Wateroverlast in Thailand !!!!

Hier wat meer inside info van waar er water staat en waar (nog) niet

Niks dan zon op Koh Chang. Vrije doortocht van Bangkok en de luchthaven naar het eiland.

Op dit moment komt het water aan de oude luchthaven Don Muang (maar nog steeds bereikbaar en de vluchten gaan door) en zijn er waarschuwingen voor Chatuchak. De meest basisproducten zoals water en rijst, droge voedingsmiddelen zijn moeilijk te verkrijgen in Bkk en de meest omliggende steden.

Meer naar het zuiden: Phuket, Samui en het oosten; Koh Chang, Koh Mak, Koh Kood… geen problemen.

Greetz

Wim

Lekker om te horen dat er bij jullie niets aan de hand is Wim!

[ame]Thailand Floods 2011 - YouTube

http://www.redcross.or.th/old/english/donation/moneydonate_internet.php?sc=0046&insertflag=1

:chin:Rik hoe was het gegaan afgelopen weekend in Amsterdam je was daar toch voor een Thaise bij eenkomst voor geld in te (verdienen) zamelen voor Thailand:THAILAND::cambodia:

Bangkok maakt zich op voor nieuwe overstromingen

© reuters
In de Thaise hoofdstad Bangkok kijken miljoenen inwoners angstig uit naar de voorspelde nieuwe overstromingen. Vandaag is nog opgeroepen om de gebieden te verlaten die door het water bedreigd worden.

Zes districten zouden in gevaar zijn, aldus de autoriteiten in de miljoenenstad. Sommige daarvan liggen vlakbij het stadscentrum, waar een grote weekendmarkt te vinden is, die tal van toeristen lokt. Ook Don Mueang, de op een na grootste luchthaven van Bangkok, wordt bedreigd.

Overstroomde wegen
Op de wegen van en naar de luchthaven staat het water zo’n zeventig tot tachtig centimeter hoog, aldus de luchthavenleiding. De wegen zijn voor kleine voertuigen onberijdbaar. De luchthaven zelf blijft voorlopig gespaard van de watersnood.

Honderden bezorgde inwoners van de Thaise hoofdstad hebben hun auto alvast geparkeerd op bruggen of hoger gelegen wegen.

Al drie maanden aan de gang
Thailand wordt al drie maanden geteisterd door hevige regenval. Zeker 356 mensen kwamen daarbij al om het leven. Ongeveer 113.000 anderen verblijven in schuilplaatsen. (adha)

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1338314/2011/10/24/Bangkok-maakt-zich-op-voor-nieuwe-overstromingen.dhtml

24/10/11 13u50

Ik vertrek woensdag naar BKK en vandaar privé-auto naar Jomtien (de nettere en rustigere versie van Pattaya) , vlak onder Pattaya.
Mijn zakenvriend in BKK zegt mij net via Skype dat er werkelijk niets aan de hand is met/op de luchthaven Swampy (Suvar.), en ook niet er omheen; bussen en taxi’s rijden vandaag nog probleemloos en de grote weg naar het Zuiden (Sukhomvit road) ligt sowieso ongeveer drie meter verhoogd.

Alles business as usual (en tegen mij liegt hij niet, ben geen “toerist”/walking ATM machine voor hem en de zijnen)lol2
Wel langzaam bepaalde producten (melk, eieren, bottled water) aan het schaarser worden in BKK en deels in de toeristengebieden!
(gaat zeer tijdelijk zijn)

Dus op DIT moment (zie tijd van post_ NIETS aan de hand rond en in/met de grote luchthaven.:dag:

Hoi,

Ben net aan het ontbijten en zie op het nieuws dat delen van Bangkok (weet niet welke) ondergelopen zijn. Bussen, auto’s en scooters rijden door het water. Maar nog niet waar ik zit (Siam Square).

good luck everyone!

De meeste problemen met de wateroverlast zijn aan het oude vliegveld,Don Muang,vooral Laksi waar één van mijn ex vriendinnen woont sta het water wel 1 meter hoog!
Ook is er opvang voorzien voor de thaise mensen in Don Muang airport(slaap&eetgelegenheid)

