Helemaal niet mee eens. Colombia is misschien iets duurder dan Peru, maar veeeel goedkoper dan Brazilie (en ook goedkoper dan Argentinie).
Misschien is t veranderd maar vorig jaar vond ik Colombia nog een erg duur land, heel wat duurder dan Argentinie en vergelijkbaar tot zelfs duurder dan Brazilie
We gaan volgende maand naar Zuid Brazilië en hebben er veel zin in! Dat het het duurste land in Z-Amerika is maakt ons niet uit. We willen erg graag heen. Peru staat voor volgend jaar zomer op het lijstje!
Ik ben net enkele weken terug uit Colombia dus ik weet waar ik over praat.
Duur in Brazilië:
- taxi’s
- bussen tussen steden (lange ritten, ongeveer US$4 per uur)
- veel hotels, maar vaak wel met ontbijt
- tourtjes met een gids
Heel betaalbaar in Brazilië:
- kleding
- uit eten, vooral bij ‘porquilo’ restaurants (buffet en je betaalt voor het gewicht van het eten)
- stadsbussen (althans in noordoost Brazilië heel goedkoop)
- kokosnoten en fruit op straat of op de markt
- naar de bioscoop
Dus kijk een beetje hoe je je dagen verdeelt en welke dingen je wel en niet wilt doen… en waar je wel of niet een gids nodig hebt.
Al met al was ik in 2006 gemiddeld zo’n US$50 per dag kwijt. Ik schrijf het even in dollars omdat ik het in die eenheid heb bijgehouden destijds en dus ook zo heb onthouden.
Ik heb wel aardig wat tourtjes gedaan door national parks, af en toe een taxi, een paar keer per week een lange busrit, eigen hotelkamertje meestal met eigen badkamer (met twee is al goedkoper dan alleen). In het ene plaatsje had je voor 10 dollar een luxe kamer met eigen badkamer, in het volgende plaatsje was het goedkoopste crappy hotel opeens 20 dollar met een douche op de gang.
Oh ja en nog een lijstje:
Koud in Brazilië (ongeveer 15 graden!):
- lange afstandsbussen
- overdekte winkelcentra
- bioscopen
dus sokken en trui mee in (lange afstands)bus en bios!
Boa viagem!
Hola,
Ben zelf recent naar Peru geweest en heb een combinatie gedaan van groepsreis met individueel plaatselijk vervoer. Dat is echt prima bevallen, je reist met je partner met de beste busservice van plaats naar plaats en op plaats van bestemming kan je aansluiten bij een groep(je) als je excursies doet, verder ben je volledig vrij. Dus is veiligheid gecombineerd met vrijheid.
Maar ik las dat jullie Peru naar volgend jaar verschoven hebben, hief je niet te doen hoor voor het regenseizoen want Peru heeft meer dan 30 micro klimaten dus het klimaat verschilt per plaats en is het dus niet overal regenseizoen. Kijk eens op de site van Peru Easy, zij bieden deze reis aan zoals ik heb gedaan. Echt heel goed geregeld.
Succes.
Cecilia, bedankt voor alle Brazilië info!
Wendela, bedankt voor je tip van Peru Easy, ik zal daar eens kijken.
[quote=“Cecilia74, post:25, topic:58004”]
Oh ja en nog een lijstje:
Koud in Brazilië (ongeveer 15 graden!):
quote]
15C als richtlijn is wel erg laag. Dat is het hier aan de kust in Santa Catarina op zijn koudst in de wintermaanden juni-augustus maar in november ligt t al wel hoger. 20 - 25 C toch zeker wel en momenteel (5 november) is t hier zelfs al ruim een week ver in de 30C…
Het is inderdaad warmer dan die 15gr wat hier werd aangegeven. Zag voor aankomende 2 weken helaas wel regen voorspellingen. Nou ja dan de poncho maar vaak aan.
Veel plezier in Brazilië. Als je volgend jaar naar Peru weer georganiseerd wilt reizen: zie het prijsoverzicht op http://www.vakantierondreizen.nl . (Peru kan trouwens ook heel goed ongeorganiseerd, gewoon zelf een beetje regelen, maar daar hebben we het volgend jaar nog wel over).
Brazilië was super! We hebben tussen de 28-38 graden gehad en 2 dagen regen. Peru blijft een optie voor volgend jaar!