Wat zijn jouw 5 mooiste plekken in de wereld?

Bij mij is antartica binnen gedrongen tot de top 5!

1/Thailand:kom er al meer dan 30jaar!De watervallen in het Doi Inthanon park.
2/Thailand:Koh Samet,vond het echt prachtig had het strand voor mij bijna helemaal alleen.
3/Thailand:Wat Umong(Cnx)de onderaardse tunnels,de visvijver heel het complex gaf me een zalig gevoel.
4/Formosa:Het tarroko gebergte,ben er met een helicopter overgevlogen(echt prachtig)
5/Laos:Luang Prabang!mooie panorama van de “Mekong river”!
6/andere landen:Vietnam,Myanmar heb ik al bezocht.
Voor de rest heb ik geen enkele interesse om andere landen zoals Amerika en Europa te bezoeken.

Mijn top 5 in willekeurige volgorde:

1. Zuid-Thailand in zijn geheel (Krabi, Phi Phi islands, Koh Hong, Phra Nang beach, Railey beach, Phang Nga bay, Khao Sok, Similan islands, Koh Racha Yai, Koh Tao, Koh Phangan, Koh Nang Yuan enz. enz.)
  2. Tempels van Angkor Wat, Siem Reap, Cambodja. (1-Ta Prohm, 2-Bayon, 3-Angkor Wat)
  3. Halong Bay, Vietnam.
  4. Bali in zijn geheel (Rijstterrassen/velden, Tempels, Ceremonies, Offerandes enz.)
  5. Bangkok (Een echte chaotische Aziatische stad, heerlijk).

Maar eigenlijk zijn er zoveel mooie plekken in Zuidoost-Azie, zoals Chiang Mai, Singapore, Petronas Twin Towers (KL), Mekong Delta Vietnam met zijn smalle kanaaltjes en waterpalmen, Prachtig! Enz.

En met fietstochten kom je ook vaak op mooie plekken, zoals de fietstochten in Bangkok, Siem Reap en Bali.

Maar ik wil nog zoveel plekken zien in Azie!

Aogashima vulkaan – Japan
Cinque Terre – Rio Maggiore – Italië
Ha Long Bay – Vietnam
Fairy Pools – Isle of Skye – Schotland
Campo Andaluz – Andalusian

• De top van Ayers Rock/Uluru in Australie
  • De westkust van Australie
  • Het meer met uitzicht op de vulkaan, Sanur/Bali
  • Jesus de Redeemer, Rio de Janeiro/Brazilie
  • Devils Throat, Iguazu watervallen, Brazilie

-Iguazufalls (Argentinië/Brazilië)
-Perito Moreno (Argentinië)
-Torres del Paine (Chile)
-Salar de Uyuni (Bolivia)
-Salkantaytrail (Peru)
net erbuiten:Arches en Bryce Canyon(Utah),Grand Canyon(Arizona),Cappadocië(Turkije)…toch het vermelden waard.

Plaatsen, landen. 5 mooie landen:
noorwegen voor wat betreft de natuur
thailand vanwege de mensen en de cultuur
griekenland omdat ik er gewoon van hou
usa met de canyons en monument vally
brazilie mooi land.

moeilijke opgave… maar even zonder veel nadenken:

• Antarctica
  • Frans-Polynesië
  • Tibet
  • Namibië
  • Nieuw-Zeeland

Hier kan je wel wat inspiratie opdoen om nog eens te gaan ondernemen, super!

Mijn hemel… vijf maar…

Dat wordt met dobbelstenen gooien en een willekeurige volgorde, of beter… ik ga er per continent één noemen (wat dus inhoudt dat ik op een top 6 maak… Antarctica (wel of geen continent?) heb ik helaas (nog) niet mogen bezoeken:

• Zuid-Amerika: Nek aan nek race tussen Torres del Paine (Patagonie), Vuurland en Paaseiland… Eeeh… Ik laat Torres del Paine winnen

• Noord-Amerika: Dat wordt een plek in Alaska. Ik vond het gebied rond de Kennicott Coppermines echt heel mooi

• Afrika: Hmm… wordt het Bwindi met haar gorilla’s of de overnachting op een eilandje in de Okavango Delta… Ik ga voor de Okavango Delta. Er naar toe gepunterd worden in replica’s van de oude bootjes (tegenwoordig van sterker materiaal gemaakt)

• Oceanie: Eigenlijk het hele Zuider-Eiland van Nieuw-Zeeland. Kan daar echt geen keuze uit maken.

• Azië: Heb daar nog niet veel landen bezocht: vermoed dat daar volgend jaar Vietnam bij komt, vooralsnog ga ik voor de Patara Elephant Farm in Thailand. Eén van de leukste uitstapjes die ik ooit in mijn vakantie gemaakt heb. Zelf een olifantverzorger zijn voor een dag. Beginnend met hem (haar in mijn geval) voeren, daarna gezondheidscontrole (poep onderzoeken), het dier van zand ontdoen en daarna echt schrobben in de rivier. Vervolgens een mooie tocht door de bossen maken op de nek van het dier (zonder mandjes uiteraard, die kunnen schuren op de huid) en daarna leuk zwemmen met olifanten… Genieten.

