Hotels / hostels Indonesie

Wij gaan 3 weken backpacken in Indonesie (Java en Bali).
Nu hebben we alleen een vlucht geboekt en dus nog geen hotel.
We weten nog niet of we de eerste overnachting in Jakarta voortijds moeten boeken of daar ter plekke, we komen omstreeks 17:00 uur aan.
Wie kan ons wat tips geven, daar boeken of eerder?
En welk hotel?
We zijn van plan om maar 1 nachtje Jakarta te blijven om daarna verder te trekken richting oosten.

Andere tips mbt hotels op Java en Bali zijn ook welkom.
Je moet het natuurlijk hebben van andere reizigers mbt dit soort tips.

Grt

Hallo Akire,

ik zou wel vanuit Nederland een hotel boeken; wij doen hetzelfde als jullie (en ook Lombok erbij) en regelen alles zelf, maar hebben wel een hotel geboekt als we daar aankomen in Jakarta (rond 15.00 uur na eerst 12 uur te hebben gevlogen naar Kuala Lumpur, 8 uur wachten en dan nog 2 uur naar Jakarta). Je bent helemaal kapot als je aankomt volgens mij. Wij hebben hotel Alila in Jakarta, dit is een designhotel en niet zo heel duur, ik weet natuurlijk niet wat jullie kunnen spenderen (vlakbij Gambir station en Jl. Juksa, kun je nog winkelen eventueel en vandaaruit bijv. trein naar Bandung of Yogyakarta nemen, doen wij ook). Eventueel Le Margot (ook hier vlakbij) is heel betaalbaar.

Verder zullen wij onderweg zelf de hotels boeken; wij hebben in gedachten als we in Bandung aankomen om hotel San Gria/Lembang te nemen (Maribaya park bekijken), daar blijven we 2 nachten en gaan dan naar Yogyakarta voor een paar dagen (Borobodur, Prambanan, kindertehuis, heel misschien Pangandaran/Green Canyon, Magelang, Salatiga, Solo/gitaarfabriek bekijken) waarschijnlijk in Duta Garden (zij hebben een hotel/homestay en guesthouse; kun je n.a.v. budget zelf bepalen). Daarna gaan we naar Bali en hebben voor een week een Ruma gehuurd bij een Balinese vriend van mij (zie www.gotobali.nl als je wilt boeken). Daarna gaan we voor 4 of 5 dagen naar Gili Trawangan en Lombok en zullen onze reis eindigen in een heel mooi hotel op Bali.

Kijk anders ook eens op Travelmarker.nl of com om alvast wat hotels te zoeken of op Asiarooms.com en zet deze voor jezelf in een lijstje zodat je deze onderweg kunt gebruiken als het even wat moeilijker wordt, zo doen wij het ook. En het is voor ons ook de 1e keer naar Indonesie.

Succes, Indesco

Ik zou niet 8 uur lang op het vliegveld blijven zitten wachten. Gewoon lekker de stad in gaan, met de KLIA epxress ben je er zo (~40 minuten).

Jenny, ik hoor van heel veel mensen dat je nog niet eens het vliegveld af mag … ja, alleen als ze een excursie aangeven (paspoort inleveren, rondtour KL en dan paspoort terug). Waarom krijg ik van iedereen weer hele andere informatie; ik vertrouw er juist op dat iedereen de waarheid spreekt.

Indesco

Niet van het vliegveld afmogen? Doe niet zo maf, tis geen gevangenis daaro. Je bagage wordt waarschijnlijk doorgelabeld,geen omkijken naar, dus even via de imigrasion stempeltje halen, op de KLIA expresse stappen en lekker naar Kee-el

Niet van het vliegveld af mogen? Ik zou niet weten waarom niet. Heb ik zowel in Singapore als Maleisie gedaan, en dat ga ik volgende maand in Dubai doen. Heerlijk om ff je benen te strekken!

Je hebt geen omkijken naar je grote tas, want die wordt doorgelabeld zoals BA al zegt. Evt kun je, als je teveel handbagage hebt (heb ik wel eens last van :lol:) een deel tegen betaling opslaan op het vliegveld. Soms moet je ff naar de transit balie voor een nieuwe boarding pass, maar meestal krijg je die in Nederland al.

Je loopt naar de douane, vult een papiertje in, jij krijg een stempeltje in je paspoort (mag je 3 mnd mee blijven) en klaar. Met de trein naar het centrum, en een paar uur later terug. Boarding pass heb je al, dus daar heb je geen omkijken naar, stempeltje in je paspoort op het andere stempeltje en je vliegt weer verder. Moet je er alleen op letten dat je je vliegtuig niet mist. ('a Avonds gaat de trein maar 2 keer per uur ofzo.)

Even een toevoeging: Malaysia en Singapore behoren nog tot de zeer toeristen vriendelijke landen. Bij aankomst krijg je via de immigratie een gratis stempel: Malaysia 3 mnd, S’pore 14 dagen.

Dienstregeling KLIA expresse:

http://www.kliaekspres.com/index_train_schedules_transit_popup.html