ik wilde hier graag mijn verhaal neerzetten.
ik heb het zo moeilijk soms met de relatie met mijn vriend.
ik heb hem al paar jaar geleden leren kennen via internet en meteen was het super heftig tussen ons.
allebei geen chatters maar we zaten tot vroeg in de morgen met elkaar te praten.
Allebei snapten we dit gevoel totaal niet, ik geloofde totaal niet in internet liefdes of whatever en had dit nog nooit meegemaakt :o
Hij had hetzelfde.
Hij werkt in toerisme als DJ en hij moest die tijd eigenlijk weer het hotel in.
We kregen het steeds meer moeilijker en ik kon op dat moment niet naar Turkije gaan dus het liep langzaam dood.
Wel toen hij in het hotel zat belde hij elke avond na het werk uit het hotel op en wilde hij toch laten blijken dat hij voor me wilde gaan maar echt het ging toen gewoon niet.
In die tijd heb ik wel onwijs veel bewijzen gekregen hoe hij te vertrouwen was want sorry we kennen allemaal die verhalen wel natuurlijk en ik ben altijd sceptisch gebleven.
in die paar jaar toch af en toe smsen en vragen hoe het ging met elkaar.
We konden elkaar toch niet helemaal loslaten.
nu sinds paar maanden weer contact en allebei vrijgezel en HUP weer hetzelfde als paar jaar geleden.
Super heftig weer weken lang tot in de morgen zitten, youtube kijken, praten elke keer weer.
wat een rekening hij gehad heeft van telefoon :frown:
Hij bleef smsen
Nu is mijn vriend een hele eerlijke jongen en verteld dus wel over zijn verleden en dat viel niet mee om te horen.
Hij is een vrolijke jongen en was een tijd lang vrijgezel en je snapt die verhalen dan wel, hij heeft ervan genoten.
Niet opschepperig maar soms hoor je wat.
Hij wil liever nooit over verleden praten maar ik de vrouw wel en dan krijg je dingen te horen die ik misschien liever NIET had willen horen
Ook is hij zo’n populaire jongen en krijgt de hele tijd telefoon.
Zoveel vrienden heeft hij en is gewoon heel sociaal.
Omdat zijn verleden me vaak dwars zit heb ik hem gezegd :
Ik wil dat je moeite doet voor me en naar Nederland komt.
Maar omdat hij in toerisme werkt weet je dat dit heel moeilijk is.
Plus dat hij zelfs met het vliegtuig 2 x naar andere stad moet om visum te vragen.
Hij wilde dit voor me doen en is ook 2 x het vliegtuig ingestapt en is gegaan.
Hij is nog nooit naar buitenland geweest.
Zijn contract liep af 2 maanden geleden en nu werkt hij niet al voor 2 maanden omdat hij dus over paar weken hier komt.
Hij kan geen contract aangaan nu maar baalt als een stekker dat hij niet
werkt.
Ook dit doet hij voor mij en zijn moeder is daar niet blij mee.
Hij gaat niet naar grote feesten voor mij en ik weet gewoon echt
dat hij te vertrouwen is.
Hij heeft dit altijd bewezen en nog nooit heb ik hem kunnen betrappen op een leugen.
Als hij weggaat naar vrienden laat hij altijd wat horen en ik krijg zoveel bevestiging maar ik kan niet relaxen
We hebben elkaar dus pas in Turkije gezien voor een weekje.
Want voordat hij naar Nederland komt wilde ik hem nu toch zien of het
in het echt ook klikt.
Dus gelukkig ben ik toch voor een week gegaan en het klikte dus echt
enorm.
Hij is er ook van slag van en is gewoon in heel veel dingen
veel meer volwassen dan mij ( en hij is jonger lol)
Mijn vraag is aub, hoe doen jullie dit?
Hoe kan ik nu gewoon het laten varen? vertrouwen? loslaten?
Echt ik wordt hier gek van
Hij wordt er gek van als ik wat zeg ervan.
Hij ziet totaal niet in wat hij doet en logisch want hij doet echt zn best
Maar als hij naar buiten gaat heb ik dus echt geen rust.
Hebben jullie dit ook?
misschien moet ik topic openen en als ik me rot voel gaan praten erover en niet meer tegen hem
Is voor hem ook niet leuk en ik moet zeggen het is een volhouder hoor.
Want ik kan zo moelijk zijn
En hij blijft maar proberen en de volgende dag is hij weer aardig en zegt kom op nieuwe dag ( soms haat ik die positiviteit van hem!)
maar goed hij heeft wel gelijk natuurlijk :biggrin:
Die onzekerheid heb ik nooit zo erg gehad maar ik heb ook nooit lange afstanden relaties gehad en soms denk ik dat niet een type ben ervoor
Te veel bevestiging nodig denk ik
Te onzeker vooral omdat hij zo leuk is
Ik weet ik moet loslaten maar ja zeggen en denken is zo makkelijk maar je gevoel gaat de andere kant op.
