2 meiden, 3 maanden naar Peru,Bolivia,Ecuador !!

:banana: Hallo allemaal.

Ik heb me net ook hier aan gemeld in de hoop weer veel wijzer te worden.
Ik heb samen met een vriendin ticket geboekt 1 maart voor 3 maanden naar Zuid amerika. We vliegen op Lima Peru en vertrekken 28 mei vanaf Quito Ecuador weer naar Nederland.
Welke route we precies gaan afleggen geen idee. Wat we willen zien is zoiezo. Inca trail, Titicacameer en in eerste instantie de Galapagos eilanden maar zie nu steeds vaker dat die onwijs duur zijn om heen te gaan dus het worden wellicht andere eilanden. Wie heeft er tips?? en wat is realistische in 3 maanden.
Mijn grootste vraag op dit moment is. hoeveel geld heb je in godsnaam daar nodig voor 3 maanden. Wij hebben nu gerekend op 2000 euro voor 3 maand.
(dat heb ik dus nog niet bij elkaar. hard aan het sparen)
Wie kan mij wat wijze tips geven over hoeveel geld je daar nodig hebt!!

Groetjes Sanne

Hola

ik ben 21 en ben ondertussen 5 keer in latijns amerika geweest, mijn ondervinding is dat 25/30 euro net gaat voor de meeste landen.
Er zijn wel landen waar het goedkoper gaat, Argentinië is momenteel zo’n land, maar met peru ecuador en bolivie heb ik geen ervaring, ik vermoed dat het in bolivia ook wel mee zal vallen!
Let wel, als je van plan bent om rond te reizen dan zal dat transport ook de voornaamste kost worden!!!
groetjes
lieven

het is natuurlijk maar hoe gek je het zelf wilt maken, als je gewoon zuinig leeft moet dat wel lukken.
Ik zelf vertrek 1 feb zonder geld de wereld rond :slight_smile:

De kosten waren bij ons inderdaad zo´n 25-30 euro per persoon per dag. Hoewel Bolivia weer een stuk goedkoper is, heb je ook weer een hoop extra kosten omdat je er een hoop leuke tours kunt maken en soms een vlucht moet nemen (zoals nu, want we zitten vast door wegblokkades in La Paz…).

Heb veel tips over deze landen, do´s and don´ts, als je geinteresseerd bent, mail gewoon maar even op mijn normale e-mailadres!

Veel plezier!

Hoi,

Toevallig dat Anacondor, zie reaktie hierboven, hier in Samaipata,Bolivia net op bezoek is (ook om ervaringen in Bolivia met jullie te delen).

Wij zijn Andres (Nederland, fotograaf) en Doriña (Samaipateña). Jullie zijn volgend jaar van harte welkom in Samaipata, waar ´s werelds fijnste klimaat heerst (wel beetje afh. vh seizoen en de waan vd dag natuurlijk). Vanaf maart is ons plekje (Kunst-Cultuur, hostel, fototours in de bergen en jungle etc) min of meer compleet, kijk daarvoor op
http://andorina-samaipata.blogspot.com/

Binnenkort en in de loop van het vlg jaar komen er weer enkele nieuwe foto´s op deze pagina.

Wat betreft de Galapagos-eilanden: een redelijk alternatief is Isla de la Plata, voor de zuid-kust van Ecuador. Veel zeevogels, en notabene walvissen (vanaf mei-juni geloof ik) op de weg ernaartoe.

Als jullie Bolivia aan willen doen in de drie maanden, zou je vanaf het Titicaca-meer via Uyuni, Potosí, Sucre, Samaipata-St Cruz, Cochabamba en-of Rurrenabaque (jungle en pampas) een rondje kunnen maken. Misschien dat je met drie grote landen (Ecuador is wat kleiner ) hier en daar aan een binnenlandse vlucht niet ontkomt, zoals Rurrenabaque-La Paz bijvoorbeeld.

Willen jullie wat meer weten, schrijf dan gerust.

