Wat zijn de leukste dingen die je in Zuid Amerika moet doen?

Hi,

Op het forum zie ik veel nuttig advies over welke dingen bezocht kunnen worden, maar wat zijn zijn de dingen die je eigenlijk echt gedaan moet hebben in Zuid Amerika? (Ik denk bijvoorbeeld aan de Zuid Amerikaanse versie van: je moet in Nederland een koe en een molen hebben gezien, in Frankrijk een croissant hebben gegeten, in Duitsland een bratwurst hebben gegeten, in Italië een pizza, in Scandinavië in een sauna zijn geweest etc. Etc.)

Ik ben benieuwd naar wat jullie mooiste/beste/leukste ervaringen zijn geweest!

Groet,

Frans

Nou, ‘de molen’ en ‘de croissant’ van elk land in Zuid-Amerika staat gewoon in het top-10 lijstje van elke Lonely Planet van dat land, en ook op de Lonely Planet website. :smiley:
Dus ik zou zeggen ga even naar die site en lees het daar. Of in de bieb in elke Lonely Planet.

Het leukste dat ik in Bolivia gedaan heb was eigenlijk helemaal niet iets typisch Boliviaans: paragliden. Wel ongelooflijk om dat landschap eens van boven uit te zien, zeker een aanrader dus.

Verder moet ge daar quinoa eten en een alpaca proberen te vangen.

Machu Picchu, één van de 7 wereldwonderen, mag je niet overslaan. En als je dan toch in Peru bent, zijn de Amazone, het Titicacameer en de Colca Canyon ook “musts to see”! In Bolivië is een excursie naar Uyuni zoutvlakte erg indrukwekkend, vooral de omgeving en de vele lagunes zijn prachtig.

Colombia, Brazilië en patagonië lijken mij verder ook de moeite, maar ben er zelf nooit geweest. Vooral over patagonië hoorde ik erg veel positieve dingen.