Ryanair is slechtste vliegtuigmaatschappij ter wereld
07 december 2010, 06:05
**
De Ierse budgetvlieger Ryanair is de slechtste luchtvaartmaatschappij van de wereld. Dat blijkt deze week uit de Airline Survey 2010 van het Amerikaanse onderzoeksbureau Zagat. Voor het onderzoek werd gepolst naar de ervaringen van ruim 8000 passagiers die regelmatig de lucht ingaan. Ryanair behaalt op zowat elk onderdeel een dramatische score. Reizigers mochten luchtvaartmaatschappijen een score tussen nul en dertig geven voor service, comfort en eten, maar de Ierse budgetvlieger scoort niet een keer boven de vijf.
**Ook het Spaanse Iberia, Aeroflot, Egypt Air en prijsvechter Easyjet staan in de top tien van slechtste luchtvaarders, in het twijfelachtige gezelschap van o.a. US Airways, Air China en China Southern Airlines.
De beste luchtvaartmaatschappijen is Singapore Airlines, dat Korean Air en Japan Airways voorafgaat. Ook JetBlue, Air New Zealand en Emirates Airline kregen een hoge waardering.
Sja, als je voor 10 euro een retourtje wil hebben zul je sommige zaken voor lief moeten nemen. Ikzelf heb eigenlijk nauwelijks negatieve ervaringen met hen, heb er al erg vaak mee gevlogen naar alle uithoeken van Europa (inclusief de Canarische Eilanden). Vertraging kun je overal oplopen, of je nu met Ryanair of met KLM vliegt.
Nog NOOIT moeilijkheden gehad met Ryanair ! Gaan minstens 5 keer per jaar met Ryanair op stap. Ik vind het belachelijk dat je een “prijsvechter” vergelijkt met dure vliegmaatschappijen. Als je alle service aan boord wilt hebben, dan moet je gewoon honderden euro’s meer betalen !
Klopt helemaal. Ze lokken je met leuke prijsjes maar hoe verder je komt in hun reserveringssysteem hoe hoger het bedrag wordt. Vaak kun je voor dezelfde prijs met KLM of Air Berlin mee. Wij betalen liever wat meer dan dat we ooit nog met Ryanair vliegen. Je zit hutje mutje, krijgt ongevraagd een loterij voor je kiezen en het personeel spreekt nauwelijks Engels. U gelooft toch zelf niet dat je voor 10 euro mee kunt?? Allemaal nep.
Onzin. Als je alles op een goede manier boekt kun je echt voor 10 euro ergens heen, alleen moet je iets verder kijken als dat je neus lang is. Voor de over het algemeen korte vluchten vind ik het onzin veel te betalen. Een loterij onder je neus geduwd ? Je zegt gewoon netjes nee als je niet mee wil doen en men loopt door, verder is er niets aan de hand. Een simpel kraslotje, dus je hebt nergens last van. Dat men geen ENgels spreekt is helemaal de grootste onzin.Ik vlieg echt al jaren zeker 4 tot 5 keer per jaar met hen en je wordt prima in het Engels geholpen, soms zelfs in het Frans, Duits of het Nederlands wanneer ze merken dat je ook die talen kunt spreken.
Ryanair is inderdaad een prima maatschappij.
Vlieg er zelf ook veel mee, nu naar Fez in Morokko voor 30 euro retour all-inn, Feb. 2011 vertrek, welke andere maatschappij kan dit voor zulk laag bedrag?, KLM al helemaal niet, daar kom je dik boven de 300 euro uit.
Ik neem mijn eigen eten mee aan boord, en vlieg zo lekker goedkoop.
Ben ook al in alle uithoeken geweest voor 'n paar tientjes.
Zelfs gisteren nog voor mijn buurman een ticket naar Madrid geboekt voor 2 personen 60 euro totaal, mooi toch Ryanair, kan niet beter, en Weeze ligt hier bij mij 25 KM om de hoek, instappen en wegwezen
gaan in februari met 4 man naar Ancona in Italie voor 24 euro retour (4 tickets !!) Kan dus wel goedkoop. Nog NOOIT slechte ervaringen gehad. Gaan minimaal 5x per jaar naar Italie met Ryanair. Nemen alleen handbagage mee, dus geen extra kosten !