Zoals al eerder gepost hebben we sinds kort een nieuwe website over Thailand. Hier vind je elke week nieuwe artikelen over Thailand. Zoals bijvoorbeeld deze week over Lop Buri, Kanchanaburi, Ayutthaya en Pattaya.
Wil je op de hoogte worden gehouden van nieuwe artikelen en updates?
de thaise ambassade zit in den haag en niet in amsterdam, in amsterdam zit het consulaat
op koh phangan heb je het over rin beach het is haad rin en er rijden geen bussen op koh phangan wel songtaews die als taxis dienst dun en vrij prijzig zijn.
de stempel die je krijgt als je a aankomt in thailand is geen visum maar een visum vrije entree .
Ik las ook iets over een vast tarief van 450 Baht van airport naar Bangkok met de taxi…mij ook niks van bekend… Moet dan echt iets van de laatste paar maandjes zijn…
Ik kom momenteel niet op je site (slechte internetverbinding vanavond), maar dacht ergens te lezen dat het om een ‘vaste’ prijs ging.
Ik nam altijd de taximeter vanaf Suvarnabhumi, airporttoeslag van 50 Bahtjes en dan nog extra voor de tolweg. Was naar Sukhumvit vaak zo’n 350 Baht kwijt.
Nu van Sukhumvit naar Ladkrabang (om de hoek bij Suvarnabhumi) is mijn huidige record zo’n 180-190 Baht (zonder gebruik van tolweg en buiten de spits)…denk niet dat ik lager ga komen…
Mijn nederige excuses…heb even gecheckt en haal 2 websites door elkaar. Kort geleden was er ook iemand op WW met een nieuwe website (Bangkok Suvarnabhumi International Airport - AirportCheck.nl), maar zie dat hij zijn tekst enigszins heeft aangepast:
De taxi’s rijden op de meter, en het kost circa 500 Baht tot aan het centrum. Sommige chauffeurs spreken graag een vast tarief af van bijvoorbeeld 450 Baht plus kosten voor de tolwegen. Taxi’s worden erg veel gebruikt om naar de stad te gaan. Het taxiloket bij de uitgangen van de aankomsthal helpt bij het toewijzen van de taxi.
Hoewel 500 Baht wel erg veel is…(tenzij hij de verhoging van de taxiprijzen al heeft ingecalculeerd…)
kvson hebt op je site staan bij koh phangan dat je tong nai pan het beste per boot kunt bereiken je kunt per boot maar als je met de boot aankomt wordt je met een taxi naar tong nai pan gebracht. De weg er naar toe wordt betonneerd ,is dit een woord, ik bedoel er word een betonnen weg naar aangelegd. de stukken die nog niet met beton zijn bedekt is onderhouden dirtroad
je bent nog het Bottle beach vergeten dit strand kun je nu nog echt alleen per boot bereiken en kun je het echt gevoel krijgen als in het boek-film the beach, maar ook dat gaat veranderen want de plannen voor een weg naar bottle beach zijn er ook al
Dat is idd handig. Vrijwel iedereen gaat toch richting de stad en als je mensen kunt vinden die enigszins in dezelfde buurt moeten zijn, scheelt dat toch weer in de kosten…