Oké Frank bedankt.
Even een update via NOS.NL
Noorden van Bangkok loopt onder water.
Oké Frank bedankt.
Even een update via NOS.NL
Noorden van Bangkok loopt onder water.
:chin:Nee het gaat op eens wel heel snel met de berichtgeving dat is meestal geen goed teken
ben er toch de hele dag mee bezig voel me zo machteloos.
groetjes Fransjes:THAILAND:![]()
gisteren van iemand gehoord : het beeld van de Yak in het koninklijk paleis staat tot borsthoogte in het water , dus zo’n 1,50M hoog !!!
zie in bijlage hoe hoog het water werkelijk staat .
Dat lijkt me wel heel erg sterk, nog niks van gehoord. Wel een foto van gisteren gezien waarbij er in de straat naast het Grand Palace een laag water stond. Maar op de achtergrond reed nog gewoon een bus…
Ik bedoel , de verhalen worden steeds sterker en slaan op niets ; weet niet waar die pipo het vandaan haalt om dit te vertellen .
blijkbaar duiken er ook gefotoshopte beelden op om de situatie te verergeren SENSATIE troef!!!
@Dave, mijn ochtend begint met een flinke schaterlach, door de zin ‘maar erachter reed nog gewoon een bus’. Geeft goed weer de gekte rondom het water, de info daarover in de media bedoel ik dan. Ik geloof het oogverslag boven de media, van de divere forumschrijvers die in Thailand verblijven of wonen. Als je problemen wilt zien zijn ze er…:dag:
Ze verwachten dit weekend wel nog een grote hoeveelheid water. Misschien dat ik zondag ff die kant op ga, om te kijken hoe de situatie is. Zal fototoestel meenemen. Er zal ongetwijfeld water komen te staan in de omgeving van de Chao Phraya rivier, maar hoeveel !? Ik durf echt geen voorspellingen te doen…
Ik kon je foto overigens niet zien Shantiguru ![]()
Overigens ontken ik niet dat het in andere wijken van de stad (bijv. Rangsit, Don Muang) heel erg slecht is…niet echt toeristische wijken (maar daarom niet minder erg) en het is te hopen dat het water snel weg is, want ik word moe van alle Thaise media met z’n tegenstrijdige berichten…
foto in jpeg voor Dave .
Beste allemaal. Vandaan aangekomen in Bangkok thaitijd 13.30 . Zit nu al aan een maithai bij het zwembad van Grande dynasty ( aanrader trouwens, komen hier al een paar jaar. Mooie grote kamers net gerenoveerd met de meest fantastische douche in heel Thailand 2200 bath, bij de sky train Nana. En voor de liefhebbers om de hoek zit het uitgaans levenvan Nana. Vanuit de lucht veel water gezien in het noorden, eigenlijk staat dat zo ver ik kon inschatten geheel onderwater. We zijn met de taxi hier naar sukhumviet gekomen in een snel tempo want haast niemand gaat de stad in. Maar het is hier kurkdroog en warm. Heb even geïnformeerd Chinatown en chatuchakmarkt niet meer bereikbaar. ( volgens hotel) paragon, platiummall geen probleem.Mbk geen probleem. Wel overal zandzakken voor de deur, maar ook wel echt op de Thaise manier, heeft geen zin in geval van nood. Mocht er iets gebeuren laat ik een bericht achter.
ff off-topic…toevallig afgelopen week een nachtje in het Grande Dynasty geslapen. Kende het niet, dus liep met kaartje naar de receptie toe en mocht voor een speciaal prijsje blijven overnachten.
Prima hotel, mooie kamers, douche vond ik niet slecht (maar zeker niet de meest fantastische :)). Jammer dat er geen ontbijt bij zit…
Ook toen ik er deze week een reservering voor een klant wilde maken, kreeg ik te horen dat het exclusief ontbijt is…
Dat is zo er zit geen ontbijt bij. En met de douche ik heb wel in duurdere hotels geslapen en onder een klein rot staaltje gestaan. In deze verhouding bedoelde ik het meer.
Voor mensen die geografisch goed onderlegd zijn in Bangkok, zie hier http://hermes.traffy.in.th/i/showpics.php?cctvid=377 verkeerscamera’s in Bangkok, kun je mooi zien waar water staat en waar nog weg is. Vrijwel de hele binnenstad is nog droog zo te zien.
Ja, Sukhumvit en Silom iig niks aan handje. Ga morgenavond poolshoogte nemen.
De Metropolitan Police verkeer commando heeft een lijst gemaakt van wegen die momenteel zijn gesloten in Bangkok!
In het noorden van Bangkok:
In het westen van Bangkok:
Mooie site Steven(heb hem al opgeslagen in mijn favorieten),spijtig dat ik het filmpje niet kan vergroten om te bekijken.
©Richard Barrow
Click check-in services at Makkasan Station
The Nation October 28, 2011 7:02
Thai Airways International offers additional check-in counters at the Airport Rail Link, Makkasan station to facilitate passengers at Suvarnabhumi Airport during the flooding situation.
Danuj Bunnage, Managing Director of THAI’s, Ground Services Business Unit, said: "Passengers can find it difficult to Suvarnabhumi Airport travel due to flooding in some parts of Bangkok. To help THAI passengers traveling on domestic and international routes to facilitate setting up of additional THAI check-in counters at the airport Rail Link, Makkasan Station. "
THAI passengers travel to Suvarnabhumi Airport with the Airport Rail Link can check in their luggage and personal belongings at the THAI check-in counters, located on the third floor of the station, today from 7 am to twenty-one every day.
The Airport Rail Link check-in service is open to all THAI flights depart Suvarnabhumi Airport between 10 am-1:20. Passengers must check in by itself 3 hours before flight departure and receive their boarding pass and luggage tags. This is except for passengers traveling to the U.S., on the route Bangkok - Los Angeles, who must check in at Suvarnabhumi Airport only
Bij Thai Airways International kunnen passagiers hun vluchten wijzigen zonder extra kosten.
De toestemming is van toepassing op tickets afgegeven vóór 28 oktober door THAI en reisagenten, voor op reis Tussen 1 oktober-15 november.
Passagiers zijn verplicht om de wijziging te voltooien binnen 30 november bij THAI Contact Centre, THAI Ticketing Office en reisagenten, voor het reizen per 30 december
Hallo!
Wij zijn zojuist aangekomen in bkk. Blijven 2 nachten op 15min. van Suvarnabhumi slapen. Vanuit de lucht vlak voor het landen veel van de wateroverlast gezien en op weg van het vliegveld naar het hotel veel geparkeerde auto’s op bruggen… Wij houden de voetjes nog droog!
Ga nu even powernapoen, want na 2 nachten vliegtuig en een dag Dubai ben ik behoorlijk kapot!
Tot gauw!