Wateroverlast in Thailand !!!!

Georges, sorry, dit soort teksten heeft helemaal geen zin. Maak of zelf een eigen, snelle vertaling of plaats gewoon de Engelse tekst, nu staat er allen gibberisch.

Romklao, bij Suvarnabhumi, vandaag: zon, warm en nog steeds kurkdroog… Wachten op wat komen gaat…of niet…

idd , en als je eens goed wil lachen met Google Translate moet je dit maar eens laten vertalen : mijn buurvrouw heeft koolmezen maar wat doet uw haan op mijn ezel lol2lol2lol2

Done!

2 likes

Beste mensen, nog even een bericht uit nog steeds een zeer droog centrum. Ondanks alle berichten en vette kranten koppen is het hier prima. Vandaag ondanks berichten dat het onder water zou staan naar Chinatown geweest, veel zandzakken , muurtjes die opgebouwd worden maar geen water. Chatuchak markt is gewoon droog , ben zelf niet geweest , vanochtend opgebeld naar een Thaise " zakenrelatie " van mij daar. Vertelde mij dat ik niet hoefde te komen omdat er zoveel water stond. Ze vergat te vertellen dat zij er niet stond, maar ook dus geen water. Morgen maar proberen.
Ik weet dat er in de buiten wijken veel water is maar om iedere toerist af te raden hier na toe te komen is voor mij een compleet raadsel en ook helemaal niet nodig tot nu toe. Het is hier voor Bangkok begrippen dus ook erg stil. Wel prettig als je met de taxi gaat , geen gezeur e.d

1 like

©Richard Barrow

Dammen van Bangkok houden stand, regering is optimistisch

© afp
Het hoogwater in Bangkok heeft vandaag bijkomende stadsdistricten bereikt en dorpen langs de Chao Phraya-stroom tot een meter overstroomd. Het voor de avond aangekondigde hoogste waterpeil passeerde de regio echter zonder dramatische wijzigingen aan de situatie. De dammen langs de stroom en in het noorden van de stad hielden stand.

© epa

© getty
Aan beide oevers van de Chao Phraya klotste het water echter over de dijken waardoor vele straten onder water kwamen te staan. Ook het koninklijk paleis, een van de toeristische topattracties van de Thaise hoofdstad, werd getroffen. Het hoogwater bereikte een recordstand van 2,48 meter boven het normale peil, zei de woordvoerder van het stadsbestuur. De zeven kilometer lange waterdammen aan de Chao Phraya zijn 2,50 meter hoog. Het centrum van Bangkok met banken, hotels en winkels is voorlopig niet getroffen. Daar bleven de straten droog.

Binnenstad blijft gespaard
Regeringsleidster Yingluck Shinawatra toonde zich voorzichtig optimistisch, dat de binnenstad van Bangkok gespaard blijft van de gevreesde grote overstromingen. De situatie in de hoogwatergebieden in Centraal-Thailand is duidelijk verbeterd, zei ze op de radio. Daardoor wordt ook de druk van de dammen genomen, die Bangkok in het noorden beschermen. Richting oosten vloeit het water weg in de kanalen en overstroomt voorlopig geen grote stadsdelen. Indien de dammen het tot 6 november uithouden, is het ergste voorbij, aldus het waterbestuur.

Belangrijke weg
Op de westelijke oever van Chao Phraya is de toestand kritieker. In de wijk Thon Buri klotste niet alleen vloedwater uit de stroom in de diepergelegen straten. Ook de kanalen die het vloedwater uit het noorden richting zee leiden, liepen deels over. “Dat heeft deels tot grote overstromingen geleid”, zei de woordvoerder. Een van de hoofdverkeersaders is volledig overstroomd. Daar heeft de marine een pendeldienst met boten ingericht om gestrande mensen op het droge te brengen.

Vervuiling
In Thon Buri zal de waterbevoorrading beperkt worden. Op enkele plaatsen zal nog slechts zes uur per dag water uit de kranen vloeien. Reden hiervoor is het ongewoon smerige water dat in de spaarbekkens vloeit. De watermaatschappij heeft naar eigen zeggen meer tijd en energie nodig om het te zuiveren.

Het crisiscentrum van de regering (Froc) moest vandaag wegens overstroming verhuizen. De kantoren op de tweede verdieping van de reeds gesloten luchthaven Don Muang voor binnenlands vliegverkeer Don Muang zijn nauwelijks nog droog te noemen. Het wordt echter steeds moeilijker voor de medewerkers om op het werk te geraken, aldus het crisiscentrum.

