wat zou jij doen??? als je erachter kwam dat je bedroge was?
DUMPEN EN VERGETEN!! ANDER EN BETER!!!
Mijn zelfwaarde/zelfrespect boven alles
, hoe groot de liefde ook is !
hmmm ik heb altijd hetzelfde geroepen als fieeh en misschien is het wel mijn reactie alsnog, maar bij elke andere man zou ik dat nog doen, maar nu denk ik zou ik deze man kwijt willen als hij 1 fout maakt. Kijk als het 1 keer is, weet ik niet of ik daar alles voor op wil geven… aan de andere kant als je het 1 keer kan, kan het ook een tweede keer. Ik vind het lastig iig is mijn reactie nu niet meer zo als eerst…
Ik sluit me aan bij Fieeh… Ik zou zelf bij 1x al toedeledokie zeggen… Hoeveel ik ook van hem hou!
En… daarna zou ik zijn tante bellen… haha die vermoord hem! ![]()
Goeie vraag, ligt denk ook aan de situatie waarin t gebeurt is, en wat er gebeurt is.Ik zou er eerst even t fijne van willen weten. Ik zou mijn mannetje niet zomaar opgeven, om n stomme misstap. Niet dat hij een vrijbrief heeft om aan te klooien, B weet niet beter dat ik hem persoonlijk vermoord als ik er ooit achter kom,maar Ik ga dus meer de kant van MUTLU op.
Me too, ik weet nog dat ik dat bij m’n ex ook had. Uiteindelijk zijn we allemaal gewoon mensen, en mensen maken nu eenmaal fouten. Denk dat er heel veel afhangt van de omstandigheden en de achterliggende reden, maar denk ook niet dat het daarom noodzakelijk gedaan zou zijn voor mij (in de hypothese dat ik in een serieuze langdurige relatie zou zitten he, moest hij me nu al bedriegen zou het er een beetje over zijn).
Ik denk dat het er misschien mee te maken heeft dat ik nog heel erg jong ben
ik word deze maand 21, dus moest ik er nu achterkomen dat E me bedroog, zou ik zoiets hebben van : ik ben nog jong, en wil niet heel men leven samenblijven met iemand die nu men vertrouwen geschonden heeft, en dit misschien wel eens opnieuw zou kunnen doen!
Moest ik ouder zijn, getrouwd zijn én kinderen hebben met hem, dan zou mijn reactie ook heel anders zijn, en zou ik ons huwelijk nog wel een kans geven, dat smijt je niet zomaar weg!
Maar de relatie op dit moment, ik vind dat ik nog veel te jong ben om men leven dan verder te delen met iemand die me bedrogen heeft … daarom dus, ANDER EN BETER
(op dit moment)
fieeh ik denk zeker dat dat er ook mee te maken heeft, tricia is al getrouwd en bij mij zijn we er serieus mee bezig, bekend bij ouders etc. Voor de ouders van askim ten huwelijk gevraagd en van de zomer mijn vader om de hand gevraagd. En idd ik ben toe aan trouwen en kinderen, dus dan ga je niet zomaar roepen tot ziens, wel eerst nog eens proberen of het vertrouwen terug kan komen, maar ben zelf ook bang dat als het wel zou gebeuren mijn reactie alsnog zal zijn… DONDER OP!!! maar ik kan me hier ook niet zoveel bij voorstellen eigenlijk!
Ik heb altijd gezegd als een man of vrouw vreemd gaat, moet hij/zij zijn/haar bek erover houden, want het is vaak dat ze iets moeten opbiechten, dan zelf opgelucht zijn en vervolgens zit zij met het probleem… dus mocht het zo zijn wil ik het niet eens weten, laat die man dan maar kapot gaan aan schuldgevoelens en niet zij!
Ja idd, zo een eenmalige scheve schaats zou ik ook liever niet weten! Heeft m.i. geen enkel nut.
Waw Mutlu ik wist eigenlijk niet dat jullie al zover staan :wub: zo leuk!
