we hebben geboekt! 27 dagen-enkele vraagjes!

Eerst en vooral mijn dank aan diegene die gereageerd hebben op mijn vorige post. Mede dankzij dit forum hebben we mijn vriendin haar moeder toch een beetje kunnen gerust stellen en is onze vlucht geboekt :nod:
We vliegen op 09/07 naar jakarta en keren op 04/08 terug (ook vanop jakarta). Het plannen en voorbereiden is dus begonnen.
Hiervoor kan ik jullie hulp natuurlijk gebruiken :slight_smile:

Mijn vraagjes tot hiertoe:

• we zitten pal in het hoogseizoen. Zouden wij problemen ondervinden om slaapplaats te vinden? Wij willen gewoon basic kamers ,proper maar hoeft niet luxueus te zijn. Tussendoor mss af en toe es wat meer luxe maar dat hoeft niet elke keer zo te zijn
    -De route zou Java-Bali en Lombok zijn
    WE willen graag wat cultuur opsnuiven en mijn vriendin is architecte, zij wil dus zeker wat van de architectuur daar zien.
    Verder houden wij van mooie natuur en willen we toch ook wel eens een bounty gevoel (mss in Lombok-gili?) We zouden liever de erg toeristische plaatsen vermijden maar willen echt het authentieke indonesie ervaren.
    dus tips qua route, bezienswaardigheden,…
  • we moeten een binnenlandse vlucht nemen van denpasar terug naar jakarta. Hoeveel dagen op voorhand zouden we die best nemen? Ik zou niet te te nipt willen zitten qua tijd, stel dat er iets is met de binnenlandse vlucht, dat we dan de vlucht naar huis niet missen.
    -verder alle info ivm geld, visum,inentingen zijn uiteraard welkom!

alvast bedankt

Goed om te horen dat jullie morgen gaan!

Wanneer je toch al weet wanneer je terug moet zijn in Jakarta, is het wellicht het handigste om je vlucht gewoon vooraf te boeken. Dit kan bv op www.airasia.com. Ter plekke boeken kan ook, wanneer je niet rond nationale feestdagen boekt (bv het eind van de Ramadan) zitten vluchten niet snel vol, maar zoals je zelf al zegt: je wilt niet het risico lopen een internationale vlucht te missen.

Als ik goed tel verblijven jullie minder dan 30 dagen in Indonesie, je kan dus bij aankomst tegen betaling een visum on arrival nemen.

Voor inentingen moet je uiteraard bij de GGD zijn, of bij een Travel clinic. Meestal worden DTP, Hep A en B aangeraden. Let even op, want soms vergoed je verzekering de kosten.

Dat van het hoogseizoen valt wel mee, over het algemeen is het niet al te lastig om een kamer te vinden.

Qua route is er al een hele hoop op dit forum gezegd, kijk gewoon eens rond en stel daarna evt vragen.

Hallo,
Als jullie op Java een adres zoeken bijvoorbeeld voor de eerste week, om te starten of ter afsluiting, dan weet ik nog een mooie vakantiewoning op ongeveer 1,5 uur rijden van het vliegveld Jakarta. kijk maar eens op www.go2bogor.nl

groetjes Iwanna