Peru, Bolivia En Equador!

Hoi Allemaal!

In november is het zover, dan ga ik drie maanden op zoek naar avontuur in Bolivia, Peru en Ecuador. Ik hou van hikes lopen en wil zeker de inca trail gaan doen, ook wil ik graag de galapagos eilanden bezoeken. Verder maakt het me niet uit. Ik wil low-budget en met de bus gaan backpacken. B)
Ik ben zelf 27 jaar, heb al ruime reiservaring in andere landen, ben overal voor in en ben aardig (prettig) gestoord :stuck_out_tongue: . Mijn levensmotto is: doe elke dag iets wat je spannend vind. En hier hou ik me aan.
Wie gaat ook rond deze tijd hierheen en heeft interesse om (een gedeelte) met mij samen te gaan backpacken?
Laat het me maar weten!

Groetjes Floor

Hoi Floor,

Ik plan om eind september begin november richting Zuid Amerika te gaan. Aangezien ik mijn baan opgezegd heb :wink: (tja ik zeg altijd doe niet elke dag hetzelfde…wat een wijsheid voor een 26 jarige :stuck_out_tongue: ) weet ik niet wanneer ik terug ga, maar ik wil zeker de Inca Trail lopen! Ik plan om eerst een cursus Spaans te volgen. Maar wellicht een goed idee om eens contact te hebben en te kijken wanneer jij in de buurt bent en wanneer ik…maar dat weet ik denk ik pas als ik daar ben, maar wie niet vraagt zal niet weten. …Altijd handig om tips uit te wisselen natuurlijk.

Succes met de voorbereiding, groetjes, Erik

Hoi Erik,

Ja, ik heb zelf ook nog zitten twijfelen om een paar weken spaans te gaan doen. Maar ik ben nu hier aan het leren en het gaat aardig goed, dus ik kijk daar of ik er nog zin in heb. En voor de rest, tja, het is altijd leuk om info uit te wisselen. Wanneer ongeveer wilde jij de inca trail lopen? Of heb je nog geen idee?

Groetjes Floor

Hoi Floor,

Ik heb nog geen idee wanneer precies. Ik wil eind september in Peru aankomen en dan eerst 2 weken Spaans leren. Vanaf dat moment kijk ik wat ik verder ā€œpreciesā€ ga doen. Ik denk dat het dus ergens eind oktober zal worden. Ik hou je op de hoogte. Ik wil trouwens zelf ook thuis een beetje beginnen met wat Spaans, maar ja op het moment nog even te druk.

Groetjes, Erik

Hi Floor,

Ik ben ook van plan een tijdje naar Zuid-Amerika te trekken. Ik kan het alleen ook doen. Maar ik vind als je het met z’n tweeĆ«n doet, is het gezelliger maar ook veiliger. Niet dat die landen onveilig zijn, bij lange niet. Maar twee hersenen is altijd better dan een.

Spaans is geen probleem. Ik beheers de taal. Ik heb ook geen vast schema. Toch wil ik Peru, Ecuador en Bolivia bezoeken. Van Calapagos ben ik niet zeker gezien het een beschermd eiland is en je niet zomaar naartoe mag zonder begeleiding. Met andere woorden, een reisje naar het eiland kost geld volgens een vriendin die 8 maanden in Zuid-Amerika heeft rondgedwaald.

Ik ben 29 en ben mijn eentonig leven kotsbeu en Belgiƫ nog meer. Het is tijd voor wat actie.

Iemand moet me gewoon zeggen: komaan, move your butt and let’s go. :smiley:

Ik ben op zoek naar een avontuurlijk iemand, maar zeker flexibel gezien ik zelf zo ben. Niet iemand die een vast schema heeft en koste wat het koste dat wil volgen. Iemand die open staat voor uitdagingen en de dingen neemt zoals ze komen.

Zie je het zitten? laat me weten? :unsure:

Ebi

PS: laat je niet afschrikken door mijn ID. Ik ben geen macho :wink:

Hoi allemaal,

Ook ik heb het drukke leventje hier wel even gezien.

