Wateroverlast in Thailand !!!!

Geen kans dat het water vanuit de huidige positie naar het Zuiden gaat, het gaat allemaal de Golf van Thailand in.

Dank dat wist ik niet, dacht komt van boven (noorden) en gaat hop naar beneden van noord naar zuid, beetje simpel gedacht van mij.

:chin:Bangkokpost schrijft nu dat er in het zuiden wel veel regen gaat vallen de komende dagen .
:thailand::cambodia:

gelukkig kom ik pas begin dec, afwachten dan maar.

Bangkok nog zeker vier tot zes weken onder water

© reuters
Thailand kampt nog minstens een maand met overstromingen. Het water in hoofdstad Bangkok, waar 12 miljoen mensen wonen, zal wellicht stijgen tot een meter, waarschuwde premier Yingluck Shinawatra. De overheid laat veel water uit het noorden gefaseerd door kanalen in hoofdstad Bangkok stromen. “Er komt veel water uit het noorden. We kunnen het niet tegenhouden, maar alleen vertragen”, zei de premier.

Drie maanden van zware regenval hebben al minstens 356 levens gekost in het Aziatische land. Ongeveer 113.000 mensen hebben hun toevlucht gezocht in schuilplaatsen. De overheid heeft de distributie van levensmiddelen overgenomen om te zorgen dat ze voor iedereen beschikbaar zijn.

In Bangkok wonen 12 miljoen mensen. Veel bewoners hebben voedsel en flesjes water gehamsterd. Autobezitters hebben hun wagen geparkeerd langs hogere wegen. Tienduizenden militairen en politieagenten zijn opgeroepen om de orde te handhaven. (mvl)
22/10/11 11u37

Heb vandaag nog een paar foto’s toegekregen van mijn(chat) vriendin die in de Isan woont.
Sommige gebieden staan nog onderwater,zie foto’s!

Volgens de meest betrouwbare weerssite zijn de vooruitzichten goed, met alleen wat regen 's nachts. Net zoals het de afgelopen weken is geweest eigenlijk, zij het dat de wind aan het draaien is, dus dat is goed nieuws voor het weer in heel Thailand behalve de eilanden in de Golf.

:chin:Ik hoop echt dat je gelijk hebt maar in Bangkok is het nu toch echt niet best als ik de berichten mag geloven
Don maung is er heel slecht aan toe ik hoop dat ze na deze ellende er toch weer snel boven op komen.:thailand::cambodia:

We hadden het over het weer hier toch? Ook in Bangkok droog, en goede vooruitzichten.

iemand een idee hoe het in Sukothai gesteld is ?
mijn zus vertrekt zaterdag en heeft na 2 dagen BKK een vlucht geboekt met BK Airways naar Sukothai.
een alternatief zou zijn naar Chiang Mai te vliegen , maar denk niet dat BK Airways het ticket gratis zal omboeken .

Als je op de Flood Map kijkt bij google ziet het er bij Sukhothai niet zo goed uit. Van de week las ik dat het ook onder water staat. Ik heb ook laatst een keer mijn ticket om geboekt bij Bangkok air ik dacht dat ik daar 2000 bath voor heb betaald. Ik zou het ticket om boeken, ik ben ook in Sukhothai geweest leuk! maar je hebt er verder niets te doen behalve de tempels dus als daar veel water is lijkt het mij daar vreselijk.

ondertussen dit gevonden :http://www.thaitravelblogs.com/2011/10/essential-thaiflood-information-for-foreign-tourists-in-thailand/#comment-5923

Dan is dan mooi hoeft er geen ticket ongeboekt te worden. Ik hoop ook dat het meevalt, vertrek donderdag.

Nieuw vlees in de kuip Gg ?lol2lol2
S(chat) vriendin lol2

Het blijft spannend… Ook wij vertrekken komende donderdag!
Hoorde van de kennis van me die in bkk woont dat het gebied rondom Yanhee Hospital last heeft van de “floods”…
Ben benieuwd of alles door kan gaan!

Ik ben vandaag aangekomen in BKK.
Waar ik verblijf, dicht bij Siam Square liggen wel veel zandzakken klaar maar zie ik niets van de overstromingen.
Wel onderweg met de expresstrain van vliegveld naar centrum een paar oostelijke buitenwijkjes beetje wateroverlast gezien.

Ben benieuwd of het zal houden, ik hoop het wel, vooral voor de mensen hier!

Prettige vakantie en hopen dat het meevalt. Als er iets heel bijzonders is kan je het altijd melden.

Donderdag vlieg ik naar BKK. Ik ben al een hele tijd het nieuws aan het volgen, maar volgens mij word het alleen maar erger.

Ik hoop dat het vliegveld bereikbaar blijft, of dat we anders worden omgeboekt naar een ander vliegveld.

Zijn er mensen die voor donderdag vertrekken en iets van de reisorganisatie of van de vliegtuigmaatschappij hebben gehoord?

Groetjes,
Monique

doe ff wat moeite en scroll naar boven en lees mijn post over thaitravelblog !!

Het is allemaal zeer onduidelijk op dit moment. Het nieuws veranderd per uur/dag. Voorlopig is er op het vliegveld nog niets aan de hand op de randweg staat wel wat water maar de bussen kunnen er gelukkig nog gewoon komen.Indien het in BKK niet meer lukt zullen de vluchten hoogstwaarschijnlijk worden omgeleid naar de airports van Chiang Mai, Pattaya en Phuket