vanaf begin/half November wil ik (Niels, een 23-jarige, bijna-afgestudeerde Brabander) een kleine 3 maanden gaan reizen door het mooie Zuid-Amerika. Mijn planning en route beginnen iets meer vorm aan te nemen en heb nu Ecuador (incl Spaanse les in Quito, Galapagos), Peru (Machu Picchu), Bolivia (Uyuni) en Brazilie (Iguazu falls, carnaval in Salvador) in gedachten!
Ik ben benieuwd naar jullie reacties (goed te doen in 3 maanden?) en tips. Ook sta ik open voor gezellig reis- of vluchtgenoten. Ik heb nog niet geboekt en ben dus enigszins flexibel nog. Ik wil wel binnenkort gaan boeken.
Wie heeft er tips voor mij of wil ook in deze periode gaan reizen naar (één van) deze landen??
galapagos kost een week tijd en spaanse lessen ook minimaal.
dat betekend dat je van de 12 weken (3 maand) nog 10 weken over hebt, dat lijkt mij al met al krap, maar als je het heel goed uitstippelt is het te doen…
ik kan je niet precies vertellen of je voldoende tijd heb ja of de nee! Maar Ik ga zelf 10 weken naar peru, eerst 3 weken met een groepsreis door zuid peru reizen, daarna 4 weken spaans leren in cusco en dan heb ik nog ong. 3 weken over. ik wilde graag naar Bollivia! Lees jij ook>!
Ik vetrek 5 okt.! klinkt het je wat>? emailadressen uitwisselen>?
Ik sluit me aan bij Sjaak. 10 weken is wel erg weinig voor zo’n afstand: je reist dan een beetje van toeristische must do naar toeristische must do. Uyuni, Machu Pichu, Galapagos en Iguazu zijn wel juweeltjes.
Met vluchten er tussen kan het vast relaxed, maar anders zou ik me beperken en ook wat van de stukken er tussen opsnuiven. En vooral: plan niets vooruit, maar go with the flow.
Hey nols,
mischien geraak je wel in Iquitos en heb je zin in een jungletrip,ik begrijp wel als je zolang weg bent dat je een beetje op je geld moet letten,maar ik weet zeker dat we wel iets kunnen overeenkomen
moest het je intresseren
onze website http://www.aguilayacu.com
groetjes
ik heb zelf door Zuid- Amerika gereisd en naar mijn idee wil je wel hele grote afstanden afleggen en te veel zien in drie maanden. Of heb je ook binnenlandse vluchten tussendoor gepland?(Dat verandert de zaak natuurlijk) Anders zou ik je adviseren om bijvoorbeeld op het laatst de Iguazu-falls mee te pikken en dan vanaf Buenos Aires naar huis te vliegen. En dan Brazilië een keer apart te doen.
Ik heb zelf dezelfde route afgelegd (De bekende Gringo-trail eigenlijk): In Quito begonnen, daar drie weken spaanse les gehad. Toen via Peru naar Bolivia, Salar de Uyuni, en toen door argentinië naar Iguazu en toen vanaf BA weer vertrokken. Ik heb zelf alleen maar per openbaar vervoer rondgereisd. Dat kost veel tijd maar is de leukste manier om met de lokale bevolking in contact te komen. De drie maanden die ik had bleken eigenlijk al veel te kort voor mijn reis, ik had vaak het idee dat
ik alleen maar tijd had om de bekende ‘highlights’ te zien in plaats van echt de verschillende landen en culturen te voelen, ruiken, ervaren. En ik neem aan dat dát is wat je echt wil als je zo’n geweldige reis gaat maken.
Ik zou zeggen; flink inkorten dus!
Mja, ik begrijp wat je bedoelt eveline… Spijker op zn kop, ik wil veel zien in korte tijd. Ik heb inderdaad een binnenlandse vlucht van iguazu falls naar salvador, dat scheelt. Maar ik wil wel gewoon graag die hoogtepunten meepikken.
Heb je voor mij nog tips die niet onder de bekende hoogtepunten vallen?
De afstanden zijn behoorlijk groot… Vergis je niet!
Voor Ecuador (waar ik woon) kan ik je aanraden even de website van Moving Ecuador te bekijken. Veel informatie over verantwoord reizen en vrijwilligerswerk (lage prijzen). Zomaar een ideetje