Luchthaven
Voor de luchthaven steeg het water op sommige plaatsen tot een meter. Het vliegveld is sinds dinsdag overstroomd. Het crisiscentrum trok naar de kantoren van het oliebestuur, die door de dammen het best beschermd zijn, aldus directeur Pracha Promnok. (belga/ep)

© getty

© getty
29/10/11 15u46

Romklao…! daar woont mijn vriendin toevallig…
volgens haar maak ik me veel drukker dan zij zelf om het water in haar omgeving (ladkrabang)
:chin:
maar toch…die beelden van delen van bkk doen me veel.
al die lieve mensen,het liefst zou ik erheen willen om te helpen

jeroen

:chin:Voor veel wijken is het niet best maar met wat geluk blijft het hart van Bangkok droog ik hoop dat ze nu toch plannen gaan maken om in de toe komst dit soort overlast binnen de perken te kunnen houden.
Er schijnen al Nederlandse mensen gevraagd zijn om mee te helpen met deze plannen:THAILAND::cambodia:

Beste mensen, dit zal voor Bangkok wel mijn laatste bericht zijn. Alles waar wij zijn geweest is geheel droog. Vandaag ook even naar de rivier geweest sathorn
waar veel boten vertrekken. Water is hoog maar stroomt een beetje over de kade. Chatuchak was toch geheel gesloten, ben daar wel geweest alles dicht maar ook geen water. Voor de toerist is er niets te merken. Toch echt jammer voor iedereen die zijn reis heeft geannuleerd , ik blijf er bij dat de berichtgeving wel wat beter kan om het zachtjes uit te drukken.

3 likes

Vertrek donderdag naar Bangkok, is het Southern Bus Station nog bereikbaar en rijden de bussen vanuit daar nog? Wil namelijk gelijk door naar Hua Hin maar misschien beter een taxi vanaf de luchthaven nemen?

Peter

Peter, stond vandaag toevallig een bericht in de BKK Post:

The southern bus terminal on Boromratchonnanee Road is closed due to flooding. A temporary terminal has opened at the Holland Beer Hall on Rama II Road, which has the capacity to handle up to 60 buses at a time.

http://www.bangkokpost.com/news/local/264091/fed-up-residents-force-open-water-sluice-gates

1 like

naar Hua Hin via Victory Monument met de minibus kan ook .

1 like

Had overlaatst de taxi genomen van het vliegveld naar Hua hin,prijs was 2200bath(dacht ik)ff afspreken met de taxi-driver !

1 like

vorig jaar van Khao San naar Cha Am 1100 betaald ; wel een kwartier mijn beste Thai’s moeten bovenhalen !

:chin:geen slechte prijs voor deze rit makkelijk bagage in de taxi en snel weg van het vliegveld :thailand::cambodia:

Misschien is ze wel m’n buurvrouw :).
Om Ladkrabang hoef je je geen zorgen te maken. Er is hier (gelukkig) niks te merken van overstromingen i.t.t. enkele andere delen in Bangkok.

kk Governor Press Con on Nov 1, 11.40 AM
UPDATE : 1 November 2011
The Bangkok governor expressed grave concern for flooding situation in west of Bangkok due to the poor drainage capacity for the areas west of the Chao Phraya River. He added the government must be strong in its resolve in order to effectively manage the flood crisis for east Bangkok.

Bangkok governor Sukhumbhand Paripatra held a brief press conference at 11.40 PM on Tuesday as Bangkokians returned to work for the first day after the flood emergency holidays declared by the Cabinet on Oct 27-31. He reiterated the call for residents in Bang Pai area of Bang Kae to evacuate while Bang Chan, Klong Sam Wa was added to the flood watchlist.

The governor revealed the opening of Sam Wa Canal floodgate and the inability of the government to close the gates in Klong 8 and 10 will put communities in east of Bangkok at risk of flooding. These include the Nong Jok, Minburi and Lad Krabang putting both the Bang Chan and Lad Krabang industrial estates at risk of floods.

Sukhumbhand also expressed grave concern for west Bangkok with its existing drainage capacity. He said the existent drainage system in west Bangkok, both owned by the Bangkok Metropolitan Administration and the government, are most likely inadequate to protect communities west of Chao Phraya River from floods.

The Bangkok governor also commented on the government’s decision to give in to the demand made by locals living near the Sam Wa Canal floodgate, forcing the government to open the gate to as wide as 1 meter (Nov 1). He said he’s confident the flood situation in east of Bangkok is manageable if the government remain strong in its resolve to adhere to the flood management plans. He said as a Bangkok governor, he cares about the public as much as politicians who were elected into office by the public.

This could be an evidence of a new round of tension between the Bangkok governor and the Flood Relief Operations Center (FROC). The two agencies are constantly at odds over the severity of the flood crisis that Bangkok is facing and continue to hold separate press conferences even after the premier invoked Article 31 of the 2007 Disaster Prevention and Mitigation Act to give her full authority to assign responsible officials to solve the flood crisis.

Hoi dave,

bedankt voor je reactie…
erg fijn om te horen dat ladkrabang veilig is dit moment.
woon je zelf in romklao?
dan ken je vast het (half) openlucht restaurant bij soi 44!
zo niet,ga er dan snel eens eten…erg lekker en spotgoedkoop…
ze gaan alleen om 4uur smiddags sluiten…
hmm bangkok en mn lief elke dag

jeroen