Wateroverlast in Thailand !!!!

Een mooie gedachte…het leven is tenslotte lijden!

allez …eindelijk nog eens iemand die Richard Barrow ontdekt heeft …we gaan de goede richting uit !

idd… maar de Boeddha heeft ook een weg aangegeven hoe we een einde kunnen maken aan het lijden !

Hallo allemaal!

Spannende tijden, hè…
Wij vertrekken vanavond richting Dubai, waar we morgen een dagje verblijven. Morgenavond vliegen we verder naar Bangkok, waar we zaterdagochtend vroeg aankomen.

Ik zou zeggen voor alle mensen die ook vandaag/komend weekend vertrekken: goede reis, pas op jezelf en evengoed veel plezier!!

Ik zal af en toe een berichtje proberen te plaatsen met mijn ervaringen! :smiley:

Ik lees ook altijd even de berichten van Richard barrow, dat is heel informatief en geheel updated. Na een tip van Shantiguru! Vertrek vanavond naar Bangkok , of we naar de stad gaan weten we nog niet. We bellen bij aankomst naar ons hotel waar we al jaren komen, bij afraden richting Jomtien. Vliegtickets waren eigenlijk niet te boeken naar bv phuket. Ik heb gisteren nog geprobeerd om een vlucht van a.s dinsdag bij air asia om te boeken naar morgen om dan meteen door te vliegen naar phuket maar daar was tel geen doorkomen aan.

We hebben hier alles al mee gemaakt, bezetting vliegveld yellow shirts, situatie met de rode shirts, de aswolk , dit kan er ook nog wel bij !

Iedereen begint zich wel aftevragen of ik niets eens een ander land moet gaan opzoeken!! Ze willen in iedergeval niet gelijk met mij reizen , hoe vreemd.

*angst is de grote boosdoener in ons denken ; als we dit kunnen overwinnen gaat een heel andere wereld voor ons open :chin:

Helemaal mee eens

Mijn volgende vakantie staat ook gepland naar Irak, zen zen zen :chin:

Ik sluit me helemaal bij je aan. Als ik sommige nieuwsitems in Nederland de laatste dagen moet geloven, staat heel Bangkok al onder water.
Ook kaartjes geloof ik niet zo meer. Volgens veel van die kaartjes staat Ladkrabang al lang onder water, terwijl het hier, ook vandaag nog, nog steeds kurkdroog is.
Laten we positief denken en allemaal hopen dat het meevalt…

:chin:Davenuman middag avond voor jouw ik hoop dat je gelijk hebt dat je er geen last van krijgt maar de wijken die wel getroffen zijn is het echt niet best
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:
ps er komen wat voorzichtige berichten dat toch niet heel Bangkok getroffen gaat worden.

Het is nu zoals het is en hopelijk gaat men wat aan watermanagement doen maar eerst maar politiek gezien de neuzen dezelfde kant op want zonder dat blijft het aanmodderen…

Hier is een goede link met dagelijkse updates:

http://www.thaitravelnews.net/travel-warning/thai-travel-news-bangkok-flood-update-tourists-–-october-27-2011/

Hoop voor iedereen dat de overlast beperkt blijft. En voor mezelf hoop ik dat het tegen de 14e nov. al ferm gedaald is…

Ik vertrek dinsdag gewoon… En hou alles dit weekend in de gaten. Ondanks de stress van het thuisfront! Vaker meegemaakt in een land te zitten waar volgens de media enorm veel aan de hand was, maar er op dat moment nagenoeg niks van gemerkt.

Dus vooral media en ervaring van mensen in te bezoeken gebieden in de gaten houden en dat met elkaar vergelijken en filteren.

Ook dit is dan weer een ervaring :smiley:

Inwoners Bangkok vluchten voor het water
VRT
do 27/10/2011 - 20:12
De inwoners van de Thaise hoofdstad Bangkok zitten al dagen met hun voeten in het water en de overstromingen zijn nog lang niet voorbij. Integendeel, de stad dreigt de komende dagen volledig onder te lopen. Tienduizenden mensen kiezen daarom het zekere voor het onzekere en slaan op de vlucht.
VRT
Bangkok lijkt dezer dagen op een eiland, omsingeld door het water. Een aantal delen in het noorden en het centrum van de stad zijn de voorbije dagen al ondergelopen. De Thaise regering heeft de inwoners van drie districten daarom gevraagd om hun huizen te verlaten.

