Ik merkte net dat in het topic verliefd er een totaal andere discussie kwam, dus lijkt me een goed idee om die hier verder te voeren aangezien het iets is waar we dagenlijks mee te maken hebben. En ook de vraag hoe weet je dat hij te vertrouwen is dagenlijks mee te maken hebben!
dus ik zou zeggen dames zet hier de discussie voort!
**Tsja… hoe kun je je vriend vertrouwen… Ik vind dat vertrouwen moet groeien… Het lijkt mij (puur persoonlijk) dat je een man/jongen nooit meteen voor de volle 100% kunt vertrouwen. **
Vertrouwen is bij mij gegroeid met de tijd… Inmiddels zijn we bijna 15 maanden samen, en durf ik ook te zeggen dat ik M. inmiddels voor de volle 100% vertrouw. Hij is vrijwel altijd online, zal altijd opnemen als ik hem bel (moet dan wel even smsen dat hij moet opnemen, anders denkt hij dat ik aan het seinen ben), en zo zijn er nog veel meer dingen waardoor mijn vertrouwen gegroeid is.
En natuurlijk, natuurlijk is dit geen garantie, maar deze dingen tellen uiteindelijk wel mee…
**Hoe kun je er achter te komen? Controleren vind ik ook fout… ik geef toe… ook ik heb dat weleens gedaan… maar achteraf had ik daar spijt van… **
**Dus ja… nogmaals vertrouwen moet groeien… En luister ook naar je gevoel… dat is iets wat heel belangrijk is! En praten! Heel veel praten! **
Ah, super idee Mutlu om hier een eigen topic te openen. Ik moet zeggen dat ik opeens heel onzeker werd van wat er net geschreven werd, terwijl V toch inmiddels echt wat meer credits verdiend.
Controleren vind ik trouwens een groot woord. Lijkt alsof je echt op zoek gaat naar informatie, terwijl het bij mij toch soms zo is dat ik gewoon tegen informatie aanliep wat meer zo is van hey, het klopt wat hij zegt.
Voor mij is het in ieder geval zo dat iedereen een bepaald vertrouwen krijgt, of dat nou een Nederlander is of een Turk maakt verder niet uit. Afhankelijk van wat iemand doet komt daar iets bij of gaat er iets vanaf. Nou ja, lijkt me op zich logisch, als iemand A zegt en B doet bijvoorbeeld dat het vertrouwen minder wordt en dat als iemand A zegt en A doet dat je er op een gegeven moment in andere dingen ook meer vanuit durft te gaan of iets klopt.
Helaas denk ik wel dat het bij mij in ieder geval zo is dat vertrouwen wat langer nodig heeft. Voor iemand die het verhaal achter Z’s vader kent zal dat niet heel verbazend zijn denk ik. Vandaar dat ik nu dus ook meer kijk naar iemands daden en niet meer alleen naar wat iemand zegt.
En voor mij is dat duidelijk iets waar tijd overheen gaat. Helaas vind V dat soms jammer om te horen. Als hij vraagt vertrouw je me 100% dat het antwoord dan niet 100% is, maar daarmee ben ik dan wel eerlijk. En ik denk dat er maar weinig mensen zijn die na een half jaar (zolang als wij elkaar kennen) iemand wel 100% kunnen vertrouwen. Ook niet als ze in het zelfde land zouden wonen.
Ik denk dat er een heleboel zit tussen ergens naief in staan en absoluut wantrouwen. Ik heb in ieder geval geprobeerd alert te zijn en V heeft in ieder geval al een heel stuk meer vertrouwen gewonnen dan dat hij aan het begin had.
En inderdaad, zoals iemand in het andere topic al aangaf het kan altijd zijn dat het toch anders is. Maar helaas, dat is met Nederlandse mannen ook. Dat is het risico van liefde denk ik dan.
Als ik kijk naar de beginfase met ex askim omg wat een rotmeid was ik…Ik controleerde hem niet, maar vertrouwde hem voor geen meter. Uiteindelijk kostte mij dat de kop omdat hij het mij kwalijk nam dat ik zo weinig vertrouwen in hem stelde en maakte hij een eind aan de relatie. Na bijna een week begon hij weer voorzichtig contact te zoeken en ik heb toen beloofd om hem proberen te vertrouwen…en ik moet zeggen dat ging me langzamerhand steeds beter af. Ook omdat ik mezelf realiseerde dat hij tenslotte in dezelfde situatie zat. Ook hij moest mij maar blindelings vertrouwen…en vanaf toen was er eigenlijk wel het vertrouwen. Maar dit wel na een hoop horten en stoten…en het heeft moeten groeien.