Ik kan niet alles hier vertellen maar ik heb dus grote bewijzen dat hij echt om me geeft en ook echt het goed meent.
Hij komt nu binnenkort en echt het zal goed doen hem 3 weken hier te zien en dan maar zien hoe ik me voel.
Als ik mag vragen, wat is je leeftijd? Als je de leeftijd van iemand weet kan je bepaalde situaties beter inschatten ( vind ik).
Wat je verteld over dat vertrouwen, tja, ik denk dat iedereen dat wel een beetje had in begin op dit forum. Vertrouwen is iets dat moet groeien in het om het even welke relatie, dus in een lange afstand relatie duurt dat altijd nog net iets langer.
Wat ik wel al kan zeggen, het feit dat hij naar Nederland is al een heel heel goed teken. Dat doen ze niet zomaar. 1. Omdat het veel geld kost voor hun 2. Omdat een visum krijgen helemaal niet makkelijk is.
Misschien kan je komen meepraten in het turks liefdeskletstopic, daar zitten allemaal meiden van alle leeftijden die of een vriend hebben in turkije, of een vriend hebben gehad in turkije! Heel gezellig! Misschien kan je daar in het kort je verhaal nog eens doen en dan krijg je zeker en vast veel reactie!
Het is inderdaad helemaal niet gemakkelijk om er ‘relax’ tegenover te staan, voor niemand denk ik. Ik heb nu ook de eerste zomer met mijn vriend die in de horeca werkt en heb het er ook enorm moeilijk mee.
Maar uiteindelijk moet je goed beseffen dat je er toch niets aan kan veranderen als jij hier bent en hij daar, en vooral dat hij een eerlijke kans verdient voordat je eigenlijk aan het twijfelen slaat. Ik denk dat er niets zo frustrerend is dan wanneer jij echt je best doet en jezelf bewijst aan iemand, maar dat die je het vertrouwen niet kan geven dat je verdient.
Doemscenario’s zijn er genoeg, maar daaraan denken heeft gewoon geen enkele zin en zo laat je de mooie momenten aan je voorbij gaan.
Maar het blijft gewoon moeilijk, ergens is er iets dat knaagt, maar probeer het een plaats te geven, probeer zelf je eigen bezigheden te hebben dat scheelt al heel wat, en gun iemand die zo z’n best doet voor je het vertrouwen dat hij verdient.
Want het is voor jou ook erg vermoeiend om je voortdurend zorgen te zitten maken, en op een duur ga je het daardoor misschien voor beiden zo moeilijk maken, terwijl jullie volgens mij wel echt een goede kans hebben op iets moois!
Kom inderdaad hier een beetje babbelen wanneer het niet zo goed gaat, heeft mij ook al erg geholpen!
Jullie hebben helemaal gelijk en echt waar het is zo gek maar sinds ik dit opschreef leek het wel of ik het ineens duidelijk zag.
Het is ook zo dat hij het respect verdiend omdat ik al die maanden gewoon
weet dat hij eerlijk is.
We hebben samen een iphone en hij stuurt altijd photos waar hij is enzo.
Ik weet gewoon dat hij het op dit moment heel goed meent en ik moet
daar echt op vertrouwen.
We hebben een goed gesprek gehad en ik heb ook gezegd dat ik het moet gaan
loslaten want anders gaat het niet goed
Nu eerst maar die 3 weken in Nederland.
Het zal ons allebei goed doen want ik mis hem enorm.
Ik ga echt proberen geen energie aan die negativiteit te geven want het schiet totaal niet op.
Het zal met vallen en opstaan zijn dat snap ik ook maar het is heel gek maar voel een soort rust ineens in me en denk laat de controle maar los want dat heb je over niemand.
Het zal mijn angst wel zijn omdat ik hem zo leuk vindt en door die verhalen van zijn verleden maar eigen schuld had ik het maar niet moeten vragen
Ik hou jullie op de hoogte en zal zeker in dat andere topic gaan schrijven!
Deze 2 dagen zijn echt mijn ogen geopend maar wil het even lekker weer opschrijven
Mijn vriend is zo’n iemand die alles op het laatst zegt als er wat gaat gebeuren, tante komt langs of vriend is jarig, dit soort dingen.
Dus vrijdag komt hij ineens dat z’n vriend die in een ander land woont op vakantie in Turkije komt en dat hij hem zeker moet zien en of ik geen probleem wilde maken? :redface: ( schaam me dood af en toe)
Ik denk oh? gaan we weer
Dus wat ik gisteren al zei wil ik gewoon proberen het vertrouwen te geven en niet meer te zeuren of raar te doen.
Dus ik deed heel vrolijk en dat hielp mezelf echt en zei ook ik vertrouw je.
