George, het is dan wel gratis maar voor 40 bath van bv Nana naar chatuchak ( moh Chit ) is toch niet duur en ook lekker koel met de sky train. Met 20 min ben je daar. helaas voor mij te laat ,vlieg volgende week donderdag terug en kan niet even heen en weer naar Bangkok . Volgende keer maar weer. Maar jullie hebben het vast al gelezen " ze willen een nieuwe hoofdstad ,waar geen water overlast kan komen. Waar moeten dan allemaal heen !!! Hoe bizar.
Heb het gelezen ja… Ach, ik geloof er niks van dat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Ze hebben Nakhon Nayok of Phetchabun als mogelijke nieuwe locaties. Het ‘verplaatsen’ van de hoofdstad zou zo’n mega-operatie zijn, het zal ongetwijfeld bij een idee blijven…
Dat weet ik wel Karins,ik laat me niet kennen voor 40bath! Info was bedoeld voor mensen die low budget reizen in Th.
Ikzelf neem gewoonlijk een taxi naar Chatuchak market,maar ik moet je er wel bijvertellen dat ik éénmaal met de rode bus (Blauwe sticker)gratis heb gereden.Wist het eerst zelf niet,het was een ideetje van mijn ex-vriendin.
Momenteel zit ik in Vientiane en morgen neem ik de nachttrein Nong Khai - Bangkok. Er wordt hier door overgrote deel van de mensen gezet dat deze vooralsnog rijdt, weet iemand van jullie daar meer van? Alle betrouwbare info is welkom!
Verder verblijf ik 1 nacht in Bangkok, wat adviseren jullie: guesthouse bij het airport of kun je zonder problemen in het centrum verblijven? Thanks!!
Hoi Daann,
Zoals je hier kan lezen rijden treinen sporadisch en nog niet allemaal zoals ze moeten rijden. Of de nachttrein Nong Khai-Bangkok rijdt kan ik je niet zeggen.
Bangkok centrum is volledig watervrij en daar kan je zonder problemen verblijven.
Ik bedoelde er ook mee hoe vreemd er soms gedacht wordt( betreft hoofdstad) natuurlijk gebeurd dat niet . Maar ja daar loop je hier wel vaker tegen aan!
Afgelopen week konden we met de taxi Yanhee Hospital niet bereiken… Moesten met de bus waar zelfs het water ook in kwam. Wat een bijzondere ervaring… Charansanitwong was helemaal onder gelopen… Twee dagen later was alles weg en ging ik ook weer met ontslag. Hoe fijn is dat!
Helaas zijn we nu weer terug in Nederland…
Laat de winterdepressie maar komen, hahaha!!
Zeer opgelucht was ik toen ik in Dave’s bericht las dat Ayutthaya stilaan terug bezoekbaar is…
Verrast was ik, toen ik gisteren volgend bizar nieuwsbericht op vrtnieuws-site las:
Ik vermoed/hoop dat het een vergissing is. Lijkt wel of dit bercht 4 weken te laat gepost werd.
idd een “beetje” laat , ze spreken ook over BKK dat dit het zuiden van Thailand is ; wss nog nooit een landkaart bekeken !??
zie ook hier voor serieuze berichtgeving :http://www.thaitravelblogs.com/2011/10/essential-thaiflood-information-for-foreign-tourists-in-thailand/
Positieve berichten weer gelukkig.
Heel apart dat ze nu nog een bericht plaatsen dat Ayutthaya onder water staat. Goed onderzoek gedaan !
Men is momenteel druk bezig met het schoonmaken van de tempelcomplexen, tours worden echt alweer uitgevoerd.