ik denk dat dat het ook vaak is, je moet elkaar vertrouwen, hij net zo goed jou als dat jij hem moet vertrouwen en natuurlijk spelen eerdere ervaringen daarin een rol! Maar als iemand zegt je moet me vertrouwen doe ik vaak het tegenover gestelde hahaa, dus gelukkig heeft b me dat ook nooit gevraagd omdat hij weet dat ik vertrouwen in hem heb. Daarin tegen komt hij er vaak achter dat ik andere mensen niet vertrouw en moet hij lachen en zegt waarom vertrouw je mij wel askim? Dan zeg ik omdat je genoeg bewezen hebt!
Controleren doe ik niet, daar zou ik zelf ook een hekel aan hebben als hij zijn wachtwoord intypt van fb bijvoorbeeld keek ik altijd de andere kant op, maar hij heeft hem aan mij gegeven en ik ben hem ook net zo hard weer vergeten. Waarom iemand controleren wordt je er gelukkiger van?
Goed plan dit Topic.
Vertrouwen in iemand moet groeien. Iemand verdient je vertrouwen tot het tegendeel bewezen is.Klinkt lekker makkelijk wat ik nu zeg, maar is het zeker niet. Voor mij niet tenminste. Door mijn eerdere ervaringen zet ik nu sneller een ? bij bepaalde dingen. Dit is zeker niet terecht tegenover B. B weet van mijn verleden, en op momenten dat mijn onrust weer de kop opsteekt, weet hij ,me altijd weer vertrouwen te geven. B is heel eerlijk geweest over zijn verleden, hij is zeker geen koorknaapje geweest, maar heeft dat wel eerlijk aan me verteld, iets wat hij niet had hoeven doen.
Door veel praten elkaar af te tasten, leer je elkaar steeds beter kennen, en dan groeit je vertrouwen.
Ik denk dat het belangrijkste is om je gevoel te volgen.
Idd wat je zegt Cynthia, Westerse vrouwen hebben niet echt een hele goede naam daar, vooral in de toeristische badplaatsen, word vaak gedacht dat deze dames alleen komen voor sun en fun. En vaak klopt dit ook. Dus onze askims moeten er ook maar op vertrouwen dat wij te vertrouwen zijn.
klopt tricia mensen zeggen wel eens, let op de feiten, maar ik denk, ik let wel op mijn gevoel heeft me tot nu toe verder gebracht dan de feiten!
als jij een stemmetje hoort van hier klopt iets niet of een onderbuik gevoel van er is iets maar weet niet wat, kan je er donder opzeggen dat er iets is!
Zit me net trouwens te bedenken dat als iemand je echt wil bedonderen ze dat over het algemeen toch wel lukt. Hoe zeer je ook denkt dingen goed geregeld te hebben. Kijk bijvoorbeeld eens naar al die mensen in opgelicht.
Niet dat alle Turken oplichters zijn, maar wilde het even noemen omdat het nu net lijkt alsof mensen die wel een slecht verhaal met een Turkse vriend hebben gehad zelf schuld hebben omdat ze beter naar hun gevoel hadden moeten luisteren.
Al ben ik er wel mee eens dat naar je gevoel luisteren altijd goed is.
ik ben tot nu toe 2 keer opgelicht in turkije, maar door mijn wantrouwen is het 2 keer niet gelukt hahaha, dus een beetje wantrouwen is niet erg, maar je moet wel vertrouwen hebben in je relatie en alles wat erbij komt kijken anders is het een verloren zaak!
Dolverliefd was ik geen idee van alle verhalen over de turkse jongens dus zo naief als het maar wezen kan. Dus ik had alle vertrouwen en zag er eigenlijk weinig kwaad in ja dat is makkelijk zolang je samen bent, maar dan kom je thuis en hoor je ALLE verhalen en hoe het ook kan gaan. Pfff dat was niet niks en koste me wel een deel van me vertrouwen in onze relatie, maar goed mijn askim bewees het tegen deel kwam op msn belde me en ik hem. Inmiddels zijn we ruim anderhalf jaar verder ben ik regelmatig daar geweest ben ik thuis bij zijn familie en is hij in Nederland geweest. Voor nu kan ik zeggen dat ik hem volledig vertrouw omdat hij mijn vertrouwen nog nooit beschaamd heeft, en ik het zijne niet. Kortom het kost tijd leer elkaar kennen en volg je gevoel!!! Steek niet je hoofd in het zand voor alle verhalen het houdt je alert maar vergeet niet op jezelf te blijven vertrouwen
Of ik m’n askim vertouw, jaa… Of dit van dag èèn was nee hij heeft er zeker moeite voor moeten doen. Hij heeft gelukkig ‘‘bewezen’’ dat ik hem ook kan vertrouwen ik heb in deze tijd (1jaar 2maanden) nog niks slechts gehoord/gelezen/gezien waar van ik zal moeten denken oojeeh… Natuurlijk kan ik dit niet voor de volle 100% zeggen maar ik vertrouw hem op zijn woord en dat weet hij !
