotel op Nusa Lembongan niet Nanook’s, maar Nanuk’s heet!

Hoi,

In juli en augustus is het geen regenseizoen meer, dat loopt zo’n beetje tot maart, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Je hebt voor Bali niets nodig tegen malaria.

En als laatste, Ngurah Rai is inderdaad de luchthaven op Bali. Je vliegt dan op Denpasar (DPS).

Groetjes

1 like

bedankt voor de reacties :chin:

nog een vraagje, de tickets BRU-Jakarta en terug zijn ondertussen geboekt.

Nu nog een vlucht Jakarta-Bali en terug boeken.

Deze manier was de goedkoopste voor onze vliegtickets. 3 pers alle vluchten, zonder hotel 2450,00€

We blijven in het doorgaan een nachtje in Jakarta maar niet in het doorgaan.

Daar komen we om 10:45h aan in Jakarta en de vlieger naar BRUSSEL is pas om 19:15h.

Mijn vraag nu, mogen we de luchthaven verlaten tijdens deze reis?

groetjes,

Katrien

een kleine verbetering, pffffffffff moe van hier op dat scherm te kijken, uren en uren en uren :slapen:

Deze manier was de goedkoopste voor onze vliegtickets.sorry, het was dus 2583€

Mijn vraag nu, mogen we de luchthaven verlaten bij het overstappen tussen 2 vluchten, we komen aan van Jakarta (op de terugweg) om 10:25h en vertrekken s’avonds pas naar Brussel terug om 19:15h ?

Ja, je mag de luchthaven verlaten. Er is een mogelijkheid om je bagage in bewaring te geven, zodat je niet met je koffers Jakarta in hoeft.

1 like

Ondertussen zijn onze plannen al redelijk wat vorm aan het aannemen.

1.Kuta 2 dagen
2.Ubud 5 dagen
3.tussen Ubud en Lovina , 1 nacht , we doen er met de dochter het adventure parc
4.Lovina 2 dagen
5.Amed 2 dagen ( misschien 3 )

daarna hadden we graag Flores gedaan en zochten we een private eiland die nog betaalbaar is, we kwamen bij " Kanawa Island Resort " , ziet er goed uit maar de commentaren (2 maar te vinden ) zijn zeer negatief. Iemand misschien die er van op de hoogte is,

Ik zal Lovina omruilen voor pemutaran. Deze plaats ligt dichterbij het bali borat national park, is rustiger dan lovina en ligt dichterbij Menjang eiland. Op dit eiland kan je fantastisch duiken en snorkelen.