Verkeerde voornaam op vliegtuigticket: 372 euro boete!!
Riemstenaar Julien Jorissen (73) heeft een boete van liefst 372 euro moeten betalen omdat hij bij Ryanair een ticket had geboekt onder zijn roepnaam Jules in plaats van zijn echte naam Julien.
Ryanair rekent voor een naamswijziging maximum 150 euro aan - zo staat te lezen op hun website - maar Jorissen werd verplicht een nieuwe vlucht te boeken en kreeg daarbovenop een boete van 116 euro.
De Riemstenaar diende een klacht in bij Ryanair, maar die beschouwt de zaak als gesloten.
"Nieuwe vlucht én boete aanrekenen, mag niet"Bij de dienst Passagiersklachten van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer is het probleem van verkeerde namen op vliegtuigtickets bekend.
“Een vliegtuigmaatschappij kan in dat geval inderdaad een boete aanrekenen, maar het kan natuurlijk niet dat een klant én een nieuwe vlucht, én een boete moet betalen”, klinkt het. Wat denken jullie hierover vrienden,ik zou nooit meer met deze maatschappij vliegen als ze me zo uitmelken!!Wat zijn jullie meningen betreffende Ryan Air,ook iets banaal tegengekomen?
gegroet:georgessiam.
Ach ja, ik vlieg heel vaak met Ryanair en weet wel hoe hun handelswijze is. Klantvriendelijkheid is er gewoon niet bij. Voor mij prima, ik vlieg goedkoop en kan daardoor iedere maand wel een keer naar Italië oid. Als je een vliegmaatschappij wilt waarbij je wel een helpdesk / persoonlijke ondersteuning wilt, dan betaal je gewoon wat meer. Ieder zijn eigen voorkeur uiteraard.
Ik word alleen altijd een beetje moe van alle mensen die gaan zeuren om alles in het vliegtuig. Je vliegt niet met Emirates, deal with it denk ik dan. Typisch gevalletje Nederlanders.
Als je werkt op de luchthaven, George, je weet heel goed wie is wie; hoe zit met de contracten die ze je aanbidden als werkgever; de handling agent; de ticketting; besparingsmaatregelen;
Wat me betreft, ik betaal zeker 100 euro meer om te vliegen met een deftige luchtvaartmaatschappij dan met een “cocosnoot"low cost” (sorry, cocosnoten !) melkkoe !
Ik mijd die gewoon; ik weet hoe ze werken om spotgoedkoop tickets te kunnen aanbidden; volgens mij, zou IATA die moeten verbidden; ze zijn gevaarlijk, bovenop !
Ik vind persoonlijk met Ryanair niks mis.
Je moet gewoon hun regels goed hanteren en hun website goed lezen eer je gaat boeken !!
Ook je paspoort bij de hand houden en de goede voornaam invullen :)…zoals in het paspoort vermeld staat.
Er is nog 1 truck om je naam te wijzigen op het online ticket !!
Ik had namelijk ook en foutje gemaakt bij het boeken voor mij + 1 vriend van me.
We gingen samen op vakantie en ik had zijn roepnaam ingevuld, en op zijn paspoort stond 'n andere voornaam
Maar omdat ik weet dat dit problemen geeft bij Ryanair aan de balie heb ik hetzelf opgelost
Wat gebeurt er namelijk als je online hebt ingecheckt, je kunt dan je namen niet meer veranderen, ze zijn namelijk al voorgedrukt, en je kunt ze niet wissen en overtypen. wat te doen bij deze ?
Ik geef jullie de tip.
Sla je boarding card als PDF bestanp op, dan kun je hem altijd zelf uitprinten wanneer je wil.
Download bij acrobat reader de versie PDF NITRO. (gratis sample voor 2 weken)
Met deze versie van NITRO kun je de teksten zelf aanpassen en opnieuw uitdraaien…zo heb ik het ook gedaan…mooi toch en kost je niks
Hopende jullie een goede top gegeven te hebben.
Doe er je voordeel mee.
Piepo, Ryan Air en dit weet de meeste van ons, is een Ierse maatschappij die de wetten van België en IATA aan zijn laars lapt.
Wil je voorbeelden…? Hier komt iets van:
de contracten van de personeel zijn op Ierse wetten gebaseerd; het MAG
niet !!!
te veel piloten - Michael O’Leary kwam op het idee om een van de piloten
naar huis te sturen en de chef van de cabinepersoneel een “quick” opleiding
te geven als piloot !!! VEILIGHEID…Hallo?
geld aan de passagiers vragen om naar toilette te mogen gaan; absoluut
abnormaal !
geld aanvaarden van de Waalse kant om in Charleroi te blijven, anders gaat
Mr. O’Leary weg samen met zijn “Ryan Air” naar warmere plaatsen;
“blackmail” ??
Nog niet overtuigd?:disgust:
Hallo Hilde, dit is een van de aspecten, maar wat mij zeer kwaad maakt is dat zo-genoemde “low-cost” niet zo echt “low-cost” is ( valse reclame om de klant binnen te krijgen is verboden in België, bij mijn weten…), de veiligheid van de passagieren telt niet (pilot vervangen door een stewardess - ongehoord!!!; een pilot heeft duizend uren vlucht als ervaring, 1 jaar school die hij zelf moet betalen plus zijn uniform, allemaal uit eigen geld, regelmatige bijscholing om “up-to-date” te zijn van alle nieuwe toestellen die op de markt komen…)
Piepo, ben je ooit in de cockpit geweest ? Indien ja, wat heb je gezien? Zou je met alle meetapparaten kunnen werken en weten waarvoor dienen ze?
Georgessiam heeft ook gelijk. Passagiers “melken” hoort niet bij een deftige luchtvaartmaatschappij.
Baswallet, als je maar weinig betaalt…goed…maar je veiligheid is voor je niet belangrijk? Hoe zit het met de technische revisie van de zo-genaamde “low-cost” maatschappijen en wie doe het en wanneer en waar?
Ik wil niemand bang maken maar er bestaat een boek geschreven door een stewardess die op zo’n "cocosnoot"maatschappij gewerkt en werkt nog steeds; het boek is in het Frans, spijtig voor de Nederlandstalige maar ik heb ze gelezen.
Onvoorstelbaar !!!:mad:
Ach, wat is de definitie van veiligheid? Volgens mij is er nog nooit een ryan-air vliegtuig neergestort? Ik stap ook met het grootste gemak in een binnenlandse vlucht in Bolivia of Nepal. Zou dan behoorlijk hypocriet zijn als je dan ineens binnen Europa wel een moraal zou hebben.
Maar goed, ieder zijn wensen. Ik kan me er niet echt druk om maken. Ik vertrek vrijdag weer een voor paar dagen richting Italië. Ik zou zo’n trip me niet iedere maand kunnen veroorloven met een traditionele luchtvaartmaatschappij.
Baswallet, moeten we wachten tot iets naar beneden dondert? Ik vrees dat dan is een beetje te laat…
Door “veiligheid” bedoelde ik hoe is een vliegtuig op technisch gebied onderhouden. Het is waar dat per jaar, meer dode vallen in autoongelukken dan in “air crashes”.
En toch ga ik nooit vliegen met een “low-cost” op mijn centen en misschien op mijn dood, ook.
Iedereen doet met zijn/haar leven wat hij/zij wilt; en als je leven zo weinig “kost”, dan zijn er andere manieren om van je leven af te zijn, zonder veel geld (rond 10 euro).
>>>