Gisteravond weer thuis gekomen met de vlucht van 13.00 eva air. Omdat het prachtig weer was kon je van uit de lucht zien wat een gigantische hoeveel heden water er nog is, iets uit Bangkok zeker een gebied van in denk Afstand Haarlem Den Helder 12 a 15 min vliegen alleen maar ondergelopen gebieden of gebieden waar het wat aan het indrogen is en er een soort van modder over heen licht. Toen ik aan kwam op 26 okt zag je ook veel water maar er zal nog veel moeten gebeuren voor dat dat daar weer weg is. Het zijn geen toeristische gebieden, maar wat een impact zal dit voor de mensen die daar wonen hebben. Als wij in thailand zijn hebben we onze " eigen taxi chauffeur mr Nit Noi " familie in Buri Ram leven al 4 weken met water op nu knie hoogte!
Nu weer even aan het werk en op naar Mei, snel weer terug naar warmte, saai en koud weer hier,:dag:
Reisadvies Thailand
kaart Thailand
Datum: 25 november 2011
Geldig op 26 november 2011
Adresgegevens Belgische Ambassade voor ThailandExterne link
Adresgegevens Ambassade van Thailand te BrusselExterne link
Vereiste documentenExterne link
Klik hier om de kaart te vergroten (GIF, 26.94 Kb)
Laatste update
Overstromingen
Algemeen: de overstromingen in Thailand hebben, met name in de centrale vlakten, al minstens 606 mensenlevens geëist (2 personen zijn vermist). Het water blijft nog steeds afzakken naar het noorden van de hoofdstad Bangkok en ook naar Bangkok zelf. Sinds enkele dagen wordt ook Zuid-Thailand getroffen door hevige moessonregens met overstromingen tot gevolg.
Zuid-Thailand
Sinds enkele dagen staan ook een aantal steden in Zuid-Thailand onder water. Het gaat om Phatthani, Narithiwat, Surat Thani, Hat Yai en Songkhla. Er is een verhoogd risico op flashfloods in Nakhon Si Thammarat, Phattalung, Songkhla, Yala, Narathiwat, Trang en Satun. Op zee zijn er golven tot 3 m hoog, en heel wat kustdorpen leden grote schade: sommige dorpen werden geëvacueerd, vele huizen en winkels zijn vernield.
De toeristische topbestemmingen zijn echter niet getroffen: de Andaman kust (westen van Zuid-Thailand) is minder geraakt dan de kust aan de golf van Thailand. De hevige moessonregens blijven aanhouden in het zuiden.
Bangkok
De luchthaven van Don Muang is gesloten; de internationale luchthaven van Suvarnabhumi is open.
Het centrum van Bangkok (handels- en financiële wijken, toeristische plekpleisters) zijn niet overstroomd.
In Chiang Mai, Chiang Rai, Lampang, Kanchanaburi, Ratchaburi, Pattaya, Rayong, Phuket, Krabi, Trang, Ko Samui en de steden in Zuid-Thailand zijn de weersomstandigheden normaal voor de tijd van het jaar en is er geen wateroverlast.
Bangkok: er zijn grootschalige preventieve maatregelen genomen om te pogen het waterpeil van de rivier Chao Praya onder controle te houden en de binnenstad te vrijwaren van vloedwater uit het noorden. Het water blijft echter langzaam afvloeien naar de binnenstad, en meerdere wijken langs de rivier Chao Praya en in het noorden en westen van de stad staan momenteel onder water. De overheid heeft bepaalde districten of delen ervan ontruimd. Het publieke transport per boot over de rivier is sinds 24 oktober stopgezet wegens de extreem hoge waterstand. Dat blijft vandaag nog steeds het geval.
Skytrain, bus en metro rijden, maar hier en daar met aangepaste routes en/of haltes.
Winkelvoorraden geraakten uitgeput doordat inwoners van Bangkok grote voorraden hadden ingeslagen, en door toenemende bevoorradingsproblemen. Ook gebotteld water was erg schaars. Vanaf maandag 31 oktober komt de bevoorrading stilaan terug op gang.
De regering waarschuwt voor mogelijke bezoedeling van het leidingwater. Op dit ogenblik is er echter geen probleem, zo herhaalt de Thaise regering. Het is belangrijk om goed de officiële berichtgeving hierover te volgen.
De luchthaven van Don Muang (in het noorden, voornamelijk lokale vluchten) is gesloten sinds 25 oktober tot verder bericht. Vluchten zijn geschrapt of overgebracht naar de internationale luchthaven.
