We komen er niet uit

Hallo,

Ik wij willen in het najaar naar Zuid Amerika. Wij wilden eerst in september / oktober gaan, maar dit gaat helaas niet vanwege het vrij krijgen op ons werk. Nu zijn wij van plan om in november in één van de volgende landen aan te doen: Zuid Brazilië, Peru & Bolivia, Ecuador of Costa Rica. Venezuela was ook een optie, maar het reisbureau raadde het af vanwege de veiligheid.
Allemaal ontzettende mooie landen, maar we kunnen geen keuze maken…
We zijn vooral een beetje huiverig voor het regenseizoen in (een aantal van) deze landen.
Iemand ervaring in de novembermaand?

Groeten,
Wendy

Van een beetje regen ga je niet dood.

In geen van die landen is dat in November een probleem

Zie mijn antwoord in dit topic.

Uuuh, we zullen het vast wel overleven als het regent. Een tropische bui is geen probleem, maar hele dagen regen vinden wij toch minder prettig.

uhm …zuid brazilie was erg mooi, was daar in hun najaar en het was erg lekker weer. Waarschijnlijk is het in hun voorjaar ook wel lekker

Tja, waar hou je van, wat verwacht je van je reis.
Zuid Brazilie is mooi, heerlijk om te wonen, maar is erg europees dus misschien niet wat je zoekt voor je 3 weekse vakantie.
Leuk als je bv een hele rondreis maakt en t dan ook meepakt ,of enkel een strandvakantie wilt. Voor een paar weken en als je een heel andere wereld wilt zien dan zou ik Peru,Bolivia pakken. November is trouwens nog geen regenseizoen daar. Begint normaal gesproken in December

Jeroen, in welke plaatsen ben je geweest?

Landcruiser, een reis met een combinatie van natuur, cultuur en strand zou het mooiste zijn. Wbt Brazilië zou het om het ‘rondje’ Rio - Iguacu gaan en als het kan Pantanal & Bonito meepakken. Peru & Bolivia hadden we als eerste in gedachten… november is dus nog geen regenseizoen in deze 2 landen. Je leest overal weer wat anders op het web. Ben je er zelf geweest?

Ja heb ook nog een paar jaar in Peru gewoond.

Landcruiser, waar heb je gewoond in Peru?
Is het een aanrader om er heen te gaan in de novembermaand of kunnen we beter wachten tot mei / juni? Een buitje is niet erg, maar kans op hele dagen regen vinden wij minder prettig.

Ik heb in Magdalena del Mar gewoond(voorstad van Lima), maar heb heel wat kilometers in heel Peru (en de rest van Zuid Amerika) afgelegd in de laatste 23 jaar.
de kans op slecht weer loop je altijd tegenwoordig lijkt t wel, de seizoenen zijn niet meer zo scherp afgetekend als voorheen. Maar
Juni juli zijn daarbij heeeeel wat kouder; aan de kust loop de heel grote kans dat t bewolkt en miezerig weer is plus juli is de drukste maand toeristisch gezien in Peru. Oktober en November vind ik de beste maanden voor Peru, aan de kust grote kans op goed weer en in de bergen niet meer zo koud en ´officieel´gezien zou t nog steeds t droogseizoen moeten zijn. Ik denk niet dat je dagenlang regen zult krijgen hoor.

Ik heb in Magdalena del Mar gewoond(voorstad van Lima), maar heb heel wat kilometers in heel Peru (en de rest van Zuid Amerika) afgelegd in de laatste 23 jaar.
de kans op slecht weer loop je altijd tegenwoordig lijkt t wel, de seizoenen zijn niet meer zo scherp afgetekend als voorheen. Maar de kans is klein dat je regen krijgt in November hoor. eerder in december e.v.
Juni en juli zijn daarentegen heeeeel wat kouder en aan de kust loop je de heel grote kans dat t bewolkt en miezerig weer is plus juli is de drukste maand toeristisch gezien in Peru. Juni en juli zou ik dus niet gaan!
Oktober en November vind ik de beste maanden voor Peru. Aan de kust grote kans op goed weer en in de bergen niet meer zo koud en ´officieel´gezien zou t nog steeds t droogseizoen moeten zijn.

Mijn ervaring in Peru is dat het ook heel erg per gebied kan schelen omdat het zo’n groot land is. Als het ergens toch elke dag regent, neem dan een bus naar een andere plaats en daar kan het heel ander weer zijn.