We zijn er nog lang niet uit met onze reis naar Bali. Het wordt onze eerste keer. Wat we niet willen is een plaats overlopen door toeristen met een en al drukte. Waarschijnlijk zal het het oostelijk deel van Bali worden, maar we hebben geen enkel idee wat we daar kunnen verwachten als alleen dat het er een stuk rustiger is (althans dat heb ik begrepen) Zijn hier goede (leuke) accomodaties te vinden ? Hoe zijn de stranden in dit deel? Is er voldoende keus om lekker te kunnen eten?
Misschien kan iemand ons verder op weg helpen.
We willen in Augustus gaan, is dit een goede periode?
Alvast ontzettend bedankt voor eventuele reacties.
Oost-Bali is een rustig deel van Bali en grotendeels nog authentiek.
De stranden stellen niet veel voor, behalve in Padangbai daar hebben ze een
deel opgespoten. Het is ook een leuk plaatsje met de boot naar Lombok en Gilis. Ga je nog oostelijker kom je in Candidasa, het strand is hier ook niet je van het ,wel bij sommige hotels. Verder is het een leuk dorp wat alsmaar groter lijkt te worden ,doordat Nyuhtebel en een deel van Sengkidu er bij worden “getrokken”. Lekker eten kan je hier in alle prijsklassen en met accomodatie dito. Leuke winkeltjes waar vanalles te koop is vooral kleding.
De natuur is hier nog natuur en de bewoners heel gastvrij, als je er open voor staat. Voorbij Amlapura vindt je Amed ,ik vind het strand daar wel mooi het is lavazand je kan er goed duiken en snorkelen. Accomodatie te kust en te keur, een aanrader vind ik zelf Bayu Cottage’s mooi gelegen vrij WiFi en grote schone kamers tegen zeer moderate prijzen. Ze hebben een website.
Nee ik heb geen aandelen, maar het spreekt mij aan. Het is dat ik in de buurt woon, anders was ik een longstay gast daar!
Je kan het hele jaar door vakantie houden op Bali en zeker augustus maar denk wel aan de Ramadan ,als je nu een goedkope reis kunt boeken doen!!
Bedankt voor je reactie! Inmiddels hebben we ook een tip gekregen betreffende het plaatsje Candidasa… Dus we zijn nog steeds aan het “spitten”. Hopelijk vinden we wat leuke accomodatie’s en wat meer info over dit plaatsje.
Wij komen bijna ieder jaar in Candidasa. In Paulana heb je een goede informante. Zij kan je alles over Candidasa en omgeving vertellen. Wij verblijven altijd in Kelapa Mas. De prijs/kwaliteitverhouding is prima. In de omgeving van Candidasa zijn voldoende bezienswaardigheden. Ook bemo’s en taxi’s zijn er voldoende. Het is een rustige plaats (ik noem het altijd een grijze koppen dorp, sorry Paulana). Strand is er niet, maar in de omgeving zijn wel mooie stranden. Als je langer op Bali bent zou ik nog een keer verkassen. B.v. naar Lovina of Pemuteran in het noorden. Ook rustige plekken en ook voldoende te beleven.
Goede tip!
Dit is ongeveer wat wij zoeken, komt zeker op ons lijstje te staan. Zou je mij misschien nog een prijsindicatie in Euro’s willen geven? Ik hoop dat er nog meer soortgelijke onderkomens zijn zodat we een goede keus kunnen maken.
Jij weet waarschijnlijk ook wel wat leuke accom. zijn, heb inmiddels ook van Jan Bur een goede tip gekregen. Mocht jij nog een goede tip(s) hebben, graag!
De tip van Jan voor Kelapa Mas is top, niet duur en erg goed.
Leuke huisjes gelijk aan zee en lekker rustig ,toch aan de Hoofdstraat.
Natuurlijk ben ik het niet eens met JanBur als hij schrijft “het dorp van de grijze koppen” dat is het 2 x per jaar als JanBur zelf komt, dan valt er zelfs sneeuw lol2lol2
In die prijsklasse weet ik echt niets beters in Candidasa!
Oost Bali heeft behalve de kust ook een hele andere interessante plek, Sidemen, vlakbij Karangasem. Ook wel de “valley of the Gods” genoemd en in de koloniale periode geliefd door de Nederlanders omdat het daar heerlijk koel is. De natuur is daar fantastisch en er stroomt een rivier waarin je heerlijk kan pootje baden.
Maar voor de eerste keer naar Bali geeft oost Bali niet een goede totaal indruk van Bali. Bali heeft zoveel meer mooie plekken, wil je een impressie krijgen kan je op de volgende link klikken:
Hier kan je verschillende fotoalbums vinden van mensen die op diverse mooie plekjes zijn geweest op Bali. Waaronder ook Sidemen.
Hallo Yeneba,
Precies 9 jaar geleden zijn we voor het eerst in Oost-Bali en met name Amed gekomen. Daar op goed geluk een prachtig stukje grond aan zee gevonden en sindsdien hebben we sinds 5 jaar onze eigen plek. In augustus zijn we vrijwel volgeboekt, maar er zijn nog diverse andere guesthouses en bungalows. Kennissen van ons hebben onlangs een klein strandhotelletje geopend met ruime kamers. Ik kan ze vragen om hun mailadres.
Op onze site een paar tips voor het ontdekken van Oost-Bali:
Veel voorpret en straks een fijne vakantie toegewenst!