Leuke kustplaats in Oost-Bali

Hallo allemaal

Wij zitten eind december 2 weken op Bali.
1 week daarvan willen we aan de kust doorbrengen, liefst Oost kust omdat we vandaar vanalles willen bezoeken.
De eerste week plannen we in Ubud.
Alles moet op een rustig tempo want ons zoontje is er bij.

Nu zoeken we nog een leuk kustplaatsje in Oost Bali en alle tips zijn welkom.
We zoeken: Mooi strand, leuke barretjes en restaurantjes, liefst ook ergens waar je een duikschool hebt :slight_smile: Kuta is veel te druk, eerder iets al Pedangbai…
We zijn bang dat Pedangbai net iets teveel een doorvoerdorp is richting Lombok en dat het er daardoor minder fijn is om een week te verblijven.

Alvast bedankt voor de info :slight_smile:

Vele groetjes uit Vlaanderen :dag:

1 like

Ik wil u in dit geval Amed in Noord-Oost BALI ter overweging geven:

Rustig, mooie stranden in kleine baaien met veel vis en koralen, een rustige zee (zonder grote golven of gevaarlijke onderstroming) die ook zeer geschikt is voor kleine kinderen, meer dan voldoende cafes en restaurants, en natuurlijk goede duikcentra omdat er een x-tal mooie duiklocaties in Amed en omgeving liggen.

Candidasa is ook een heel leuk plaatsje uitermate geschikt voor kinderen , en een aantal goede duikscholen. Overigens niet ver van Amed , alleen al de route daar naar toe is de moeite waard , nietwaar MP ??

Paulana en MP, ik wil over een paar dagen (maandag of dinsdag) naar oost Bali komen. Suggesties voor goedkope accommodatie? Ik heb geen AC nodig en ook geen warm water.

(Bayu ziet er fantastisch uit, maar dat is teveel luxe voor mij.)

Aanraders voor een duikschool in Amed of Candidasa? Ik ben een rescue duiker met 500+ duiken, ik ben langzaam, ik wil foto’s maken, dus ik zoek een duikschool die daar op in kan spelen. Hier op Gili T als een gek achter een gids aan moeten zwemmen, daar heb ik echt geen zin meer in.

Zodra je Amed binnenkomt (waar de weg parallel aan de kust begint te lopen) zul je zat B&B’s vinden met kamers (zonder zeezicht, zonder AC, zonder warm water, zonder zwembad, zonder Wi-Fi, zonder TV op de kamer, zonder kluisje op de kamer, etc., etc.) beschikbaar vanaf Rp. 100,000,- per nacht. Maar, (nog) niet te boeken via Internet of e-mail. Gewoon langsrijden, stoppen waar je de borden langs de kant van de weg ziet en informeren. Vanmiddag was er nog zat “vacancy”.

Duiken in Amed, bij een duik-centrum met gidsen die de tijd nemen en geen haast hebben: White Sand Divers in Lipah - 081338169733 of via http://www.whitesanddivers.com/.

1 like

Yep, de wegen - eigenlijk wat je vanaf de wegen kunt zien of wat langs de weg gelegen is - van Candi Dasa naar Amed zijn zeker de moeite waard, zowel de “binnenweg” via / langs Amlapura en Tirta Gangga of de weg “buitenom” via Ujung en Seraya naar Amed. De laatste route kost wel een uur meer rijtijd.

MP heeft WIFI ga ervoor op het strand zitten!! Janbur logeerde altijd in Kelapa Mas voor 250.000
huisjes direct aan zee in Candidasa-centrum met WIFI ,en ik weet in Sengkidu Anom Beach Inn
vanaf 24 USD per kamer. Er zijn er natuurlijk veel meer maar die ken ik niet . uitgezondert 1 maar ik weet niet of dat wat voor je is, ook aan Mendira beach vanaf 60.000 rupiah met ontbijt, beslist niet luxe en geen WIFI maar lieve mensen ( mijn landlord en vrouw ) die prijs was voor 2 jaar.
gelegen direct aan zee. Als je dat wil informeer ik even .

Beste MP & Paulana: Dank je wel, Amed zal het waarschijnlijk worden, hebben al een mailtje gestuurd naar iemand met bungalows daar :))

groetjes

MP, nogmaals bedankt voor je tips!

Ik heb 3 heerlijke dagen gehad met White Sand Divers. Ik heb 9 duiken met hen gemaakt, waaronder 2 nachtduiken. Allen met privegids (Ketut, al ging Nyoman ook mee bij de nachtduiken). Duikschool zonder poespas, goede prijs.

Ik heb uiteindelijk overnacht in Nyoman’s Abing Homestay, een stukje ten zuiden van Bayu. Mooie bungalow voor 200.000 rp/nacht (na afdingen).

Ik had ook een antwoord voor jou Jenny.

Ik heb de afgelopen week bijna geen internet gehad, dus het lukte niet om jou te contacteren (en je had het druk). Maar ik heb een goede tijd in het oosten gehad. Helaas bijna weer naar huis…

Hi jenny,altyd leuK om te lezeN dat iemand een prettige tyd heeft gehad op bali.
Wy kennen bali eigenlijk niet,ook al wonen we er vlakby.We zyn altyd bly als we na ons fam.bezoekje niet ver van ubud,weer teruggaan naar java,waar we wonen en werken.Gelukkig maar dat de meeste turis naar bali gaan,goed voor indon.ekonomi.