:chin:Volgens mijn Thaise kennissen is het toch niet zo best in de buiten wijken van Bangkok voedsel te kort (drink)water te kort en dat als er al iets is het extra duur is
en onder de kinderen zijn er vele toch ziek en mensen die zich wel door het water begeven is het ook niet altijd veilig om dat mensen regelmatig misstappen gaten en kieren die je onderwater niet ziet.![]()
![]()
Tja de regering ligt ook de nadruk op het watervrij houden van het centrum…, sommige buitenwijken zijn er slecht aan toe en laat staan wat die (vervuilde) watermassa gemixt met (huis)vuil nog voor mogelijke epidemieën of andere ziekte’s met zich meebrengt als het water zo lang blijft staan daar…
ff off-topic…
Ik woon zelf in Romklao Soi 36. Weet niet of ik het openluchtrestaurant ken… Als ik uit werk kom, loop ik vaak niet verder dan de 7-Eleven en de markt…en dat is later dan 4 uur. Maar zal op een vrije dag eens een keer gaan zoeken ! Thx voor de tip.
Ladkrabang is overigens nog steeds een risicowijk wat het water betreft, maar vandaag nog steeds alles oke !
© afp
De Thaise bevolking zal de overstromingen moeten accepteren, en ze gaan nog enkele weken aanhouden. Die mededeling werd de wereld ingestuurd door Plodprasop Suraswadi, de Thaise minister van Wetenschap. Dat meldt de krant Bangkok Post.
Thailand zal de klimaatverandering moeten accepteren. Hierdoor zal in de toekomst het regenseizoen een of twee maanden eerder dan normaal beginnen. “We moeten onze rijst misschien dan maar eerder planten en soorten gebruiken die tegen veranderlijk weer bestand zijn.” Ook meent de minister dat toeristen het land beter in andere maanden zouden bezoeken dan nu het geval.
Elektrocutie
Ook zullen er nieuwe afwateringskanelen moeten worden gebouwd in hoofdstad Bangkok. Momenteel staat ongeveer een vijfde van de miljoenenstad onder water. Veel inwoners hebben het verzoek om weg te gaan echter genegeerd, waardoor ze nu het risico op ziektes, tekort aan voedsel en drinkwater, en elektrocutie lopen. (afp/sg)
03/11/11 15u07
Overstromingen Thailand: 15 dodelijke mambaslangen ontsnapt
03/11/11, 09u58
http://static2.demorgen.be/static/photo/2011/14/2/9/20111103095610/media_xl_4450194.jpg
Enkele weken geleden ontsnapten tientallen krokodillen uit kwekerijen, nu blijken in het door overstromingen geteisterde Thailand ook vijftien extreem giftige groene mambaslangen ontsnapt te zijn uit een overstroomd gebouw in Pak Kret.
Geen tegengif
Volgens de plaatselijke autoriteiten gaat het om twee volwassen dieren van twee meter lang en dertien jonge dieren. Momenteel is er in Thailand geen tegengif voor de beet van de mamba, die binnen twintig minuten de dood kan veroorzaken. Dat tegengif moet uit Zuid-Afrika komen, wat tot drie dagen kan duren.
De autoriteiten raden mogelijke slachtoffers aan de beet te reinigen met zeep en water, en dubbel af te binden: zeven centimeter boven de beet, en dan nog eens zeven centimeter hoger. “Het slachtoffer moet gaan liggen en snel naar het ziekenhuis gebracht worden”, luidt het advies verder. (lb)
bron: www.demorgen.be 4-11-2011
slik…erg mooi beest, op de foto dan,… maar zie het graag op afstand, neem een verrekijker mee. Waar ligt Pak Kret Jelle…:vak01:
:chin:google :idea:maps een idee:THAILAND:![]()
google maar …:chin:
nou wat zijn jullie streng vandaag, dat ik zelf moet nadenken;):0
Nakhon Sawan is voor een groot gedeelte alweer droog. In Ayutthaya zakt het water ook en sommige tempels in de buitenwijken zijn alweer watervrij. Maar het zal nog wel even duren voordat al het water uit Ayutthaya verdwenen is.
Treinen van/naar het noorden rijden weer, maar gaan niet langs Ayutthaya. Wordt een omweg gemaakt via Chachoengsao.
Sukhumvit, Silom, Khaosan Road nog steeds droog.
gevonden 50 klm ten westen van Bangkok, wat is de hoofdprijs;)
Een terrarium… lol2
555 :beef:
Komende week op te halen bij mij in Bangkok…de groene mamba moet je er zelf even bijzoeken…
Gratis en voor niets Dave?
Zal ongeveer wel hetzelfde zijn Harry,(2200bath)maar dan van Survarnabhumi naar Hua Hin.(3personen)het is een scherpe prijs,goedkoper ga je toch niet vinden.
:chin:De gebieden in de omgeving van Bangkok die onder gelopen zijn wil het water toch niet zo snel zakken als ze gehoopt hadden en men is steeds meer bang voor meer ziektes in die gebieden
en men wil toch meer gaan evacureren .![]()
![]()
Al meer dan 500 doden bij overstromingen Thailand
http://static2.hln.be/static/photo/2011/2/7/5/20111106094256/media_xl_4455350.jpg
© reuters
In Thailand zijn al 500 mensen omgekomen als gevolg van de overstromingen die het land al drie maanden teisteren. Woensdag was nog sprake van 427 slachtoffers, maar de tragische regeringsbalans tikte sindsdien aan tot 506.
Lees verder: DPG Media Privacy Gate
even bewaren die hoofdprijs tot 4 dec, koud biertje was het he:vak01:
misschien zoekt Soperila nog nieuwe behuizing:dag:
Sukhumvit nog steeds business as usual, niks aan de hand. Gisteravond naar Imsomnia geweest. Had verwacht dat het wel rustig zou zijn, maar het was stampvol.