gisteren aangekomen in bkk.
hier in prutanam alles droog ook bij siam square geen drupje te vinden.
wel heel veel zandzakken voor de winkeltjes…
Gisteren nog even terug geweest in Bangkok om wat tassen op te halen uit mijn hotel die ik had achtergelaten. Nog steeds droog daar ( in de buurt Nana) je leest zoveel verschillende berichten in de krant dat ik dacht ik haal ze maar op voor dat mijn hotel niet meer bereikbaar is , maar eerlijk gezegd zie ik het daar niet gebeuren. Ik vond het wel heel stil in Bangkok. Was in 20 minuten van vliegveld naar hotel! ( wel zondag! ) hier in jomtien/pattaya wel druk.
Hallo,
Wij moeten vrijdag terugvliegen naar ned vanuit bangkok. We willen woe of do in bangkok aankomen. Wij lezen op internet over geinfecteerd water en het niet beschikbaar zijn van drinkwater. Je zou ook infecties kunnen oplopen met het doucehn. Kan iemand ons helpen met informatie hierover, want vanuit de media is het lastig om te achterhalen hoe de situatie daadwerkelijk is.
Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten
Maartje
De kans bestaat nog steeds dat Sukhumvit ook te maken krijgt met wateroverlast, maar tot op heden kurkdroog. Maar berichten in de Thaise media zijn zo wisselend, je weet echt niet meer wat je moet geloven.
Idd wel een stuk rustiger in Bangkok (geen files in de stad !), maar veel toeristen maken zich weinig zorgen.
Was zaterdagavond in Insomnia en het was er stampvol, had ik niet verwacht.
Hotels hebben over het algemeen nog wel drinkwater, die zorgen daar wel voor.
Ook merk ik dat er weer wat meer drinkwater in de winkels (7-Eleven) is dan vorige week.
Infecties oplopen met douchen ?? Zou ik niet te snel geloven. Ik douche hier elke dag een paar keer en heb nergens last van.
Groeten uit een zonnig Bangkok !
goedemorgen!
volgende week vertrekken wij richting BKK om vervolgens naar chiang Mai te vliegen.
Echter verblijven wij wel een nacht bij Ko San Road in de buurt. Heeft iemand enig idee hoe deze buurt er aan toe is?
verder willen we vanuit Chiang Mai richting Kuala Lumphur. We kunnen via BKK en dan naar kuala lumphur maar we kunnen ook een directe vlucht nemen naar Kuala Lumphur. Het is wel een stuk goedkoper om via BKK te vliegen… maar ik heb geen idee of ze bij BKK goed op schema vliegen of dat er vaak vertragingen zijn…we hebben namelijk 3 vluchten op 1 dag want onze eindbestemming is Tawau.
Kan iemand mij daar misschien informatie over geven?
Super bedankt alvast!!
ps flight of the Gibbons Chiang Mai een DO of Don’t DO?
Ik weet dat ik niet grappig moet doen over de water overlast, maar zelfs hier in pattaya meters hoge zandzakken voor de 7 eleven!!!. Water is hier op rantsoen , per 2 personen 1 fles. Je kan natuurlijk ook gewoon om de beurt naar binnen gaan! . Dit weekend toch nog terug voor 2 dagen naar Bangkok , we zien het wel en anders gewoon weer terug naar Jomtien.
Gelukkig is er dus alweer drinkwater…2 weken geleden was het drama. M’n manager moest zelf voorbij Rayong rijden om drinkwater te vinden.
Aangezien er in Bangkok vrijwel geen water meer te krijgen was, gingen de mensen richting Pattaya en Hua Hin om water in te slaan…
Khaosan Road is op dit moment goed te doen en nu niks aan de hand. Je kan daar zonder problemen verblijven. Houd zelf het laatste nieuws goed in de gaten via de website van de Bangkok Post.
Flight of the Gibbons is een aanrader; je zou ook naar de concurrent kunnen gaan, Jungle Flight: http://www.jungle-flight.com/
Vluchten in Bangkok gaan over het algemeen op tijd, vertragingen kunnen altijd voorkomen natuurlijk. Wil je wat meer zekerheid, dan toch maar de nonstop vlucht boeken.
Goede reis en groeten uit Bangkok !
Even terug in Bangkok voor het weekend van uit jomtien/pattaya , hier omgeving sukhumvit geheel droog zonnig en warm weer. We zijn met de bus vanuit pattaya gekomen om op het vliegveld een taxi richting centrum te nemen. Onder weg ter hoogte van Lad Krabang wel op de weg naast de hoofdweg aardig wat water gezien, bus nam ook de andere weg, ik weet niet of het met het water te maken heeft. Chatuchak markt is ook volgende week nog niet open, mijn zakelijke relatie daar is vandaag in mijn hotel geweest om toch wat zaken te kunnen doen. Water staat daar tot knie hoogte.
Er zijn nu idd delen van Ladkrabang die met wateroverlast te maken hebben. Veel zijstraten staan onder water. Romklao Road nog steeds droog, maar ook in mijn moo baan staan nu een aantal plassen.
Volgens een bericht van de Bangkok Post van gisteren krijgt Ladkrabang het ergste nog te verwerken. Verwachting is nog steeds dat centrum droog blijft…
ff een off-topic berichtje tussendoor…maar mag ik vragen waar in Haarlem je ongeveer woont Karin ?
Dat mag je best vragen, in de buurt van de Zanenlaan, bomenbuurt. Wellicht zal je deze buurt wel weten. Hoop dat je een beetje droge voeten kan houden.
Waarschuwing voor overstromingen in Zuid-Thailand.
De Nationale Ramp Warning Center waarschuwd de mensen dat er zaterdag en zondag zware regenval,plotselinge overstromingen en aardverschuivingen kunnen voorkomen in de volgende provincies namelijk: Chumphon, Surat Thani, Nakhon Si Thammarat, Patthalung en Songkhla.
Ben geboren in Haarlem en heb er tot m’n verhuizing naar BKK altijd gewoond dus ik ken deze buurt uiteraard !
Ik blijf hopen op droge voeten, voorlopig ziet het er nog goed uit ![]()
Wij reizen regelmatig heen en weer naar Bangkok dus als ik een keer iets voor je kan betekenen dan hoor ik het wel.
Dank je wel ! Af en toe een zakje Nederlandse drop is niet vervelend ![]()
Voor mensen die dit weekend graag naar chatuchak markt willen , deze gaat toch dit weekend weer open , net bericht gekregen van TNT. ( we verzenden nog wel eens wat ) alles lijkt weer terug te gaan naar een beetje normaal , wat toerist betreft.
En ik pik ff in op het berichtje van Karins:Je kunt gratis met de bus naar Chatuchak of naar Mo Chit!
Hoe dan zullen de mensen denken?
Wel je neemt de rode 'stads)bus met de “blauwe band” op de vooruit/achterruit,of zijkant,op zo’n bussen is het vervoer gratis!!
Veel tempels in Ayutthaya kunnen ook weer bezocht worden, hoewel sommige tempelcomplexen nog wel wat schoongemaakt moeten worden. Tours naar Ayutthaya worden weer uitgevoerd.
Er rijden gewoon treinen van Bangkok naar het zuiden en ook weer naar het noorden, maar nog niet allemaal. Om de zoveel dagen checken wij welke treinen er wel en niet rijden.
Zuidelijke busstation is tot nader order nog steeds verplaatst naar het Holland Beer House.