Andres, Doriña

Hoi Sanne,

Ik ben 6 weken in Peru geweest en heb daar net geen 1500 euro op gemaakt. Vooral de trip naar Machu Picchu is erg duur. De dure Inca trail zat al vol, dus hebben we n alternatief gedaan, de Inca Jungle Trail. Deze kostte geloof ik iets van 250 euro…

Een goed alternatief voor de Galapagos zijn de Isla’s Ballestas. Een uurtje met de boot vanuit Huanchaco, bij Pisco, en volop pinguings, zeeleeuwen en andere zeevogels. Onderweg hebben we dolfijnen gezien. Zeker de mooite waard!

Kijk voor foto’s en reisverslagen op drk.waarbenjij.nu

Groetjes

Dirk

He meiden!
Ik ben net terug van 10 maanden Zuid amerika, waarvan 7 in Peru en 3 maanden voor Bolivia en Ecuador! dus zowat de zelfde route als jullie willen gaan maken. Galapagos, doen! zou ik zeggen, ben je student? scheelt dat weer 50 dollar op je ticket…was een verassing voor mij, had net nog een Isic Kaart…galapagos, ga er op eigen houtje heen, als t goed is is t dan nog laagseizoen en kun je op de eilanden een boot zoeken. Ik had een economische boot voor 640 dollar, 8 dagen, tja en dan 300 dollar ticket en 100 dollar parkkosten komt dat dus neer op 1000, ik ben ook nog 4 dagen naar een eiland geweest Isabella, een Paradijs!! dus bij elkaar iets van 1100 dollar voor 2 weken…de keuze is aan jullie!
Verder idd, icantrail is snel vol! wees op tijd, maar hou er rekening mee alles wat je vanaf butienland boekt is heeeeel duur…ter plaatse is altijd goedkoper…en kun je informatie van andere toeristen op doen.
oh ik schrijf heel veel zie ik wel, als je specifieke vragen hebt, mag je me mailen:carolienengelen@hotmail.com
Succes met de voorbereidingen.
groetjes,

Hola chicas,

Blijkbaar al kennis gemaakt met verschillende mensen langs deze weg. Eerst en vooral proficiat met de keuze, jullie gaan een ongelovelijke en bovenal onvergetelijke ervaring tegemoet. Ik zou zeggen, zet die westelijke bril van julllie neus en ga op ontdekking en dat met al je emoties en al je zintuigen. Dit werelddeel is het gewoon. Maar ja, jullie zullen intens geconfronteerd worden met de realiteit, jullie zullen onmenselijke dingen zien, maar tevens ook de meest natuurlijke dingen. Veel hangt van jullie manier van waarnemen af.
Zuid-Amerika, van vele mensen een droom.

Ikzelf woonde in Santa Cruz de la Sierra, economische meest westerse stad van Bolivia, op 120 km van het idyllische dorpje Samaipata.
Jullie hebben drie maanden en dat voor drie maanden, ik zeg jullie nu al, dat wordt vliegen! Letterlijk in de tijd dan, dus enkele vluchten zullen nodig zijn tijdens jullie reis.

Veel tijd zal kruipen in het transport, maar dat is tevens de manier waarop je veel van het land ziet, maar wanneer je ook echt in contact komt met de cultuur, de bevolking. Telkens weer leer je mensen kennen en veelal kom je dezelfde reizigers meermaals tegen.
Waarschijnlijk gaan jullie na Lima zuidwaarts richting Nazca of nemen jullie in Lima de trein richting Cuzco. Cuzco, een ongelovelijke stad, naar mijn ervaringen één van de meest indrukwekkende. ideetje voor logie daar; www.ninoshotel.com (een echte aanrader, al is het maar om het goede doel te steunen).
De ware inca-trail is naar mijn idee een té commercieel product, een horde toeristen die elke derde morgen staan aan te schuiven met honderden om de zon te zien opkomen boven de site. Dit is geen trekking meer… tevens moet jullie zich spoeden naar de vele agencias voor het boeken van de trail, meestal moet je enkele dagen wachten alvorens te vertrekken, daar er maar max 500 mensen mogen vertrekken per dag. Je kan via internet al boeken, maar dat is onmenselijk duur. Een alternatief en naar de mening van verschillenden is de inca-trail langs Mollepata, waarbij je de gigantische Salacantay voorbij gaat. Deze route vinden jullie ook op het net en ook beschreven in één van de Lonely Planets, hiking in the andes of zoiets. Als twee meisjes alleen zoek je dan beer nog enkele mannen om mee te gaan of ga je naar één van de agencias die trip boeken (vergeet niet af te dingen).