De andere internationale luchthaven van Suvarnabhumi is open en functioneert normaal. Het gevaar voor overstroming van de internationale luchthaven nam de jongste dagen af.
Onderstaand kaartje geeft aan welke zones van de hoofdstad momenteel overstroomd zijn en welke zich in de alarmfase bevinden
Evacuated: Alerted: Extreme Caution Caution
Bang Phlat (25) Bang Sue (29) Thonburi (15) Sathon (28)
Don Muaeng (36) Bangkok Noi (20) Chom Thong (35) Bang Kho Laem (31)
Thawi Watthana (48) Lad Phrao 38) Huai Kwang (17) Yan Nawa (12)
Bang Khen (5) Bueng Kum (27) Din Daeng (26) Khlong Toei (33)
Sai Mai (42) Saphan Sung (44) Bang Kapi (6) Klong San (18)
Lak Si (41) Prawet (32) Lad Krabang (11) Rat Burana (24)
Taling Chan (19) Bangkok Yai (16) Phra Nakhon (1)
Khlong Sam Wa (46) Phaya Thai (14) Dusit (2)
Bang Khae (40) Wang Thonglang(45)
Nong Khaem (23)
Chatuchak (30)
Min Buri (10)
Pasi Charoen (22)
Bang Bon (50)
Bang Khun Thian (21)
Khan Na Yao (43)
Nong Chok (3)
Bangkok
Binnenland: op de meeste plaatsen in het binnenland is het water nu weggetrokken. Korter bij de hoofdstad blijft het nog tijdelijk staan, het vloeit slechts langzaam naar Bangkok.
Belangrijke vervoersverbindingen in Thailand blijven moeilijkheden ondervinden. De treinen naar het noorden rijden op dit ogenblik opnieuw; de trein naar het zuiden vertrekt vanuit een alternatief station dat via busverbinding bereikbaar is.
De hoofdverkeersas tussen Bangkok en het noorden is plaatselijk onbruikbaar en bussen dienen om te rijden. Ook deze situatie blijft veranderlijk. De weg naar het zuid-westen (richting Hua Hin) kan elk ogenblik onder water lopen en daarmee is dan de laatste overblijvende wegverbinding met zuid-west Thailand onberijdbaar.
De zuidelijke busverbinding is verhuisd naar Holland Beer Garden op Rama2
Alhoewel er in de overstroomde gebieden een sterk verhoogd risico op besmettelijke ziekten, beten door insecten en dieren, en in het algemeen voor de gezondheid is, bevestigde de Thaise autoriteiten dat er nog geen epidemie vastgesteld werd. De situatie wordt nauwgezet gevolgd.
De Thaise overheid waarschuwt voor gevaar op besmetting van het water met chemische producten in de overstroomde gebieden, vooral in de nabijheid van industrieparken.
Door de aanhoudende hevige regens staan grote gebieden in 17 van de 77 provincies onder water: er geldt een negatief reisadvies voor de volgende steden en plaatsen:
In het noorden: Nakhom Sawan
In het noord-oosten: Ubon Ratchathani en Roi-et
Op de centrale vlakte: Ayutthaya, Saraburi, Ang Thong, Chai Nat, Lopburi, , Nakhom Pathom, Nonthaburi, Samut Sakhon, Pathum Thani, Saphanburi en Bangkok
In het oosten: Chacheongsao, Nakhon Nayok
In het zuiden: Phattani, Narithiwat, Surat Thani, Hat Yai en Songkhla
De overstromingen situeren zich voornamelijk in landbouwgebieden en steden in de centrale vlakten. Een kaart van de overstroomde gebieden is te vinden op volgende site: www.thaiflood.com/en/Externe link
In Thailand kan men ook de telefonische informatielijn van de Thai tourist autority bereiken op het nummer 1672 om de laatste stand van zaken te vernemen.