Hij beetje wantrouwen want ja eerst zien dan geloven toch? :biggrin:
Normaal als hij wegging en message en photos stuurde reageerde ik heel kinderachtig heel flauwtjes en vooral niet vrolijk om te laten zien dat ik het moeilijk had.
Dus die avond kreeg ik message ik ga naar het vliegveld.
Dat was pas om 8 uur, ik denk dat wordt een langeeeeee nacht als ze hem nu pas gaan ophalen maar weer positief doen en echt het werkte voor mezelf ook.
Hij werd ook steeds blijer merkte ik en opeens na 1 uurtje krijg ik message I am home??? Ik zeg wat gebeurde er? oh mijn vriend is moe en wil slapen.
Nou ja ik stiekum helemaal blij natuurlijk.
Dus die avond bleef hij thuis en kreeg ik van alles opgestuurd over z’n vriend.
Ik dacht echt op dat moment weer zie je wel, je maakt je zorgen en hij is maar kort weggeweest, niet over in zitten maar vertrouwen.
Gisteren kwam hij al vroeg met message dat z’n vriend hem wilde zien.
Dus met 5 vrienden zou hij hem opzoeken en vraagt nog are you okay with this?? ( schaam schaam)
Ja hoor ik ben helemaal okay, veel plezier en doe de groeten.
Mijn vriend helemaal verbaasd
En het is echt gek wat ik gisteren zei ik voel echt een stuk meer rust, af en toe popt het op en dan denk ik nee doe normaal en het gevoel ebt weer snel weg.
Photos weer gekregen en ik de positieve mina uithangen maar als het maar werkt toch?
Dus de hele dag hij de hort op en ik bleef aardig en ook zelf smsen en lieve dingen zeggen en niet eerst op zijn message wachten. ( ook zo’n spelletje wat ik vaak deed en hij zich aan ergerde)
Om 6 uur weer message I am homeeeeee.
En meteen erachter aan ze gaan vanavond naar een club maar ik blijf thuis.
Dus ik zeg thank you en dat ik heel blij ben dat hij een leuke dag hebt gehad maar wel blij bent dat hij niet tot in de morgen naar een club gaat.
Begint hij te lachen??? Ik zeg waarom lach je nou?
Zegt hij ik weet het niet, dat je dank je wel zegt, ik krijg een glimlach, i like it.
Op dat moment dacht ik echt dit is toch wat?
Dat je vriend zoiets moet zeggen echt ik schaam me als ik dit neerzet.
Dat hij zo blij is met beetje waardering voor dit en geloof mij dat krijgt hij echt wel van me hoor hahaha maar dit is voor hem zo belangrijk dat vertrouwen.
Dus af en toe message en opeens om 11 uur kreeg ik message dat ze buiten stonden met de auto of hij meeging naar de club en hij zegt tegen mij, ik ga even in de auto een biertje drinken met ze maar ga echt niet mee trust me.
Ik dacht echt op dat moment oh dit is niet goed.
Die vrienden gaan hem overhalen
Maar na 45 minuten weer message I am home again
Ze zaten wel te zeuren maar hij zei gewoon nee en dat ik zat te wachten op hem
Nu weet ik dat mijn vriend niet type is om zich te laten overhalen ofzo.
Hij zegt alles heel eerlijk en rechtstreeks en soms dacht ik zelfs wel eens hallo zeg je hebt eerlijk en eerlijk!
Maar ik hou daar wel van
Dus dit bewijst maar weer eens hoe lief hij is en dat dit echt werkt.
Gewoon positief blijven en proberen en vertrouwen geven.
Hij was gisteren helemaal opgelucht en blij en we hebben nog tot 4 uur zitten praten en het was weer heel gezellig en normaal.
Ik weet wel waarom ik het zo moeilijk hebt als hij gaat clubben en uitgaat.
Altijd met vrienden drinken ze en ik heb zo’n hekel aan alcohol.
Ik denk dat ik dan bang bent dat de verleiding dan veel groter is en dat begrijpt hij wel want hij zit in dat wereldje.
oh ja sorry hoor langgggggg verhaal.
Maar in die week dat we elkaar zagen wilde hij een whiskey fles kopen want bier vindt hij niet zo lekker.
Ik dacht jezus whiskey? wat moet ik met een jongen die dat drinkt.
Dus ik zat er al over in voordat we elkaar zagen en begon daar met hem over want ik haat alcohol echt.
Hij zei steeds trust me, you not my mother ( duh!), trust me trust me trust me.
En ja hoor in die week weer gezien dat ik dat echt moet doen want hij heeft maar 2 avonden gedronken en dan nog maar 2 glazen en nog geeneens alles op dus de fles zat nog vol toen ik weer naar huis ging dus weer het bewijs van laat alles gaan, eerst zien dan geloven!
wat een verhaal he?
Als je dit tot hier hebt gelezen wens ik je een hele fijne positieve dag toe