Jeroen,hier hebben we iets aan,als je nog iets hoort vanuit bangkok over de luchthaven dan laat je het hier maar weten…en eens je daar bent breng je ook maar een live verslagje uit.alvast bedankt voor de info

idd,beter dan al de negatieve mediaberichten .
de situatie is wel degelijk erg en zoals gewoonlijk , hoe erg het ook mag klinken , speelt de media hier op in zuiver om hun lezerspotentieel naar omhoog te brengen . Ik ga niet ALLE schuld bij de media leggen ; de mensen willen blijkbaar een krantenkop zien met negatief nieuws …héél , héél erg hoe het met de samenleving gesteld is ! Dingen en uitspraken worden uit hun verband getrokken enkel en alleen om een interessante krantenkop te hebben .
Enkele dagen terug (heeft hier wel niets met de ramp in Thailand te maken , enkel als voorbeeld) las ik de kop “alle Europese banken zijn failliet” en als je het artikel leest moet je heel ver gaan zoeken waar die uitspraak vandaan komt maar het artikel wordt wel duizende malen gelezen !

Mag ik nog eens de aandacht vestigen op onderstaande bijlagen :
©Richard Barrow

Nok Air suspends flights until Nov 1

[ul]
[li]Published: 25/10/2011 at 12:39 PM[/li][li]Online news: [URL=“Bangkok Post - Most recent”][/li][/ul]
Nok Air, a low-cost airline, has suspended all of its flights from noon today until Nov 1 because water has begun to flow into the area north of Don Mueang airport, the airline’s excutive Patee Sarasin wrote on the @Patee122 Twitter page.

He said all Nok Air flights which have left other destinations for Don Mueang would be diverted to Suvarnabhumi airport.
All Nok Air flights have been suspended from today to Nov 1, he said.
Nok Air flights normally operate through Don Mueang airport.

Klopt, ik zit hier op 10 minuten van Suvarnabhumi Airport en hier is momenteel nog niks aan de hand. Maar hoe lang gaat het nog duren ? Het is hier idd life as usual, al zijn inmiddels veel producten niet meer te verkrijgen en schappen worden niet altijd meer aangevuld. Water in Bangkok is vrijwel op, manager was net in Pattaya voor water, maar ook daar niks meer te krijgen. Nu nog wat in Rayong kunnen vinden.
NokAir heeft dus al zijn vluchten opgeschort tot 1 november, district Don Muang had al problemen, maar verergert dus.

Veel bedrijven zijn wel al sinds vorige week voorzorgsmaatregelen aan het nemen. Veel zandzakken, auto’s op flyovers en op sommige plaatsen zijn er zelfs provisorische muurtjes gemetseld voor ingangen.

Sukhumvit Road nog niks aan de hand. Ook daar gaat het leven gewoon door, maar ook veel winkels met voorzorgsmaatregelen (lees: zandzakken, muurtjes). Van paniek is niks te merken.

Wat ik nog niet goed begrijp is waar Bangkok nu door wordt bedreigd. Is het de rivieren die overstromen? Want er is volgens mij laatste paar dagen weinig regen gevallen…

En zo ja loopt die rivier in de buurt van BKK airport?

Al het water wat er de afgelopen maanden is gevallen in het noorden komt nu naar BKK toe. Een hoop is eerder opgevangen in reservoirs maar die kunnen het water niet meer aan… (dit is de korte uitleg :wink:)

Probleem is dat deze tijd van het jaar het vloed en eb getijde heel dicht bij elkaar liggen en de vloed hoger is dan de rest van het jaar. Dit maakt dat het water dat zich in de rivieren bevindt niet in zee kan vloeien. Met grote overstromingen tot gevolg. Komt er nog bij dat het overmorgen nieuwe maan is, dus extra hoog getijde.

Goedemiddag allemaal. Nog mensen hier die donderdag met Eva naar bangkok vliegen? Zit nu te twijfelen of om door te vliegen naar Phuket of om kosteloos te annuleren.

Wij vliegen ook a.s. Donderdag met Emirates en ik verwacht geen problemen.
Ik neem aan dat het automatisch geland wordt op een andere airport indien er problemen zijn

Blijven jullie nog een aantal dagen in Bangkok of vliegen jullie gelijk door?

Ondanks de overstromingen in Thailand geeft het calamiteitenfonds **geen dekkingsbeperking af**. Dit betekent dat consumenten die een pakketreis hebben geboekt, **niet kosteloos kunnen annuleren**.

Mocht je uitsluitend een vliegticket hebben geboekt dan heb je ook rechten en plichten. Zolang het veilig is om te vliegen en te landen in Thailand, zal de luchtvaartmaatschappij jou gewoon vervoeren. Kosteloos annuleren is dan niet mogelijk. Neem desnoods contact op met je luchtvaartmaatschappij om te overleggen of er alternatieven mogelijk zijn.

Bron:http://www.reisverzekeringblog.nl/