Ryan Air is de grootste prijsvechter van Europa.
Ook heeft deze luchtvaartmaatschappij vestigingen in 12 verschillende landen,alsook meer dan 266 bestemmingen in 21 Europese landen.
Heb jij ook al eens gevlogen met Ryanair en wat zijn jullie ervaringen?
Hierboven kan je stemmen in de peiling,hieronder kan je het één en ander kwijt over deze luchtvaartmaatschappij !
Ryanair maakt vliegen beschikbaar voor mensen met een kleine portemonnee. En als je je aan de regels houdt, dan kun je ook écht tegen lage tarieven naar vrijwel alle landen in Europa vliegen.
Als je op de hoogte bent van alle regeltjes en voorwaarden (geldt ook voor veel andere maatschappijen overigens), dan kun je voordelig vliegen met Ryanair. Wij hebben er een aantal keer mee gevlogen en nooit klachten of gekke dingen meegemaakt. Gewoon van A naar B zonder poespas. Ryanair vliegt niet altijd op de meest qua locatie gunstigste vliegvelden wanneer je op stedentrip wilt, maar daar is de prijs ook vaak naar.
Ik vlieg regelmatig met RyanAir (en Easyjet) en ik vind het een prima uitvinding voor city trips binnen Europa! Als je ruim van te voren boekt kan je voor een paar tientjes vliegen.
Je betaalt voor wat je gebruikt, ik heb begrepen dat ze zelfs de wc’s in de vliegtuigen willen voorzien van een muntslot;) En ik vind het ook grappig dat bij het instappen er stewardessen klaar staan bij de nooduitgangstoelen om handje contantje een extra tientje te vangen van mensen die daar alsnog willen gaan zitten.
De regeltjes zijn in principe duidelijk, maar ik heb idd ook vrouwen in tranen gezien bij de gate omdat ze flink moesten bijbetalen voor hun te grote trolley met extra beauty case. Een argument van “Ja maar, bij de KLM mag ik wel altijd een paar kilo extra meenemen” moet je bij RyanAir niet mee aankomen. Overigens zijn de eisen aan handbagage bij zowel RyanAir als Easyjet lang niet meer zo beperkend als een paar jaar geleden, maar zorg wel dat je voldoet aan de eisen die er zijn!
Wel jammer dat RyanAir soms erg vroeg vertrekt van Eindhoven, dan kan je er onmogelijk op tijd met het openbaar vervoer zijn.
Wat betreft:
Betrouwbaarheid vluchttijden: vind ik niet slechter dan andere maatschappijen.
Beenruimte: houdt niet over, maar acceptabel voor kleine stukjes.
Eten & drinken: moet je voor betalen, eten kan je natuurlijk altijd van huis meenemen
Hygiëne: vind ik niet slechter dan andere maatschappijen.
Entertainment: stelt niet veel voor, hun inflight-magazine heb je gauw uit.
Faciliteiten: wc’s zijn wel erg klein, je kunt er niet rechtop staan.
Service personeel: jongelui, maar altijd vriendelijk (als je meerekent dat ze een stuk minder verdienen dan hun KLM-collega’s); aan de gate zijn ze onverbiddelijk wat betreft overbagage, maar daar kan ik ook wel inkomen.