Canggu

Ik heb daar een bungalow gehuurd voor 16 dagen. Wie is daar ook eens geweest en kan mij tips geven qua uitstapjes, restaurantjes, etc. We willen in ieder geval een georganiseerde fietstocht maken, snorkelen en de hoogtepunten van het eiland zien. Over het strand lees ik wisselende berichten. Wij zijn geen surfers, maar ik vind het wel prachtig om te zien. Waar kun je terecht om te zwemmen en te snorkelen?

Wij zijn vorig jaar in Canggu geweest en vonden het daar heel fijn. Niet zo druk als in Seminyak, laat staan Kuta. Lekker sfeertje. We sliepen bij United Colors of Bali. Motortjes gehuurd en lekker rijden in de omgeving en naar het strand.
Je hebt daar idd. surfersstranden (Echo Beach) maar ook wat rustiger stranden. Daar hebben we heerlijk op bedjes gelegen en zitten een aantal strandtenten waar je prima kunt eten. Ik weet zo de naam niet maar volgens mij (als ik op Google maps kijk) was het bij Pantai Berawa (google maar eens)
En Jalan Raya Pantai Berawa is zo’n beetje de weg waar restaurantjes en winkeltjes zitten, maar die weg is heeeeel lang. De Bali tennis club is wel een aanknopingspunt is.
Je kunt vanuit Canggu makkelijk naar Tanah Lot.
Snorkelen weet ik zo niet hoor, ik denk haast dat de zee daar te ruw voor is.

Succes!