Tips rondreis?

Hallo,

Begin mei vlieg ik naar Quito in Ecuador en 3 maanden later vlieg ik via Buanos Aires (of Rio) terug.

Ik wil dan graag de volgende landen bekijken:
Ecuador
Peru
Bolivia
Chili (het noorden tot Santiago)
Argentinie (tot buanos aires)
(Misschien paraguay en Brazilie (Rio)) aan te raden?

Kan dit in 3 maanden?
Kan iemand mij de highlights als student per land aangeven?

Ik hoor dat er veel gereisd wordt met de bus, is dit veilig? Of is trein, vliegtuig een optie.
want op minbuza.nl staat nogal wat negatiefs over bovenstaande landen.

Wordt en veel gereisd met andere backpackers? En is het een probleem als je maar een heel klein beetje Spaans kan?

Verdere (veiligheids) tips en trucs zijn van harte welkom!?!

Alvast harstikke bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Martin

Hallo Martin,

Gister ben ik thuis gekomen van mijn reis van 4 maanden. Ik heb in die tijd ongeveer dezelfde landen bezocht als jij nu wilt gaan doen in 3 maanden. Het kan, maar ik denk dat het wel sjeesen wordt. Ik ga proberen je vragen zo volledig mogelijk te beantwoorden. Bedenk wel dat dit MIJN verhaal is en MIJN mening. Trek alsjeblieft je eigen plan en leef je eigen droom!

Ecuador

  • Baños
  • Riobamba (treinrit op het dak van een trein)
  • Cuenca
  • Galapagos (maar dit is een reis op zich!)

Peru

  • Huaraz (als je van hiken houdt!)
  • Arequipa & Colca Canyon (ook heel mooie hike, volgens de fotootjes van anderen dan…)
  • Cusco (Inca Trail)

Bolivia

  • Rurrenabaque
  • Uyuni
  • Potosi en Sucre ben ik niet geweest, maar schijnen ook de moeite waard te zijn.

Chili (het noorden tot Santiago)

  • San Pedro de Atacama (vanuit Uyuni)
  • Er is vast meer te zien dan dit plaatsje, maar ik ben juist iets zuidelijker geweest, dus dat kan ik niet vertellen.

Argentinie (tot buanos aires)

  • Salta
  • Iguacu (ook de Braziliaanse zijde van deze watervallen is heel mooi!)
  • Buenos Aires

(Misschien paraguay en Brazilie (Rio)) aan te raden
Ik kan je Paraguay zeker aanraden! Ik ben helaas alleen naar de hoofdstad geweest, het is er zo ongelooflijk “niet backpackers” (nog niet…), zo lekker rustig en zulke aardige mensen. Het toerisme is in opkomst.

Vervoer
De bussen worden naar het zuiden toe steeds beter! Natuurlijk is het goed oppassen op je spullen, maar dat moet je altijd. De mensen zijn heel creatief als het gaat om ontvreemden van andermans spullen. Maar mij is niets overkomen, ik heb al mijn spullen nog! Laat je niet bang maken, het is zo onveilig als je het zelf maakt. Je kunt niet alles plannen.
Ik heb, als het even kon, de trein gepakt. Gewoon om even een ander vervoermiddel te hebben en nog meer van het uitzicht te kunnen genieten.

Backpackers & Spaans
De landen die je hebt uitgezocht (op Paraguay na) liggen allemaal op de zogenoemde Gringotrail. Heel veel backpackers hebben dezelfde route, dus mensen zul je zeker tegen komen, of je nou wilt of niet!
Een beetje Spaans is altijd handig! Je kunt misschien een weekje een cursus nemen om het op te frissen, maar met Engels kom je ook een heel eind. De mensen zijn vaak wel ingespeeld op buitenlandse mensen.

Wat ik je verder wil meegeven: De beste informatie krijg je ter plekke. Denk aan mensen in het hostel (zowel personeel als andere reizigers), de tourist information, het busstation, Internet.

Wanneer je meer info wilt weten, dan hoor ik het graag!
Veel plezier, Vera

Vera,

bedankt voor je uitgebreide reactie.
Hier kan ik wel wat mee!

ik hoor ook nog graag meningen van anderen.

BVD,

Martin

dag.!

1 februari 2006 vlieg ik met een vriend naar BS AS om 10 juli weer vanuit san francisco terug te vliegen…

we hebben weinig tijd inderdaad net als jij. maar het voordeel is dat je (als ik de verhalen moet geloven) in Zuid-Amerika de afstanden relatief snel per bus kan overbruggen. dus als je dan een keer geen tijd hebt dan stap je in een bus en stap je 2000 kilometer verder weer uit.

succes met de voorbereidingen

Hallo

OOk ik ga voor 3 maanden naar Zuid amerika.
1 maart (Dus best snel al…spannund ) vlieg ik met een vriendin naar Lima peru.
Wij gaan in deze 3 maanden Peru een klein stukje Bolivia en Ecuador helemaal bezoeken.
3 landen leek ons prima. Maar het is natuurlijk maar net hoe uitgebreid je ze wilt bezoeken.
Wij gaan in Peru de route van lima naar het zuiden bereizen. Incatrail en titticacameer zeker bezoeken. En in Ecuador eigenlijk alles wat we kunnen zien.

We vliegen vanuit Quito ecuador weer terug.

Succes met alles en als je ons over n tijdje wilt volgen kan je gaan kijken op:
www.jessicaensanneinzuidamerika.waarbenjij.nu !!!