Wat zijn nou ongeveer de prijzen (zakgeld mee hoeveel?)

Mischien een stomme vraag,
Maar wij vertrekken as zaterdag naar turkije voor een rondreis.
samen met onze 2 kids.
Maar wat zijn de kosten nou gemiddeld in turkije?
drankjes, maaltijden, ijsjes ect.
Hoeveel zakgeld maak je gemiddeld op in 2 wken? als je normaal doet he.
ben heel benieuwd.

en is het idd beter daar gewoon onze euro’s te wisselen?

ik neem wel wat lira’s mee.
en dan gwn cash en wissel daar .

alvast bedankt :zon02:

Daar pinnen of wisselen is het voordeligst (niet bij de bank wisselen maar bij de wisselkantoortjes, die zijn goedkoper).

Ik weet niet wat er allemaal inbegrepen zit in je reis, en of je verplicht in bepaalde restaurants ‘moet’ eten (omdat de bus daar stopt). Als dat zo is, zul je duurder uit zijn, want dan kom je toch al snel in de meer toeristische (duurdere) gelegenheden. Heb je meer zelf de keuze, dan hangt er natuurlijk nog helemaal vanaf wat je zoekt. Voor een paar lira heb je een voedzaam broodje doner en wat te drinken, maar goed, dat is wel een beetje het niveau fastfood. Voor eten in een restaurantje met z’n vieren moet je, hele grove schatting, toch wel denken aan zo’n 20 lira pp minimaal. Drankjes en ijsjes, ligt er ook weer aan waar je het koopt, op het terras is het natuurlijk duurder dan in de supermarkt. Je kunt er wel vanuit gaan dat het een stuk goedkoper is dan in Nederland, maar alles bij elkaar ben je tijdens een vakantie toch nog snel wel een heel bedrag kwijt, zeker ook als je nog wat dingen ter plekke wil kopen. Ik zou gewoon zorgen dat je minimaal 2000 euro op je bank hebt staan die je kan pinnen, dan weet je zeker dat je genoeg hebt, ook als er eens iets mocht gebeuren.

Vooral daar pinnen, dan krijg je de tussenkoers is echt de beste opzich!
En zelfs wisselen op het vliegveld(wat de duurste mogelijkheid is) is nog voordeliger dan hier geld halen!!!

Kosten, geen idee. Zo duur als je het zelf maakt. Wat zit er al in jullie rondreis?
Drankjes kan je in een supermarkt kopen, of in de bar. Hotels altijd duurder dan in het centrum, en kosten ong 1.50 euro voor een frisdrank, en 2-2,50 voor een pilsje…

Veel plezier

denk ook dat het eraan ligt waar de rondreis naartoe gaat…
bv binnenland is goedkoper dan de kuststreek en ik heb wel ervaren dat bv kalkan weer veeeeel goedkoper was dan bv marmaris en/of bodrum.

zelfs de verschillen tussen bodrum en turgutreis vond ik nogal schokkend.

ja we gaan naar Kusadasi, Ephesus,Milete , Bodrum, Fethiye, Dalyan,Çirali, Demre, olympos, Kemer,Pamukkale,Alaçati,Çesme

Ik heb dus geen flauw idee verder.

ons ontbijt en diner zitten erbij.
dus we moeten zelf voor lunch zorgen .


**
**

Wij deden MAKKELIJK 2000 euro op in een weekje. Maarja dat is natuurlijk hoe je zelf leeft , snap je?

Zou je toch aanraden zeker wat centjes mee te nemen daarom hoef je ze niet op te doen…

hhahahaa 2000 euro per week???
voor alleen lunch en een keer een drankje? met hoeveel man dan wel niet? 20?

zoals gezegd, een broodje doner kost hooguit 4 lira, blikkie drinken 3.5 lira
een ijsje, oeps een hele lira…

2000 euro in een week??? Weet je wel zeker dat je in Turkije zat en niet op de Bahama’s ofzo??

Wij hebben in 3 weken Thailand niet eens zoveel uitgegeven… Met 3 personen!! :wink:

Neen niet alleen voor eten , zoals ik zeg valt te zien hoe jullie levenstijl is.
Wij waren met 4personen eten, drank elke avond uit , elke dag wel iets van watersport en zo voort.

een beetje marge ongeveer 50 euro per dag voor 2 volwassenen…dan heb ik het over ligbedjes, iedere avond in een restaurant eten een bakkie koffie en een terrasje voor een drankje, voor excursies moet je nog wat extra erbij doen. 2000 euro per week is belachelijk, dat maak je echt niet op of je moet iedere dag 8 uur per dag een jetski huren voor 4 personen, je helemaal laveloos drinken aan de coctails en het duurste van de kaart eten.

een brood kost 60 lira cent, doe daar wat beleg op en je hebt wat te eten…voor 4 personen heb je genoeg aan 2 broden per maaltijd.
wij gingen uit eten in een restaurant, voor/hoofd en nagerecht, koffie en irischkoffie per persoon ongeveer 4 consumpties en moesten voor 4 personen 50 euro afrekenen.

Boottochtje 15 a 20 euro pp.
duurste excursie is ongeveer 50 euro p.p…
jetski 25 euro voor 20 minuten
parasailing 35 euro per keer
bananaboot 5 euro
je ziet het valt reuze mee.

In alanya aan de hoofdstraat 1 biertje met een broodje doner 1 euro…
In alanya in een turks eethuis kipkabab met patat en sla en broodje met een cola 6 lira.

en helemaal als je op rondreis gaat, de reisorganisatie geeft vaak aan hoeveel je mee moet nemen aan lunch, fooi, etc… dat komt voor een 2 weekse reis, (in europe en azie) bijna nooit boven de 600 euro per persoon

bovendien zul je veel onderweg zijn en op vastgesteld plekken eten voor de lunch. dat zal echt geen 40 euro per maaltijd gaan kosten, dat kunnen ze niet maken!

nee alles is betaald dus alle excursies, fooien ect.
het is voor ons in principe alleen de lunch 2 volw en 2 kids.
en drankjes ,ijsjes,en souveniers dat soort zaken.
dus ontbijt ,diner en excursies dat is allemaal al betaald

Vooral dat laveloos cocktails drinken kan wel oplopen hoor haha… :wub:

Ja tuurlijk, en dan gaan we gewoon 3 keer per jaar…Wat een bedragen zeg…maar goed wat een ieder wil…(maar ik denk dat velen dat niet eens per week uitgeven INCL de reis en hotel…)

Nee wij leefden met zn 2en van ong 75-100 euro per dag, met 3 maaltijden, autohuur, en alles(dus kadootjes ed…)
Als jullie alleen de lunch moeten doen, nou kan het nooit oplopen en zit je met 50 met de kinderen denk ik redelijk goed…