• Europa: Heel veel mooie plekken, heel divers in bestemmingen. Twee springen er bovenuit: De Schotse Hooglanden en IJsland…
    Als ik moest kiezen waar ik morgen naar toe zou moeten vertrekken… De Schotse Hooglanden. Niet alleen door de natuur, ook door de mensen. Gezellig volk met veel humor.

Ik ben in mijn 22 jaar nog niet op zo heel veel plekken geweest, maar toch maar een top 5 gemaakt. Op een reis na is alles in Europa :stuck_out_tongue:

1. Duiken in de Rode Zee bij Hurghada, Egypte (het onderwaterleven is super, maar boven water is niet veel meer te zien dan zand :stuck_out_tongue: )
  2. Luxemburg
  3. Zwarte woud, Duitsland
  4. Ardennen, België
  5. Normandië

Fuji, juist terug van Tokyo en Fuji maar skien in Zuid korea was voor mij een van de beste ervaringen,
Perth WA is een klein maar mooi stadje , doch hemels duur.
Voor de rest Macau voor mij de gezelligste plaats , ook in China mainland heb ik mooie dingen gezien…volgende trip zal hoogstwaarschijnlijk Belgie zijn of anders Hawai :wink:

Hoi Kris,
Hoe gaat het ondertussen in Chiangmai,ga je ook geregeld eten in cafe “Benelux” op de loy kroy road?

Nee, uitgaan en eten in die plaatsen is niet aan mij besteed, zeker Loy kroy is een plaats waar ik nooit ga, de enige zaak met belgische bier en met een belgische uitbater dat ik doe is op Padad, bij de Freddy, alhoewel ik daar ook al een tijdje niet meer ben geweest.
Ik eet hoofdzakelijk asian food
Voor de rest zijn alle bieren te koop in de verschillende winkels.

Op Srinakarin (bangkok) achter paradise mall zit er een restaurant “The Witch” eigenaar een “hollander” met eerlijk en heerlijk westers food, is tevens mijn huisrestaurant want daar hebben we geen keuken.
:chin:

-Boracay Filipijnen, vanwege de vibe en het witte strand met helder water.
-Smal Lagoon, El Nido Filipijnen.
-Rome, de mooiste stad van de wereld. Alles is mooi, alles is lekker.
-Landen op Holguin Cuba, alsof je naar een maquette zit te kijken met paarden en wagens.
-Haven van Valletta in Malta, kanonsinslagen zie je in de oude stadsmuren.

Zoals iedereen heb ik waarschijnlijk over vijf minuten alweer spijt van deze top 5 omdat ik weer nieuwe dingen bedenk.

Het valt me op dat Ethiopië maar 1 keer is genoemd (wanneer ik goed heb gezocht).
Terwijl dat land juist opvallend vaak genoemd werd als aanrader wanneer ik bij recente reizen sprak met andere Nederlanders.
Misschien omdat ze dan het land als geheel beoordelen en geen specifieke plek.

Johan

Marokko: Essaouira, kustplaats met witte huizen, o.a. gebruikt in Game of Thrones
VS: New York, als je vertrekt en je ziet Manhattan in de diepte liggen, prachtig!
Mexico, Teotihuacan, als je vanaf de tempel van de Zon naar de vlakte voor je kijkt
Myanmar: Bagan, bij de zonsondergang het zicht op alle Tempels, stupa’s en ruïnes
China: bij Beijing op de muur staan en het verlengde ervan zien…

Tibet is bij uitstek, voor mij, het land dat me meest getroffen heeft. Prachtige kloosters, zeer vriendelijke en eerlijke mensen.
Peru is mooi dankzij de Inca’s, de Nazca enz. hun landbouw en irrigatiesystemen stemmen tot nadenken.
Thailand heeft prachtige natuur en mooie tempels. Het Boeddhisme kan er in alle vrijheid bedreven worden. Het land van de glimlach!
China is ook zeer apart door zijn wisselende landschappen, eten en door zijn 56 etnische minderheden.
Griekenland, als je terug wil naar onze bakermat.
Op het strand liggen is niet aan mij verkocht. Waar ik ben tracht ik zoveel mogelijk om te gaan met de plaatselijke bevolking. Ik eet en drink hetzelfde al zij. En ja ik heb ook vleermuis, Guinees biggetje, wormen en andere zaken gegeten.

Wolf & Darwin island, Galapagos onderwater
Tongariro NP, New Zealand
Quilotoa Ecuador
Bandipur, Nepal maar ook het Annapurna circuit
Bwindi, NP gorilla’s…

Via Wereldwijzer app

Jaa helemaal mee eens!

http://bit.ly/1qNVAe2