Wat zijn jouw top 5 hotels & guesthouses in Thailand?

Bangkok: Lamphu Tree House, absoluut een pareltje midden de drukke stad. Klein zwembadje, nette kamers, goed ontbijt en heel vriendelijk personeel. Op 10 min van Khao San Road.

Chiang Rai: http://www.homestay-chiangrai.com
Een schitterend gelegen plek met heel gastvrije eigenaars en de gastvrouw kan supergoed koken! De gastheer organiseert zelf leuke tours die evt a la carte worden samengesteld aan een zeer betaalbare prijs. Zwembad met een prachtig uitzicht.

Chiang Mai: http://liamsuandokmai.com
Buiten het centrum van Chiang Mai, grote nette kamers, aangenaam zwembad om te vertoeven, de ideale uitvalsbasis om Chiang Mai te ontdekken.

Mijn tip voor Chiang Mai is het nieuwe guesthouse Another sis!!
Dit is onderdeel van the 3 sis, een bekend hotel. Verschil is dat Another sis iets verder van de grote weg ligt, en je geen ontbijt inclusief hebt. Maar dat kun je tegen gereduceerde prijs bij 3sis nemen (of ergens anders).
Prijs per overnachting 1300 bath. Daarvoor krijg je een luxe kamer met luxe badkamer, supervriendelijk personeel met verstand van zaken (ook over trips en excursies).
Het guesthouse ligt tegenover de Wat Chedi Luang, dus in het oude centrum. Een aanrader!!!

In 2 jaar is mijn top 5 wel iets veranderd;

1. Grande Centre Point Sukhumvit Terminal 21 - Bangkok
  2. Felix River Kwai Resort - Kanchanaburi
  3. Eastin - Bangkok
  4. Hua Hin Grand
  5. Narai Hotel - Bangkok

Nou vermits ik in Khon Kaen moet zijn om mijn vriendin te zien,heeft ze van tervoren al een kamer geboekt in de de Piman Garden (alles er op en eraan)
Heeft iemand al overnacht in de Piman Garden?

Mijn top 5 in willekeurige volgorde is:

Duangjitt resort (Patong, Phuket)
Peace Laguna resort (Ao Nang, Krabi)
Orchid Beach resort (Khao Lak, Phang Nga)
Sensi Paradise resort (Koh Tao, Suratthani)
Casa Yip guesthouse (Patong, Phuket)

En het Baan Duangkaew resort in Hua Hin hoort er ook bij, is een kleinschalig resort. Op een paar minuten lopen ervan de sfeervolle avondmarkt, Cicada Market. Elke vrij/zat/zondag vanaf 16.00 uur ongeveer.