Ik weet niet of ik het zou willen weten of niet … het hangt er vanaf… is hij verliefd op deze vrouw?? Dan wil ik het weten!!! Heeft hij meermaals seks gehad met 1 vrouw?? DAN WIL IK HET OOK WETEN!!
Heeft hij enkel 1 keer een onbekende vrouw gekust?? Dan wil ik het niet weten ![]()
haha, lekker ingewikkeld! Maar voor mijn gevoel zou ik wel blij zijn moest ie het zelf opbiechten, dat is toch een teken dat hij er spijt van heeft. Indien je het te weten komt via iemand anders zou bij mij de bom barsten … dan hoor ik het liever rechtstreeks van hem, kleine of grote misstap!
Ook gewoon voor m’n eigen gevoel zou ik het willen weten… tenslotte denk je anders : IK HEB DE IDEALE MAN! Hij is perfect voor mij! Terwijl hij achter je rug vreemd is gegaan …
het ligt bij mij denk ik aan de situatie…
als hij een andere relatie zou hebben dan is het zowiso dag askim hoe moeilijk het waarnschijnlijk ook zou zijn… het zelfde geldt als hij sex heeft gehad ookal was het eenmalig… kussen zou ik denk ik wel vergeven maar niet vergeten dus dan denk ik dat het een arme jongen gaat worden omdat dan het vertrouwen zakt naar 0 en ik echt een zeur kan zijn…
maar natuurlijk weet hij dat niet hij weet dat als hij ook maar iets zou doen ik hem niet meer wil spreken
maar toch kan het evengoed zijn dat ik hetzelfde als Fieh zou reageren dat ik er dan gewoon helemaal klaar mee ben… maar ik wil het iig WEL weten zou er niet aan moeten denken dat hij daar zijn mond overhoud en ik naar hem toe ga terwijl hij misschien met iemand anders het bed heeft gedeeld!
dus even kortsamen gevat als ik het van iemand anders mocht horen dan denk ik ook dat ik ermee stop maar mocht hij eerlijk zijn en opbiechten dat hij alleen maar gekust zou hebben bijv. dan zou ik hem wel proberen te vergeven
lol2 ik lees het nog eens na en ik kom zef geen wijs uit mijn verhaal haha!
Het hangt zo ontzettend af van de situatie en het verhaal. Denk niet dat je bij voorbaat kan zeggen DAt ga ik doen. Toen ik mijn askim leerde kennen was hij animator en ik moet zeggen het VERBAASDE me eerder dat er de rest van de zomer niets gebeurt was dan te horen dat er wel het een en ander gebeurt zou zijn. We hebben hier meerdere gesprekken over gehad en ik heb het uiteindelijk maar in het midden gelaten. Tot dat hij naar nederland kwam en we in contact kwamen met mensen die in het hotel waren geweest diezelfde zomer en me vertelde dat hij alleen maar over mij kon praten en die waren daar nou net op de momenten dat ik er niet zo zeker van was.
Intussen verwachten we ons tweede kindje en ben ik totaal niet meer bezig met het aspect vreemdgaan. Het zal wel zo zijn dat me vertrouwen weg is en dat is iets waar ik heel veel waarde aan hecht. Ik kan niet zeggen dat ik bij hem weg zou gaan maar makkelijk zal hij het er ook niet mee krijgen denk ik en vergeten ik vergeet al niet snel dingen dus… Lastige vraag heel lastig
Heb hetzelfde meegemaakt… In de zomer een vriendje ontmoet, in oktober/november teruggegaan, daar erachter gekomen dat hij nog 5 andere meisjes heeft…
Ermee stoppen dus, maar dit is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Zelfs nu ( 3 maanden later ) heb ik er nog moeite mee… Je houd toch van hem… Maar het beste is om ermee te stoppen… Maar gevoel en verstand…
Mloesss ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om ermee te stoppen. Gevoel en verstand gaan helaas vaak tegen elkaar in.
Al met al vind ik dit hele onderwerp een moeilijk iets. Zoals al eerder is gezegd hangt het van verschillende factoren af.
- Hoe lang zit je in de relatie
- Is het de 1e keer
- Was het eenmalig of meerdere keren en zelfs had (hij) er een relatie mee.