Ik beslis ten laatste maandag naar waar ik begin september vertrek. Kan terug Latijns Amerika zijn ofwel Azie.

Ik was al 3 maanden in Guatemala en mijn Spaans is redelijk goed.

Zijn jullie plannen ondertussen concreter. Ik zoek ook een avontuurlijke vakantie waar plannen elke dag kunnen wijzigen omdat je vb. de plek van je leven hebt gevonden, juist goed opschiet met lokale bevolking of met anderen meetrekt, …

Laat me iets weten,

Peter

peterderijcke1302@yahoo.com

Ik ben Willem, 25 jaar, en ga 26 september naar Costa Rica. Na een paar weken spaanse school en ontspannen daar, ga ik reizen naar en door Ecuador, Peru en Bolivia. Wil ook flink actief zijn en hou van ā€œde alternatieve routeā€. Ik heb nog geen concrete plannen en weet nog niet precies wanneer ik waar ben. Maar als we contact houden lijkt het me heel leuk elkaar te ontmoeten en evt samen te reizen.
Ben dus waarschijnlijk eind oktober in E, P of B.

Groetjes Willem

Ik reis graag en deel met je mee B)

Groetjes,

Jan.

Hai Floor,

Het is juist hartstikke tof om alleen te reizen!! :smiley:
Dan leer je de bevolking nog beter kennen omdat als je alleen bent voor hen vaak veel toegankelijker bent. Althans, dat was mijn ervaring. Soms kan het eenzaam zijn maar als je sociaal genoeg bent dan ontmoet je onderweg zat mensen om bv. samen mee te eten of om een gedeelte verder mee te reizen.

Succes in elk geval!!! :slight_smile:

Groetjes
Jessica.

Hey Floor,

ik vertrek een paar weken eerder naar Bolivia. Ik ga eerst een maand taalles nemen, daarna een maand vrijwilligerswerk doen. Maar daarna is het plan om een paar weken rond te reizen in Bolivia, Peru en Ecuador.

Iets over mezelf: ik ben 25 jaar oud, in juli afgestudeerd en voordat ik het bedrijfsleven inga wil ik eerst lekker van het leven genieten. Vandaar deze trip naar Zuid Amerika. Wat ik allemaal van plan ben?

In Bolivia wil ik in het regenwoud rondtrekken, mountainbiketocht in de buurt van La Paz. In Peru uiteraard naar Machu Pichu samen met de Incatrail en ook wil ik hier raften. In Ecuador wil ik ook een bushwalk maken.

Wat zijn jouw plannen ongeveer?

Groetjes,

Ramon

Wat een spannende plannen allemaal, ik zou zo weer terugwillen. Ik kan julie in elk geval talenschool Amauta in Cusco aanraden voro als je nog wat Spaans wil leren. Te gekke docenten en Cusco is een toffe stad.

M.

hallo!
ik vertrek 17 okt naar guatemala, en verder staan costa rica ecuador en peru op het plan… reisgenoten gezellig! dus wie er rond die tijd dezelfde kant opgaat… mail me.
groetjes sara(21, uit amsterdam)

Hallo. Mochten jullie in Lima komen (blijf er niet te lang) en mocht er iemand er belangstelling voor hebben kennis te maken met gewone Peruanen, dan kun je overwegen een goedkope kamer te huren bij een Peruaans-Nederlands gezin in het centrum van Lima. Vanaf $6 per etmaal. Als je interesse hebt, stuur voor meer informatie een e-mail naar Ana en Hein: roomlima@hotmail.com.

Hoi avonturiers!

Ik ga 11 december vertrekken naar Lima en reis verder door Peru, Bolivia, Chili en Argentinie door naar Brazilie!!! wil zeker ook de Inca Trail lopen!

Lijkt me gezellig om daar (een van) jullie tegen te komen!

Ben trouwens 25 jaar, heb ook mijn baan opgezegd, en heb er ontzettend veel zin in!!!

