Wateroverlast in Thailand !!!!

Voor een update en wat cijfertjes:

Flood Situation Report 24-10-2011
http://www.disaster.go.th/dpm/flood/news/news_eng/EOCReport24OCT-eng[1].pdf

@Rik, het gaat niet over deze topic, maar omdat je dit zeker leest. Je schreef eerder over chumpon, bedoelde je provincie of plaatsje? Ik ga naar die provincie als je info hebt? graag. Met dank Diedo.

iemand inside info over de gebieden rond Siam Square en Silom Square?
Valt daar nog heen te reizen komende dagen.

Ik kan namelijk pas zondag weg uit Bangkok…

Volgens een bericht op “De Aziatische tijger” gooit de PM de handdoek in de ring, Bangkok gaat overstromen.

http://www.nationmultimedia.com/politics/All-Bangkok-to-be-inundated-FROC-30168603.html

Reisadvies Thailand aangescherpt!!!

Reisadvies Thailand aangescherpt

Medewerkers van een overstroomde fabriek in een voorstad van Bangkok stellen producten veilig
AFP
Toegevoegd: woensdag 26 okt 2011, 12:14
Het Ministerie van Buitenlandse Zaken ontraadt niet-essentiële reizen naar Bangkok en andere delen van Thailand. Het land kampt na aanhoudende regenval al ruim een week met overstromingen. Er zijn zeker 300 doden gevallen.

Vooral het noorden en midden van het land zijn zwaar getroffen, waaronder ook de hoofdstad Bangkok. Het internationale vliegveld is open, het tweede vliegveld, Don Muang, staat onder water.

Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken zijn de toeristische gebieden in het zuiden, zoals Phuket, Pattaya en Krabi, goed bereikbaar, zowel over de weg als via de lucht.

NieuwsoverzichtNieuws buitenland
12:14BUITENLANDReisadvies Thailand aangescherpt
11:52BINNENLANDEurobruggen geopend in Spijkenisse
11:21BINNENLANDNabestaanden Tripolicrash krijgen foto’s
11:03ECONOMIE’Bijdrage China aan noodfonds EU’
11:00ECONOMIE’Rijdende melkkar heeft gewoon toekomst’ AUDIO
10:51POLITIEKAsielzoeker Mauro moet het land uit VIDEO, AUDIO
10:41BUITENLANDDoden bij aanslag op Afghaanse tankwagen
10:35BUITENLANDDreamliner maakt eerste commerciële vlucht VIDEO
10:11BUITENLAND’Berlusconi stapt eind dit jaar op’ VIDEO
09:59POLITIEKVerhagen spreekt op effectenbeurs
09:57ECONOMIEPositief derde kwartaal Heineken
09:56BUITENLANDOntruiming Occupy-kampen Atlanta en Oakland
09:52BUITENLAND’Contactvellen hebben iets voyeuristisch’ FOTO
09:42POLITIEKTeeven zet jacht in op vonnismijder
09:35BINNENLANDDeen verstopt bankbiljetten in onderbroek
09:07BUITENLANDNog twee gered uit Turks puin VIDEO
09:02BINNENLANDRel om longarts na gebedsgenezing
08:59BUITENLANDDoden door noodweer Italië
08:16BUITENLAND250 jaar oude code gekraakt
08:13BUITENLANDKenia arresteert terreurverdachte
Bekijk het volledige nieuwsarchief

Bron: NOS.nl

Dat gaat spannend worden als we vrijdag aankomen, plan b maar in werking zetten denk ik!

Alle 50 districten gaan zich opmaken voor overstroming.

Bron: Thaivisa.com

Nederlanders in BKK

Reisadvies Thailand aangescherpt

[http://content.nos.nl/data/image/m/2011/10/11/302776.jpg](http://content.nos.nl/data/image/xxl/2011/10/11/302776.jpg)         **Medewerkers van een overstroomde fabriek in een voorstad van Bangkok stellen producten veilig**         AFP     
                   Toegevoegd: woensdag 26 okt 2011, 12:14

Het Ministerie van Buitenlandse Zaken ontraadt niet-essentiële reizen naar Bangkok en andere delen van Thailand. Het land kampt na aanhoudende regenval al ruim een week met overstromingen. Er zijn zeker 300 doden gevallen.
Vooral het noorden en midden van het land zijn zwaar getroffen, waaronder ook de hoofdstad Bangkok. Het internationale vliegveld is open, het tweede vliegveld, Don Muang, staat onder water.
Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken zijn de toeristische gebieden in het zuiden, zoals Phuket, Pattaya en Krabi, goed bereikbaar, zowel over de weg als via de lucht.
Uitverkocht