- Was het alleen kussen of meer
En zo zijn er nog wel meer dingen. Ik vind sowieso eerlijkheid het belangrijkst. In de tijd dat ex askim en ik echt geen contact meer hadden hebben wij allebei ander(en) gehad en we hebben dit ook eerlijk tegen elkaar gezegd. Geen van beiden vonden we het leuk om te horen, maar er ook niets over gezegd, om de reden dat we tenslotte niets meer met elkaar te maken hadden. Ik vind het al heel wat dat zowel hij als ik het gezegd hebben.
Dat is ook zo en dat heeft tijd nodig… Waarschijnlijk voor de 1 meer dan voor de ander… maar ook dat gaat over!! ( ik spreek uit ervaring…
)
Precies… dat is het ook, het hangt van meerdere dingen af, maar het vertrouwen en het kunnen vertrouwen van iemand in een relatie staat voor mij op nummer 1… Samen met eerlijkheid…
Voor mij maakt het niet veel uit of hij er een relatie mee had, of alleen mee gezoend heeft en/of naar bed is geweest… Ik vind het belangrijk in een relatie dat iemand te vertrouwen is… Maar goed…
Iedereen reageert er ook anders op denk ik! Als mijn ‘ex’ nu foto’s van mij en een andere jongen op fb ziet dan kan hij dat alles behalve waarderen, maar life goes on! En dat van hem ook!
Maar dat heb ik wel gemerkt, dat ik ook een beetje de Turkse cultuur… Ze willen je niet delen… Mijn ex vond het bijvoorbeeld niet leuk als ik even naar de baas van ons vorige hotel ging koffie drinken… Dan was ie zooooo boos, praatte hij niet! En zo waren er veel meer cultuur verschillen…
wat voor n verschille nog meer dan?? ben nu wel nuwschierig geworde! ![]()
Hahaha… Ach er zijn er zoveel…
Zo mocht ik niks, en hij alles…
Ik betaalde alles toen ik daar was…
Hij kwam zijn afspraken niet na…
Hij was behoorlijk jaloers…
Hij praatte met andere meisjes ( en geen normale gesprekken zeg maar… )
Ik weet ook niet of het met de cultuur te maken heeft of met zijn eigen instelling. Feit blijft dat het voor mij alleen maar rust geeft nu ik hem niet meer spreek. Dat ik het nu meer en meer los kan laten, maar dat heeft erg veel tijd nodig gehad!
Ook ik heb dingen gedaan wat niet netjes was… Zo wist ik zijn wachtwoord ( dat wist hij niet ) en toen ik terug in NL. was checkte ik alles! Dan was hij soms met 3 verschillende meiden aan het chatten over hoe erg hij ze miste, en de meest vieze dingen kwamen in beeld! Hahaha… Nu kan ik erom lachen…
jeetje zeg, kan me voorstelle dat je nu meer rust hebt, wat een eikel, mijn ex had ook veel vriendinetjes hoor eikels zijn sommige, maar ja dan lees ik andere en dan denk ik fuck ik had gewooon peg, maar ben ook blij dat ik er vanaf ben! Meid ben je nu wel gelukkkig of heeft hij je veel geld gekost??
Ja inderdaad… Soms lees ik nog wel verhalen van meiden die wel daarheen zijn gegaan… En die gelukkig zijn… Die een goede ‘turk’, aan de haak hebben geslagen… Ik heb dat geluk niet gevonden… In ieder geval niet daar! En daar ben ik nu blij van!
Het heeft me inderdaad wel aardig wat geld gekost… Ik heb hem geen cadeautjes ofzo gekocht, maar we gingen iedere avond uit eten, en ook het appartement kost natuurlijk geld… De reis etc! Hij deed 's ochtends wel eens het ontbijt, Maar goed… Heb er geen spijt van… Heb het daar erg leuk gehad, maar nu is 't gewoon klaar! Van de week begon hij ook een gesprek op facebook, maar er zit voor mij geen gevoel meer bij! Ik wil dat niet nog een keer!
Hoe was het bij jou gegaan?