WATCH OUT: travelagency Suphanaphumi travel Co in Bangkok

dear travellers,

i can tell you something from experience, about this travel agency:

SUPHANAPHUMI Travel Co, LTD
27-29 Soi Chaloemkhet 2, Yukhon 1 Rd
debsirin, Bangkok 10100 Thailand
tel: (66) 02223-2885-89

we booked almost 3 weeks ago a travelpacket at this place. We talked with Sarah and Dan.
They promiss a lot for the price you will pay. BUT you don’t get were you paid for. The first complain they will help you. But after that, they are very rude to me.

They said that they wouldn’t help me and hang up, when i called them. Because we stayed 1 week on the island Koh Lanta and we didn;t get the bugalow wich we paid for. And they were very rude on the phone.

I just want to say to the people wo wants to book a travelpacket in this travelagency in thailand. just watch out. because it’s a swindel. It’s already starting at the TukTuk.

So please be carefull and enjoy your holiday

Greetings Marijke from Holland/The Netherlands

Hoi Marijke vind het wel sneu voor jouw!g.s

Vervelend, maar ik zie geen datum wanneer het gebeurd is. Bovendien staat er “when you book at a travel agency”. Niet ieder reisburo in Thailand is malafide. Ik heb uitstekende ervaringen met Thai op dat gebied.

Helemaal mee eens Ton. Heb het even aangepast. Suphanaphumi Travel ken ik zelf niet, maar vond net wel wat (oudere) berichten op internet:

Page not Found: Bootsnall (datum van plaatsen bericht kon ik niet vinden)

http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=699744

http://www.travelpod.com/travel-blog-entries/snsgowest/snsgowest/1158325500/tpod.html

ik ben het helemaal eens met Ton
Suphanaphumi Travel ken ik ook niet maar ik heb zoiets nog nooit meegemaakt in thailand en ook nog nooit iemand gesproken wie dit heeft mee gemaakt natuurlijk weleens klachten gehoord en gehad maar nooit zo erg te laat komen of op het allerlaatste moment een dag vertraging van de hele tour heb ik weleens meegemaakt
maar ik ga er van uit dat het een waar gebeurd verhaal is dus kijk uit met dit reisburo

groet dirk

[quote = dirkpie; 485842]
ik ben het helemaal eens met Ton
Suphanaphumi Travel ken ik ook niet maar ik heb zoiets nog nooit meegemaakt in Thailand en ook nog nooit iemand gesproken wie dit heeft mee gemaakt natuurlijk weleens klachten GEHOORD nl gehad maar nooit zo erg te laat komen van Allerlaatste Op het moment dat een dag vertraging van de hele tour heb ik weleens meegemaakt
maar ik ga er van uit DAT het een waar gebeurd verhaal is dus kijk uit met dit Reisburo

groet dirk [/ quote]Bij mij is het heel simpel Dirkpie,mensen die mij in de zak zetten:hetzij op alle gebied in Thailand,die hebben het bij mij verkorven.Ik kan met mijn geld overal terrecht;dat hebben ze gisteren ondervonden bij de slager(tussen mijn gemalen vlees zat er letterlijk* een haar in de boter*)g.s

Ik heb die ervaring ook niet al ben ik tot nu toe alleen nog maar met Green Wood Travel in zee gegaan en dat verloopt altijd prima

Vervelede ervari8ng voor je. Maar ik begrijp dat dit een reisbureau is waar je per tuktuk (waarschaijnlijk gratis?) naar toe bent gebracht?

Als dat inderdaad het geval is kan ik alleen maar waarschuwen: al die shops waar je door een tuktuk gratis naar toe wordt gebracht zijn volstrekt onbetrouwbaar.

Dag allemaal,

dank jullie wel voor de reacties. uiteraard zijn niet alle reisburo’s zo. Maar ik wilde deze specifiek benoemen. Zij hebben ons echt ene oor aangenaaid. Gelukkig zijn wij er nog best vanaf gekomen. Vooral omdat ik liet weten dat ik op de hoogte van de prijzen was. Maar slechte kamers etc…
En eerste verzoek wel ingewilligd (andere kamer gekregen), maar daarna was het van: je hebt ons al te veel geld gekost, zoek het maar uit… verbinding verbroken… vandaar deze “advertentie”!

Ik heb het bureau ook gemaild met mijn klacht. Nog steeds geen reactie ontvangen.
O ja, wij hebben daar geboekt op 2 oktober 2009!

Ik heb die links inderdaad bekeken. Het gaat inderdaad zo. Bij ons begon het ook bij de Grand Palace in BKK. Ik was nog zo allert, maar zo zie je maar…

Wij kwamen ook een paar Amerikanen tegen, die hadden voor 30 dagen 7000 Dollar betaald voor een reispakket. Die waren echt zuur!
Ik ben benieuwd of ik nog wat van hen hoor.

groetjes
Marijke

Hoi Marijke,

Hoewel de meeste Thai bekend staan als aardige, vriendelijke mensen, zitten er ook foute figuren tussen. Jullie hebben blijkbaar kennis gemaakt met een van deze foute figuren. Maar goed, het blijft vervelend, maar van dit soort types leer je wel voor de volgende reis… Deze oplichters zien precies of iemand voor het eerst in Thailand is of er al vaker is geweest…