De Nederlander Martijn Spaanderman, ondernemer, is met zijn gezin de metropool van twaalf miljoen inwoners ontvlucht. “De situatie in de binnenste ring van de stad is snijdend te noemen”, vertelt hij. “Er is veel wantrouwen omdat de overheid meerdere malen heeft aangegeven dat het veilig was. En dan valt er weer een dam bij een belangrijk industrieterrein ten noorden van Bangkok. Het water dat de stad nu heeft bereikt, is nog niet het ergste. Dat komt pas de komende dagen. De praktische situatie is dat de bevoorrading opraakt.”
“Het drinkwater is hier als gevolg van de dreigende overstroming overal uitverkocht”, bevestigt studente Nicky Verver, die momenteel stage loopt in de Thaise hoofdstad Bangkok. “Ik heb gisteren stad en land afgelopen. Gelukkig heb ik uiteindelijk wat water kunnen krijgen van een mede-student.”
**Profiteren **

De familie Spaanderman is bepaald niet de enige die Bangkok ontvlucht. “Winkels leeg, drinkwater bijna op, mijn kennissen en vrienden vertrekken allemaal daar”, meldt Anno Zijlstra, die zelf in de noordoostelijke provincie Khon Kaen woont. “Bij mijn weten iets unieks, in negatieve zin, een wereldstad onder water.”
De autoriteiten hebben de winkelketens laten weten dat zij niet van de schaarste mogen profiteren door prijzen te verhogen. Maar het informele circuit op straat, waar particulieren en winkeliers zich proberen te beschermen tegen het water door muurtjes te bouwen en zandzakken te stapelen, trekt zich daar weinig van aan. “De plaatselijke aannemer pikt een aardig graantje mee”, zegt Ger Hinssen, die sinds 1 juli in Bangkok woont met zijn Thaise vrouw. “Omgerekend kost een zakje zand ongeveer een euro.”
Onderlopen

Gisteravond verscheen de Thaise premier op tv om precies dat aan te kondigen waarvan zij lang zei dat het voorkomen kon worden: de hele hoofdstad zal onder water lopen, zoals in grote delen van het land al eerder gebeurde. Volgens haar zal het in Bangkok waarschijnlijk om een laag water van een halve tot anderhalve meter gaan.
Hoeveel het precies wordt, is in een stad als Bangkok van cruciaal belang, legt Spaanderman uit. “Er zijn hoogteverschillen, dus niet alles zal dan onderlopen. Maar als het boven de 1 meter komt, dan komt een stad met 11 miljoen inwoners tot stilstand.”

Bron: Reisadvies Thailand aangescherpt

Ik was vanmorgen nog in Bangkok (heb eerst ruim twee weken de eilanden gedaan), in het toeristische gedeelte was er nog niets aan de hand, ook niet op het grote vliegveld. Wel zag je iedere dag meer een meer winkeliers en bewoners maatregelen nemen… Spannend voor de mensen die deze week heen gaan, succes in elk geval!

Hier op Romklao alles nog hetzelfde, nog niks aan de hand momenteel.

*UK travel advice ©Richard Barrow .
GOED lezen , is dus enkel voor Bangkok !!

**©Richard Barrow
“PM says 50/50 chance for flood”
laten we dus eindelijk eens positief denken en de 50% nemen dat het niet zal gebeuren .
IK vind de situatie voor het Thaise volk héél , héél erg en leef met allen mee , bekenden of geen bekenden ; maar ik wordt al die negatieve berichtgeving stilaan beu .

Het zijn meer chaotische berichtgevingen mede omdat ze het zelf niet weten, natuurlijk liever uitgaan van het positieve maar rekening houdend met… 50/50 is een veilig iets om achter te verschuilen…

Update van Thaivisa.com: http://www.thaivisa.com/forum/topic/508227-teary-eyed-pm-yingluck-pledges-to-fight-bangkok-flood/

Bron: Thaivisa.com

:chin:Ja ,sommig stukken staan nog droog maar velen gebieden staan wel onder water als ik de kaartjes bekijk er zijn nu ook 50000 militairen op geroepen om te gaan evacueren van mensen dus er is echt wel iets aan de hand .:thailand::cambodia:

ik zeg niet dat er niets aan de hand is , dat weten wij allemaal , maar constant negatief denken creëert een neerwaartse spiraal en daar heeft niemand iets aan .

Er zullen er genoeg tot Boeddha zitten te bidden maar daar los je het niet mee op…

:chin:Mischien geeft dat juist de Thai de rust om met deze situatie om te gaan.:thailand::cambodia:

:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Wij vertrekken zo naar Bangkok. Voor nu lijkt het allemaal heel erg mee te vallen.

Zie ook twitter van Richard Barrow die door Bangkok fietst en verslag uitbrengt waar het droog is, zoals bij Silom en Siam Square area. http://twitter.com/#!/RichardBarrow
Verder wordt er op twitter nu hashtag #NoFloodHere: http://twitter.com/#!/search?q=%23NoFloodHere