& andersom is dat natuurlijk ook… Hoe weet hij wel zo zekker dat hij mij kan vertrouwen misschien speel ik wel een spelletje met hem en heb ik hier nog 10 anderen rond lopen ? Haha maar hij heeft gelukkig een goede aan mij en ik zal dat zeker nooit doen. Dus stel ik kom er wel ooit achter dat er ooit eens iets is gebeurt kan ik zeggen dat ik me wel heb ‘‘gedragen’’.
Misschien klinkt dit ook een beetje kort door de bocht maar zoals de meeste weten zit m’n askim in dienst niks leuks aan natuurlijk maar goed wat kan die daar uitspoken ? Ook vrij weinig lijkt mij… Maar ik vertouw hem wel voor de volle 100% als die iets zegt doet hij heet ook hij zal niet iets zeggen wat hij niet na komt of er moet echt wat tussen zijn gekomen.
Controleren, NEE ik denk dat je dan jezelf alleen maar gekker maakt ik heb zijn wachtwoorden niet en hij de mijne ook niet… Als die het ooit zal vragen zal ik ook gelijk nee zitten en niet om het feit dat er iets te vinden valt maar omdat het dan zal blijken dat hij niet al de vertrouwen in mij heeft…
& ik denk als er wel ‘‘mis stappen’’ zijn dat je daar tooch wel achter komt, meestal voel je dat soort dingen aan. En iemand zal toch wel zijn mond open trekken…
Hij maakt er geen geheim van dat we een relatie hebben het staat op zijn facebook zijn familie/vrienden weten het, ik heb een deel op m’n facebook staan dus ze zien wat er geschreven word als ik hem bel neemt hij ook gewoon op (nu een beetje moeilijk ivm leger).
& zo kan ik nog wel even door gaan… Maar of ik hem vertrouw JA !
Ik vertrouw mijn askim op het moment ook volledig. Volgende week zijn we een jaar samen en het vertrouwen heeft ook zeker moeten groeien.
Maar er is niets gebeurd waardoor ik twijfels heb gekregen aan zijn liefde voor mij.
Ik sta bij zn relatie op facebook, zegt niet alles natuurlijk maar voor mij wel een bevestiging dat hij dus niets te verbergen heeft over ons. Ook foto’s van ons op zn fb. Hij heeft me eerlijk vertelt over zijn ex, hij heeft voor mij 1 ander meisje gehad, dat hij hier geen verstoppertje over speelt vind ik ook altijd positief. Hij neemt ook bijna gewoon altijd zn telefoon op en noemt me in alle gevallen askim. Ja ik vertrouw hem =D
Nee we controleren elkaar niet, toen ik daar was en ik zn foto’s op zn mobiel aan het bekijken was zei die: je mag mn smsjes ook wel lezen hoor, maar ik doe dat gewoon niet dat vind k niet nodig. Hij mag ook alles van mij lezen maar dat doet hij ook niet (kan ie toch niet lezen haha). Maar ook qua wachtwoorden op facebook en msn die hebben we niet. Ik vind dat ook niet kunnen eigenlijk ik geef dat aan niemand. Hij vraagt er ook niet om en dat is ook alweer een reden dat ik hem vertrouw.
We hebben het ook vaak over vertrouwen. In het begin vond hij het nog wel eens moeilijk dat ik met andere jongens wegging (gewoon in een groepje jongens en meiden). Nu is ie daar overheen en heb hem ook gewoon vertelt welke jongens dat zijn en op faceboook laten zien. Als ik nu zeg dat ik met mn beste vriend weg ga is dat gewoon geen probleem. Hij vertrouwt mij zegt hij ook vaak letterlijk en dat vind ik zo lief!
Goed plan dit topic!!!
Vertrouwen in elkaar is zooooo belangrijk. Weet uit eigen ervaring dat het niet altijd even makkelijk is. Ben net zo goed bedonderd en niet alleen door een turkse jongen, ook nederlandse mannen kunnen ratten zijn.