De eerste keer dat ik in Thailand kwam, samen met een van mijn beste vrienden, kwamen we op de eerste dag een hele nette jongen tegen op straat. Misschien een paar jaar ouder dan wij waren, keurig in pak, nette stropdas erbij en wij gingen er als nieuwkomers in Thailand vanuit dat deze persoon gewoon geinteresseerd in ons was en ons wilde helpen. Hij vroeg ons of we al geluncht hadden. Dat hadden we nog niet, dus hij wist wel een goed restaurant. Jongen hield een tuk-tuk voor ons aan en zorgde ervoor dat de tuk-tuk chauffeur ons naar een goed restaurant bracht. Was zeker een half uur rijden, maar ja, het was onze eerste keer in Thailand en onze eerste dag, dus we vonden het wel best. Bij het restaurant aangekomen, kregen we de kaart overhandigd en prijzen van de gerechten waren erg laag. Dus een aantal gerechten besteld, alles prima…tot we de rekening kregen…en deze een stuk hoger uitviel dan de prijzen die op de kaart vermeld stonden. En opeens spraken de mensen in het restaurant geen woord Engels meer, terwijl ze dat voor de maaltijd wel deden ! We waren moe na een lange vlucht en hadden geen zin in gezeur dus uiteindelijk maar gewoon betaald…

Tsja, een beetje off-topic dus, maar zo zie je maar dat je niet de enige bent die zich heeft laten oplichten. Ik heb alleen maar geleerd van deze ervaring en ben er dus nooit meer ingetrapt… Dit soort scams zijn zeer normaal in Thailand en de verhalen die ik ook via die andere links heb gelezen, zijn echt standaard. Die gasten staan bij de toeristische attracties zoals het Koninklijk Paleis en weten precies wie ze moeten hebben…

Kan me voorstellen dat jullie ervaring ook erg vervelend was, maar je hebt er nu wel van geleerd voor de toekomst…dit zal je geen 2e keer meer overkomen…

Goed iig dat je je verhaal hier hebt laten horen, zodat toekomstige Thailand-reizigers hopelijk niet met dit soort figuren in zee gaan…

Van je fouten leerd men,heb vroeger ook in mijn zakken laten zitten,echte diamantjes die later nep waren,en het was ook mijn eerste reis Dave!! enjoy the club.Het zal mij ook geen tweede keer overkomen.groetjes:georgessiam.

Hoi Masrijke,

Van dat reisbureau hoor je nooit meer iets. Zij hebben daar ook helemaal geen interesse in, ze krijgen toch genoeg nieuwe klanten via die tuktuks binnen iedere dag.

Het enige dat je zou kunnen doen is de TAT aanschrijven of emailen. Het reisbureau moet daar bij zijn aangesloten en een garantiestelling hebben betaald.

[quote=“davenuman, post:10, topic:61864”]

Tsja, een beetje off-topic dus, maar zo zie je maar dat je niet de enige bent die zich heeft laten oplichten. Ik heb alleen maar geleerd van deze ervaring en ben er dus nooit meer ingetrapt…

Hallo,

Misschien is dit off-topic maar wel de moeite waard om te lezen. Dit jaar voor de 4e maal geweest en voor het eerst is het ons ook overkomen. 1 persoon die je aanspreekt. 300 meter verderop staat een ander persoon die met een omweg over hetzelfde begint. New suit, sir? Toen ik bevestigend antwoordde, werd ik (mijn vrouw ook) razendsnel in een tuk-tuk naar een zgn. “Government Store” gebracht. En die bestaan dus niet. Meestal ben ik scherp op die dingen. Toen wij in de winkel zaten waren er bepaalde dingen die niet klopten en zijn we weggegaan. Uiteraard moesten we toen zelf een tuk-tuk regelen.:tssk:

Ton

PS: Misschien iets voor een topic? Ben ervan overtuigd dat er velen zo’n ervaring hebben gehad.

Was vroeger is mijne weg kwijtgeraakt in Khon Kaen(het was al avond)en vond mijn hotel niet,ik had geen map van de stad bij,dus vroeg ik het aan een tuk tuk driver,no problem sire:50bath fare away rongraem!! het was een tuk tuk driver die werkte voor de plaatselijke TAT bureau.Dus ik stapte in zijn verhikel,en we reden weg,nog geen 100meters later waren we gearriveerd aan het hotel,als het niet minder was.groeten :georgessiam.

het was een tuk tuk driver die werkte voor de plaatselijke TAT bureau.

Sorry George, maar TAT verkoopt geen trips, boekt geen hotels, heeft/regelt geen tuktuks, etc. TAT geeft alleen informatie, niet meer en niet minder.

Hier bestaan erg veel misverstanden over, dus ik vond het belangrijk om dit even duidelijk te maken.

Dat weet ik ook wel Steven,maar de man zegde dat hij voor het plaatselijke tat kantoor werkte,ik vroeg eerst aan de man of er geen tat kantoor in de buurd was,(was helemaal gedesorienteerd)hij zegde dat die was gesloten.dus ik kon nergens heen met mijn vragen!Ik was s’avonds gearriveerd van een lange bustochten ik zag het eventjes niet zitten,en daar heeft deze tuk tuk driver van geproffiteerd.groetjes Steven en je zult me een weekje moeten missen,ik vertrek morgen naar bkk/laos!!Ik moet mijn koffer nog maken,en ik zie er tegenop,is niet mijn ding!!ha ha ha.georgessiam.