Verder ideetjes voor jullie reis: Cuzco - Puno (islas Flotantes = hééééél commercieel, maar enig in de wereld) - Copacabana (een must!! mogelijk bezoek Isla del Sol) - La Paz.
Dan kan je Oruro aandoen, verder naar Uyuni (El Salar!!!) - Potosi (El cerro rico) - Sucre (dinosaurusstappen - tarabuco) - Samaipata.
Of gewoon in de Andes blijven, niet richting Potosi gaan, maar gewoon terug naar La Paz, zo naar Sorata of Coroico tot Rurrenabaque.

Er zijn veel mogelijkheden, ik zou gewoon niet alles van dag tot dag plannen, gewoon genieten, niets overhaast doen en elk moment on jullie geheugen prenten, je kan altijd nog eens terugkomen.

En zo kunnen we blijven schrijven.
Succes,

Davy

Nu woon ik terug in Belgie, maar september 2006 zal ik voor een jaar te bespeuren zijn in Ecuador.

Heey Davy, bedankt voor je enthousiaste reactie.!!

Echt fijn zo’n enthousiast verhaal. en weer even het juiste tijdstip. als ik een reis geboekt heb kan ik beter altijd gelijk maar gaan. Want nu zit ik nog in 2 maanden te wachten/werken. en dan vind ik het het ene moment helemaal te gek om te gaan en het andere moment vind ik het weer heel eng. Maar goed ik moet het volgens mij maar allemaal over me heen laten komen. En we waren idd. van plan om vanuit Lima richting het zuiden te gaan puno stuk bolivia in. dan terug naar Cuzco inca trail. en dan van cuzco vliegen ergens boven in Peru zodat we zo door kunnen reizen naar ecuador. !!! een route uitstippelen is ook moeilijk omdat de afstanden gewoon niet te zien zijn op zo’n kaart met de bergen enzo. we gaan met een flexibele instelling op reis.!! en mooie tip van je over de inca trail. ben idd. benieuwd en dat toeristische tja ene kant vind ik dat helemaal niks. maar om beetje toeristiche omgeving te zijn is in het begin wel weer fijn om een beetje vertrouwd te raken met het werelddeel.
Hoe komt het zo dat jij daar woont dan ?
groetjes Sanne

He davie er is geen trein van Lima naar Cusco ???
Er zijn betere goede doelen dan ninos hotel!!!

'Dag suzanne.

ik ga zelf met een vriend volgende week woensdag 5maanden naar argentinie,chili,bolivia,peru,ecuador,mexico,cuba en californie en wij hebben 4500 euro te besteden. maar we willen niet alles op maken. ik las gister nog op een reactie van mijn geplaatste item ‘goedkooooop’ dat je voor 15 euro per dag rond moet kunnen komen in die landen waar jij heen gaat.

probeer mensen te leren kennen vraag of kennissen en vrienden van je daar mensen kennen waar je misschien heen kan dat scheelt je weer overnachtingen en je leert mensen kennen die ook weer elders mensen kennen.

veel plezier. misschien zou je me kunnen laten weten via mail hoe het je afgegaan is in bolivia met de wegblokkades?.. want daar gaan wij dus ook heen rond half maar…

groetjes bart