Maar heb daaruit wel geleerd naar mijn eigen gevoel te luisteren!!! Vertrouwen moet groeien.
ik vertrouwde me vriend helemaal, maar hi j had naast mij nog 3 andere wijfen. 1 uit rusland 1 uit engeland en 1 uit nederland nog, met alle 4 dus sprak hij een vakantie af en zo kwam hij zen tijd door! Als hij een dag op msn kwam sprak hij met de ene in de ochtent af met de volgende in de middag van 1 tot 4 bv en de andere van 4 tot 8 en de andere van 8 tot 12 tot het internet cafe digt gign en wij allemaal maar denken dat we bijzonder waren! Hoe achter gekomen, mijn goede vriiend ook een turk ging met hem in gesprek niet weetend dat hij mij goede vriend was en dus vertelde s alles hoe hij dat deed! NOUW WAT EEN LUL EN DIE HEB IIK VERTROUWD… bah
Zonder vertrouwen werkt een relatie niet.
Vertrouwen ‘moet’, vooral met liefdes op afstand, beetje bij beetje groeien.
Ik kan niet zeggen dat ik hem voor de volle 100% vertrouw, omdat ik altijd een beetje onzekerheid zou blijven hebben zolang hij daar, en ik hier zit.
We kennen elkaar overigens ook nog niet zo lang, maar hebben elkaar wel in een korte tijd veel gezien en elkaar elke dag gesproken.
Wat ik wel vervelend vind is dat hij zegt vertrouwen in mij te hebben.
Maar ondertussen mij voortdurend probeert te controleren, en ontzettend jaloers is. Ja, dat is die Turkse mentaliteit weer…
Maar wel erg vervelend voor mij, omdat ik hem alle redenen probeer te geven om de volste vertrouwen in mij te hebben.
Hij heeft mij beloofd dat hij zijn af en toe ziekelijke jaloezie, en zijn drang om mij te controleren achter zich probeert te laten.
Want dat is een groot min-punt in onze relatie. Ik voel me er beledigd en onderdrukt door. En ben er absoluut niet van gedient als hij mij zo behandeld.
Gelukkig is dit ook het enige min-punt. En vind ik dat dit niet te zwaar mag afwegen op zijn geweldige plus-punten.
Ik weet alleen wel, dat ik op deze manier niet met hem zou kunnen leven als het zo door blijft gaan…
Lieve schat,
stoppen met die relatie. Nu kan het nog je kent hem amper.
Z’n controlerende man uit het verre Oosten denk heel anders dan jij Westers meisje. Wel eens van “blijf van lijf huis” gehoord?
Daar zou jij misschien weleens terecht komen met z’n man.
Hoe hard dit ook klinkt dit kan niet goed gaan. Wil je zijn bezit zijn? Niet zelfstandg mogen denken,doen, uitgaan etc.?
Later je kinderen weg kapen? Dat kan allemaal met deze man.
Stop er mee.
Dit van een ervaren, bereisde, belezen (wijze??)oude vrouw van 70 die heel wat heeft gezien n de wereld. Vergooi je leven niet.
Ik wens je veel wijsheid en liefde toe bij een andere man.http://www.wereldwijzer.nl/images/smilies/dag.gif
Bedankt voor uw advies, maar ik kan er eigenlijk niet zoveel mee.
Ik denk dat ik zelf sterk genoeg in mijn schoenen sta om dit gedrag niet te accepteren en dit niet verder laat ontwikkelen.
Ik laat mij door NIEMAND de les lezen en laat me nergens toe dwingen, ook dus door hem niet. Ik kan van mijzelf zeggen dat ik vrij dominant ben en echt niet bang om voor mezelf op te komen. Ik ben super gek op deze jongen en wil hem eerst de kans geven zijn gedrag te veranderen. Hij denkt nou eenmaal op een andere wijze zoals wij ‘westerse mensen’ dat doen. En het is mijn keus geweest om hem aan te halen. Na mate je elkaar beter leerd kennen komen er altijd wat min-puntjes naar boven. Maar ik vind dat ik hem de kans moet geven om aan zich zelf te werken. Komt er geen verandering in, dan weet ik altijd nog het gat van de deur te vinden. :dag:
Ik ben voorzichtig en kijk het eerst allemaal aan, de tijd zal het leren.
Nogmaals bedankt voor uw advies, maar begrijp dat ik hem hier niet zomaar door laat gaan, daar voor ben ik veels te gek op hem.
Deze min-puntjes mogen niet te zwaar afwegen op alle plus-punten.