Het wegennet is onbruikbaar in volgende provincies: Phitsanuloke, Phichit, Nakhon Sawan, Uthai Thani, Lopburi, Singburi, Ayutthaya, Pathumthani, en Nonthaburi.
Voor meer gedetailleerde informatie over het wegennet kan u vinden op volgende website :
http://www.bangkokgis.com/flood/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=87Externe link
Thaise overheid en reisadvies: We raden alle toeristen die naar de bedreigde provincies wensen te reizen aan om de weervoorspellingen te controleren en advies te vragen aan hun reisagentschap
.
Op de Flood Information Line (tel +66 (0)235 65 51) en op www.thailandtourismupdate.comExterne link opgezet door de Thaise autoriteiten kan men terecht voor meer informatie.
‘Overstay’ : Belgen die door de overstromingen in de gebieden Ayutthaya, Angthong or Supanburi niet tijdig hun visum voor Thailand kunnen verlengen, kunnen contact opnemen met Pol. Lt. Phuen Duangjina via het tel nr: 083-6941694. Daarna dient men zich te melden bij een Thais Immigratiekantoor.
Voor de provincie van Bangkok werd het immigratiekantoor tijdelijk ondergebracht op volgend adres:
Immigration Bureau
Soi Suan Plu 7 (IDC)
Open van maandag tot vrijdag : 08.30-16.00
Specifieke informatie kan u bijkomend vinden op de volgende Thaise overheidswebsite :
http://disaster.go.th/dpm/flood/floodEng.htmExterne link en http://www.tmd.go.th/enExterne link
Informatie van de Thaise overheid met advies over preventie:
http://thailand.prd.go.th/view_around_thailand.php?id=5934&bcsi_scan_A53BB446C5999838=F/n5BKQGHlowSTbDmjwzebcQ+/slAAAA3AfzFA==&bcsi_scan_filename=view_around_thailand.phpExterne link
De overhei
Trains to North, NE back to normal
Published: 26/11/2011 at 12:22 PM
Online news: Local News
The State Railway of Thailand (SRT) has resumed its train services from today, Nov 26, on normal routes to the North and Northeast after the flood has receded, SRT public relations chief Nuan-anong Wongchan announced.
Northern routes:
- Special Express Trains Nos 9/12 (Bangkok-Chiang Mai-Bangkok);
- Special Express Trains Nos 1/2 (Bangkok-Chiang Mai-Bangkok); and
- Rapid Trains Nos 1050106 (Bangkok-Sila At-Bangkok).
Northeastern routes:
- Express Diesel Trains Nos 75/76 (Bangkok-Udon Thani-Bangkok);
- Express Diesel Trains Nos 77/78 (Bangkok-Nong Khai-Bangkok);
- Special Express Diesel Trains Nos 73/74 (Bangkok-Sikhoraphum-Bangkok);
- Special Express Diesel Trains Nos 71/72 (Bangkok-Si Sa Ket-Bangkok);
- Special Express Trains Nos 67/68 (Bangkok-Ubon Ratchathani-Baangkok); and
- Special Express Trains Nos 69/70 (Bangkok-Nong Khai-Bangkok).
These trains can now run from Hua Lampong past Sam Sen, Bang Sue, Lak Si, and Don Muang stations to destinations in the North and Northeast as usual.
However, they may have to go slowly between Bangkok and Ayutthaya because some parts of the rail tracks are still flooded.
All trains to the South have returned to normal services.
The SRT will speed up repairs of damage made to the rail tracks, Mrs Nuan-anong said.
bron:http://www.bangkokpost.com
:chin:volgens mijn kennissen in Bangkok is het toch niet overal weer water vrij en zijn er nog problemen vooral met ziektes van kinderen.![]()
![]()
Het is ook niet overal watervrij. In de wijken waar voorheen water stond, zal het nog wel even duren voordat het allemaal weg is, dat gaat natuurlijk niet zo snel en is niet van de ene op de andere dag weg.
Over ziektes heb ik nog niet zoveel gehoord, maar verbaast me niks, want meerdere kinderen zwommen ook gewoon in dat water…lijkt me ook niet echt gezond…