Groetjes Kim

HĆ© allemaal,

Ik ga in Januari ook door Centraal en Zuid-America trekken, het lijkt me leuk om met mensen samen te reizen, ik heb totaal geen vaste plannen (kan ik ook nooit maken) Ik ben actief en hou van gekke dingen doen en wil graag plaatelijke mensen ontmoeten. Het lijkt me leuk om voor langere tijd (langer dan slechts 1 of 2 dagen) op een plaats te verblijven zodat je daar echt kan zien hoe de mensen leven. En dus niet super snel van plaats naar plaats reizen dat je alles maar half kan zien. Ik ben geinteresseerd in kunst, muziek en spiritualiteit. Ik hou erg van golfsurfen maar dat is meer iets wat ik wil gaan doen als ik nog tijd en geld over heb…

Gr. Rena

he.

ik wil niet betweterig doen maar wat donjuan over veiligheid in bolivia zegt kan ik in enige twijfel trekken door te melden dat mijn oom en tante daar een het reizen waren en hotelgenoten om het luttele bedrag van 10 dollar werden neergestoken en in het rafijn geflikkerd werden. ja heel veilig. ik zal in mijn eentje gaan en al mijn gouden kettingen om doen. vergeet je camera met ultra-telelens niet om je nek te laten bungelen!

Oh jah, heb je weer zo’n negatief verhaal terwijl het gewoon goed kan gaan als je geen gekke dingen doet. Er worden in Nederlanders ook mensen vermoord en zonder reden neergestoken, dus wat je allemaal zegt slaat nergens op. Bolivia is een veilig land net als de andere landen in Zuid-Amerika. Ik heb er 9 maanden rondgereisd en ik ben geen enkele keer bestolen. En denk nou niet dat ik om 19:00 al in mijn hotelkamer zat met 3 sloten op mijn deur, want ik heb daar echt wel geleefd hoor. Dus alsjeblieft geen negatieve reclame meer over Zuid-Amerika, want zolang je geen gekke dingen doet is er niks aan de hand, gewoon je nuchtere hollandse verstand gebruiken.

Amen!

die mensen waar ik het over had deden ook geen gekke dingen. een dagje ezeltje rijden in een idilisch dorpje

citaat:
Er worden in Nederlanders ook mensen vermoord en zonder reden neergestoken, dus wat je allemaal zegt slaat nergens op…

hmm… naieve jongen. misschien in nederlanders wel ja, maar daar ben ik nog nooit geweest. Ongetwijfeld word er in Nederland ook zonder reden gemoord, maar er worden geen toeristen vermoord om 10 dollar. Dat je durft te zeggen dat er daar minder criminaliteit is dan hier vind ik nogal apart…

lijkt me dat je nu genoeg gezegd hebt. ik ben het ermee eens dat het goed kan gaan, maar niet het is echt SUPERVEILIG zo he allememachies wat is zuid-amerika veilig. zuid-amerika staat er om bekend niet veilig te zijn. je kan er wel heen. ik ga er zelf ook een half jaar heen in februari, maar dat maakt het niet minder veilig. misschien is het beter als mensen op forums ook informatie krijgen waarvan ze denken nou misschien kan ik beter voorzorgsmaatregelen nemen en niet hun tas klaarmaken als was het een weekje centerparks. ja? bedankt

Ok, ik heb 9 maanden in Zuid-Amerika gereisd en ben nooit bestolen, dus naief kan je me absoluut niet noemen. Die mensen die je via via kent waren misschien een beetje naief…

Daarbij heb ik nooit gezegd dat het in Nederland crimineler zou zijn dan in Zuid-Amerika, al kan je het tegendeel pas beweren als je met keiharde cijfers komt. Ook heb ik nooit beweerd dat het superveilig is. Eigenlijk is het nergens ter wereld superveilig en dit is te betreuren.

Verder wens ik je veel plezier in Zuid-Amerika. Vergeet niet dat hoe meer sloten je op je tas doen des te meer lijkt alsof je wat te verbergen hebt. Voorzorgsmaatregelen zijn prima, maar overdrijf het niet…

Wat een mensen gaan reizen, geweldig. Zit nu in Latijns America en denk in Januari te beginnen in Ecuador.

Dus wil graag samen met anderen reizen.

gr josina