In het zuiden van de miljoenenstad is het water nog niet geraakt, maar dat kan en zal wellicht nog veranderen. De hoofdstad dreigt komend weekend namelijk volledig onder te lopen. Volgens Ocha, het coördinerend bureau voor humanitaire zaken van de Verenigde Naties, komt er 1,2 miljard kubieke meter water op Bangkok af, te vergelijken met de inhoud van 480.000 olympische zwembaden.

Belga
Tienduizenden mensen hebben er dan ook voor gekozen om niet op het water te wachten en slaan nu al op de vlucht. De Thaise regering heeft zelfs vijf dagen vakantie afgekondigd, zodat de inwoners kunnen vertrekken als ze dat willen. Het leger zet ook extra manschappen en middelen in om hen daarbij te helpen.

De bus- en treinstations in de hoofdstad worden overstelpt door mensen die Bangkok willen verlaten (foto bovenaan). Ook de wegen die het verkeer uit de stad moeten leiden, zijn vergeven van de auto’s, dikwijls tot de nok gevuld met de nodige levensmiddelen en kleren.

@ Frank,

Nog iets van Jelle vernomen ?

Yes , ik krijg regelmatig update…vertrekt normaal deze avond uit BKK.
Maar het verhaal laat ik hem vertellen !

Oké, het ging mij ook louter en alleen of je nog iets van hem hebt vernomen…

Niet verkeerd opnemen ik ben nogal kort van schrijven maar ben met iets anders bezig…sorry !
Hij heeft er een week Laos opzitten als voorbereidng voor volgend jaar ,maar dan met het vrouwtje !

Totaal niet Frank, maar gezien de situatie en hij toch een flinke trip ging maken op de motor was ik toch even benieuwd louter en alleen om te weten of alles kits is…

Hey iedereen,

Ah, de Mekong… met een lengte van meer dan 4000 kilometer en een debiet van 15.000 kubieke meter water per seconde is het de
belangrijkste rivier in dit deel van de wereld. China, Myanmar, Laos, Cambodja, Thailand en Vietnam zijn afhankelijk van deze
levensader.
En de voorbije twee dagen heb ik 'm afgereisd met de slowboat van Luang Prabang terug naar de grens met Thailand in Huei Xai.
Een hele onderneming, aangezien ik m’n motor op de boot moest zien te krijgen.
Dacht ik.
Dit was blijkbaar geen probleem, de locale bevolking vervoert zowat alles via deze slowboats. Af en toe zie je ze zelfs passeren met halve
auto’s op het voordek gebonden, gevaarlijk naar voor hellend maar desalnietemin dapper stroomopwaarts voortploeterend.

De locale jongelui zien hier natuurlijk wat extra’s in en bieden spontaan (mits een paar dollar of kip) hulp met het hijsen van m’n
90 kilo zware Honda. Ik geef het grif toe, zonder hun hulp was ik er niet geraakt.

Het is een heel aparte manier om het land verder te ontdekken, je ziet de locale bevolking letterlijk alles doen aan de oevers
van deze rivier: eten, jagen, vissen, slapen, wassen, plassen (het rijmt, maar het is geen grap!), noem maar op.

Nu ben ik na een week Laos terug in Chiang Rai in het noorden Thailand, morgen neem ik een vlucht terug naar Bangkok (treinen
rijden nog altijd niet vanwege de overstromingen in en rond de hoofdstad) en morgenavond vertrek ik terug naar Belgie.
Hoera.
Van 35 graden naar 5 in 12 uren.

Maar gelukkig wacht Marie me op in Zaventem…

Ze heeft al beloofd een dikke trui klaar te houden als ik land.

Zo, dat was m’n laatste verslagje. Ik vond het tof om jullie op de hoogte te houden en hoop dat jullie ervan genoten hebben.

Ik alvast wel!