Rustigste plek Bali

Beste,

Ik zou graag met mijn vriendin in juli - Augustus naar bali gaan.
We zouden graag een rustige plek hebben buiten de drukke toeristische plekken.
Wat zijn zo de rustigste plekken op bali ?

Ik zat vorig jaar net ten zuiden van Amed/Lipah. Slechts twee huisjes, geen internet of telefoon, uitzicht op zee, heerlijk rustig.

Probeer het noorden eens (Seririt of Lovina). Zijn vele villa’s aan het strand te huur voor een weekje of langer. Lekker rustig en geen of weinig toeristen om je heen.

De maanden Juli en Augustus zijn de drukste maanden hier op Bali. Ook de normaal gesproken “rustigere” plaatsen zijn dan (relatief) druk.

Maar, de volgende plaatsen kun je overwegen omdat zij - ook in de hoog-seizoen maanden - tot de “rustigere plaatsen” (vergeleken met de plaatsen in het zuiden) op Bali behoren: Seraya, Amed, Jasri, Sidemen, Pekutatan en Pemuteran.

Hoi Steffanneke,

Op het zuidelijke schiereiland van Bali, Jimbaran-Nusa Dusa-Uluwatu, zijn nog strandjes te vinden die waar amper een toerist komt, wij noemen ze ook wel secret beaches. Deze stranden hebben allemaal wit zand en sommige strandjes geven een Blue lagoon idee.

Wil je er meer over weten, dan kan je me mailen.

Warme groet,

Marcello

Ach lieve Marcello, dat ik daar NIET aangedacht heb…een beetje heel erg dom van me!!!

Hi Paulana,

Geef niet hoor! X

Ik vind Candidassa ook heel leuk en rustig. Vanuit hier kan je leuke uitstapje maken, want niets is echt ver weg.

We zijn woensdag nog naar amed geweest,maar bayu cottage was ook vol!

Hallo Stefanneke,
Ben vorige week uit Bali thuisgekomen en heb eenmooie tijd gehad in Lovina(kalibukbuk) bij"Mas Bungalows Lekker kleinschalig 8 kamers ned. eigenaren dus "bij een volgende vakantie gaan we zeker bij "mas Bungalows"reserveren. Goede [prijs kwaliteit.

Goh eindelijk ook leuke en positive reactie over mijn woonplaats
En het is meer dan waar.

Hoe kan ik deze reis best maken ?
Via welke reis bureau ? of alles apart boeken ?
Wanneer zou ik best mijn vliegtuig tickets boeken ?
Sorry voor mijn vele vragen :smiley: maar dit is mijn eerste verre reis.

Ik boek altijd alles apart, maar je kan als je je hele vakantie op een plek wilt blijven soms ook een deal sluiten met een reisbureau. Nadeel van reisbureaus is echter dat je in grotere hotels beland. Zij moeten vaak continuiteit kunnen garanderen. (Ik vind grote hotels een nadeel, dat geldt uiteraard niet voor iedereen.)

Welke vliegmaatschappij is het goedkoopste ? Iemand al ervaring met een hotel booken via booking.com ?

Er zijn verschillende maatschappijen met verschillende aanbiedingen… En de vraag is of je voor het goedkoopste gaat of ook een beetje gemak (bijvoorbeeld slechts 1 keer overstappen met weinig tijd er tussen bijvoorbeeld). Ik zou eens kijken bij Singapore airlines, Malaysia Airlines, KLM, Emirates en Garuda bijvoorbeeld. Mijn ervaring is wel hoe sneller je boekt hoe goedkoper, maar soms komt er later toch nog een betere aanbieding.
Wat betreft hotels, werkt booking.com op zich heel goed (let wel op dat er meestal geen ontbijt bij zit).
Wij hebben onze eerste reis wel geboekt via OAD, die regelen ook dat je op het vliegveld wordt opgepikt en je krijgt een informatieochtend met wat nuttige tips als je nog nooit dara bent geweest. Dat vonden wij de eerste keer heel handig. Nu boeken wij alles zelf, dat gaat ook heel goed.

Ik had al op OAD gekeken maar ik denk dat je hier alleen maar de drukke plaatsen van bali kan booken ?

Je kunt via OAD ook alleen een hotel voor de eerste paar dagen boeken geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. Dan zou je het vervolg kunnen boeken via losse sites, booking.com of ter plaatse?

Een heel rustige plek is in het district Tabanan, iets ten Zuiden van Penebel, niet ver van de sawa’s van Jatiluwi en de rustige
mystieke tempel Batukaru, kijk op www.bali-homestay.tripod.com en www.bandbclub.com

In de prijs van dit guesthouse is ontbijt EN diner inbegrepen. Restaurants voor toeristen zijn er niet net zoals trendy boetieks
of volle stranden. In plaats zijn er kleurrijke - niet zo schone - markten, een prachtig landschap en super aadige
mensen.

Voor iemand die voor de eerste keer Bali bezoekt is het uiteraard een grote kultuurschok en wat moeilijk kommuniceren als je geen bahasa spreekt…maar wel een unieke ervaring…weg van alles.

Ik boek elk jaar anders kijk beetje na de prijzen . Heb nu met oad geboekt malaysia airlines met een goede heen en terugvlucht.
Heb er 1 week hotel sanur bij geboekt en ben minder kwijt als dat ik de vlucht los boek.
In bali praat uit ervaring is de maanden juli augustus bijna alles erg vol dit komt ook door de vele australiers.
Dus zou je niet aanraden op de bonnefooi te gaan want betaal je als ze plaats hebben het dubbele.
En leuk hotel rustig en alleen te boeken rechtstreeks bij hotel is palm garden in sanur.
Nou hoop je wat te hebben geholpen.

Op dit moment heeft Emerates leuke prijzen. Amsterdam-Jakarta via Dubai €606. Als je eens een keertje met de grote Airbus A380 wil vliegen is dit de gelegenheid…>>> Vanaf Jakarta zijn er mogelijkheden genoeg om door te vliegen naar Denpasar.