Eind augustus, begin september ga wij naar Bali voor een aantal weken. Uiteraard heb je de geijkte plaatsen die overal beschreven en besproken zijn.
Natuurlijk zullen dit ook bezienswaardigheden of ondernemingen zijn die wij gaan ondernemen maar wij zij ook érg dol op ‘niet toeristische plekken’, overnachtingsmogelijkheden, bezienswaardigheden e.d.
Bijvoorbeeld de rijstvelden wordt overal beschreven om naar Jatiluwih te gaan, maar ik neem aan dat niet de enigste mooie vergezichten zijn.
Waar vind je mooie stranden zonder dat je tussen de massa’s toeristen begeeft. Overnachten in B&B’s, ook hierover zijn tips welkom.
Wij trekken een aantal weken over heel Bali en zijn niet plek gebonden. De vlucht en de eerste 3 nachten zijn geregeld, de rest is op de bonnefooi.
Gewoon net als wij, de fiets meenemen en rondrijden. Dan kom je vanzelf de mooie plekken tegen… Jatiluweh is idd erg mooi, maar bijvoorbeeld ten noorden van Ubud, bij Tirtagangga en rond Sidemen zijn mooie plekken te vinden Bij Sidemen was toentertijd Sacred Mountain Sanctuary een fantastische om te overnachten Midden inde rijstvelden, prachtige huisjes, mooi zwembad, geweldig eten, ultieme rust en mooie wandelingen inde omgeving.
Maar nogmaals, met de fiets, dan beleef je het pas echt…. En dat hoef je niet georganiseerd te doen!
Vragen ? Ik hoor het wel
Groet
Bram
Een rustig WITzand strandje…Pantai pasir putih…in het dorp Pelasi
… een km of 5 ten oosten van Candi Dasi…dus op de fiets te doen…
wel eenkeer flinke klim… dan afdalen tot in het midden van Pelasi…
bord aan de rechterkant “pantai pasir putih”…laatste stuk is vol kuilen
en voor een fiets wat moeilijk…dus bij de tempel laten staan…voor de
auto 4x4 geen probleem.
Uitgebreide beschrijving te vinden op www.suite101.com
PS. de warung van Maria uit Flores is aan te bevelen. De eerste rechts.
Mag ik even corrigeren ? Het pasir putih strand is in het dorpje Jasri.
Van Candidasa naar Amlapura in Bugbug staat wel verscholen een bordje.
Het is inderdaad een mooi bounty strandje en een fikse klim maar dan heb je ook iets leuks en niet te groot en te vol. Je kan er eten op het strand en er is sanitair.