Wat zijn jouw 5 mooiste plekken in de wereld?

IJsland -Mongolie - Ecuador/Galpagos - Azore - Kirgyzstan

Mijn lijstje met bezochte landen is nog redelijk bescheiden, maar hierbij toch een poging in willekeurige volgorde:

• Tongariro NP, Nieuw-Zeeland
    Op de top van de Crossing aankomen en de bewolking zien wegtrekken. Dat was wel een flink ‘oo aah’ moment

• Toscane, Italië
    Heerlijk eten, mooie steden, heuvelachtige omgeving en nog eens heerlijk eten

• Natuur omgeving Bogor, Indonesië
    Met een georganiseerde tour gewandeld in omgeving Bogor. Rijstvelden, plantages en watervallen. Was erg onder de indruk, ook van de bevolking.

• Machu Picchu, Peru
    Vorig jaar Peru mogen bezoeken en alhoewel je al zoveel plaatjes hebt gezien dat je wel ongeveer weet wat je kunt verwachten, toch nog erg onder de indruk van MP en omgeving.

• Londen, Engeland
    Ik vind Londen een heerlijke stad waar je na een dag slenteren lekker bij kan komen in de pub. Een levendige stad zowat om de hoek waar elke keer weer genoeg valt te ontdekken.

Na goed nagedacht te hebben zijn deze plekken voor mij het mooiste - willekeurige volgorde:

• Sierra de Gredos, Spanje. Zeker doordeweeks (als er geen Spanjaarden zijn) een van de mooiste en rustigste plekken van Spanje. In de planning stonden drie dagen, uiteindelijk een ruime week gebleven.
  • Tanjung puting nationaal park. In één woord? Adembenemend! Zo ontzettend veel te zien en een goede gids loont dan ook, wat een prachtig gebied…!
  • Kruger nationaal park, Zuid-Afrika (kom er niet onderuit) wat een prachtplek. De rust is geweldig, maar vooral de ervaring is overweldigend.
  • Hoge Atlas, Marokko. Weinig woorden voor nodig vind ik. Het contact met de berbers, de prachtige natuur en de overwachtse vergezichten spreken voor zich.
  • Sous-Massa nationaal park, Marokko, direct onder Agadir. Alhoewel onbekend en wellicht onbemind is dit nationale park erg bijzonder. De cultuur en natuur in dit park zijn bizar vind ik. Mensen leven nog in de grotten direct aan de zee en leven van vissen en toerisme. Alhoewel dit op meerdere plekken zo is, heeft deze plek een blijvende indruk op mij gemaakt.
  1. Antarctica
  2. Gorilla’s in Uganda
  3. South Luangwa in Zambia
  4. Duiken op de Galapagos Eilanden
  5. Slapen in een waterbungalow op palen op Frans Polynesië (voor een 10e van de prijs :slight_smile: )

Eiland Langkawi… Zucht

(Tot nu toe)

New Zealand schijnt ook adembenemend te zijn…,

Flightguru,

1/10 V d prijs? Hoe stel ik
Mij dat voor ? Ticketprijzen incl verblijf, en te realiseren door?

Ik ben benieuwd …

1. Kenya
  2. Kenia
  3. Bofa
  4. Silole
  5. Rwanda

1 varanasi geweldig je houd ervan of je haat het ik hou ervan…
2 zoutvlakte Uyuni Bolivia.
3 Het Santa Catalina klooster in Arrequipa Peru.
4 New York City
5 Pokhara Nepal relaxed dorp aan de oevers van een prachtig meer.

Morgen is deze lijst waarschijnlijk anders en cliché 's zijn meestal waar dus de Taj Mahal, Macchu piccu Chitizen itza Het Colloseum zijn ook mooi.

Focus nu op Australie …

5-Kirgyzstan. 4-Rocky Mountains. 3-Galapagos/Ecuador. 2-Mongolie. 1-IJsland.

Voelt niemand zich intussen geroepen om uit alle reacties een ultimate top 5 te distilleren?

Heftige locaties zitten er bij! Bewonderenswaardig :slight_smile:

Mijn top 5:

1. IJsland - Seljalandsfoss
  2. Quebec, Canada - Le petit Sagenuey
  3. IJsland - Landmannalaugar
  4. Zweden - Lapland
  5. Polen - Biebrza en Bialowieza

White Island Nieuw Zeeland
Grimwade Australië
Anegada in de Caribbean
Rincon de la Vieja Costa Rica
Walvissen en dolfijnen spotten Kaikoura Nieuw Zeeland
Ningaloo Reef Australië
en…

Doi Inthanon (Chiangmai)
Taroko gebergte (Taiwan)
Ha Long Bay (Vietnam)
Angkor Wat (Cambodja)
Taman Negara National Park in Maleisië

De vijf mooiste plekken die ik nog nooit bezocht heb, maar die hoog op mijn lijst staan:
1 Antarctica
2 Galapagos Eilanden
3 Madagascar
4 Spitsbergen
5 Groenland

De vijf mooiste plekken ooit bezocht:
1 Patagonie (vooral de Torres del Paine)
2 Jökulsárlón (IJsland)
3 Glencoe en omgeving (Schotland)
4 Zuider-Eiland van Nieuw-Zeeland
5 Lapland