Wat wordt onze bestemming??

Ik post t maar even hier. Lijkt me wel het makkelijkst.

Ik wil dus samen met een vriendin volgend jaar zomer 4 weken gaan backpacken maar we weten gewoon niet waar we heen willen… Er is zoveel moois.

Vorig jaar zijn we al naar Thailand geweest en dat was heel goed bevallen dus op naar de volgende bestemming.

Wat zijn onze eisen?

  • redelijk goedkoop land
  • veilig voor 2 jonge meiden (21 jaar oud)
  • makkelijk bereisbaar

Verder moeten we ook naar de reistijd kijken: evt. regenseizoen.

Waar we zelf al aan gedacht hadden: Vietnam, Mexico/Guatemala, India.
Iemand commentaar/ideeen?? Welk land raden jullie af?? Kom maar op!!!:smile:

Vietnam raad ik af.
Cambodja is een super land, maar niet echt een vakantieland zoals Thailand.
Laos is altijd mooi!

Sjaak
http://www.wereldrondreis.nl

Leuk die eigen site!
Waarom raad je Vietnam af??

het land opzich is leuk hoor, leuk strand en mooie natuur, daar gaat het niet om.
Maar de mensen zijn mij veel te opdringerig…
Je hebt namelijk alleen “rust” van deze mensen als je slaapt!

2 vb.
Als je 's ochtends wakker wordt dan vraagt het personeel van het hostel/hotel nog wat je gaat doen en dat is niet omdat ze dat graag willen weten uit belangstelling, maar puur om je een trip te verkopen… Elke dag weer en weer.

Als je een moterbike hebt genomen om van bestemming X naar Y te gaan en je stapt op bestemming Y van je motorbike, dan vraagt een andere man met een motorbike die 1 meter verder op staat (!) nog weer:“do you want a motorbike”.

Ik word hier persoonlijk niet goed van 3 weken lang. En heb me hier mateloos aan geergerd! Mij zie je niet weer in vietnam.

Sjaak

www.wereldrondreis.nl

Ja daar kan ik me wat bij voorstellen. Daar hadden we op Ko Samui ook last van.

Maar wist niet dat t zo erg was daar. Ik denk dat ik er na een tijdje ook wel stapelgek van wordt.

Bedankt voor je reactie!!

Heb je in Thailand echt alles al gezien anders maak je een combie reis Cambodja ,Thailand en een ander land in de regio ik zelf ken alleen deze twee landen .
verder veel succes jullie reis!

Nee we hebben zeker nog niet heel Thailand gezien en wil er ook zeker nog wel een keer naar terug alleen niet meteen een jaar erna.

hoi …M…

ik ben in Mexico, Zuid India en Vietnam geweest;
qua kosten; India was duidelijk het goedkoopste, Mexico net iets duurder dan Vietnam. Ik dacht dat Vietnam goedkoper zou zijn, maar viel een tikkie tegen. Heb daar denk ik zo’n 25-30 euro per dag uitgegeven, mexico 25 (ging daar minder vaak uit eten, Vietnam altijd, ook meer trips gemaakt in Vietnam), India zo’n 16 euro per dag.

reizen; Mexico is alles goed geregeld; 1e klas bussen zijn echt super, je krijgt een bonnentje voor je bagage, veel beenruimte enz. Dingen rijden stipt.
Vietnam; als je iets anders wilt dan de standaard route wordt het redelijk lastig. Standaard route kan bijna niet fout gaan, is wel super toeristisch. Openbaar vervoer is niet echt goed ontwikkeld; iedereen heeft een motor…
India; openbaar vervoer rijdt niet vaak (1-2 x per dag), maar komt wel overal en kost echt helemaal niets. Kwaliteit is minimaal, maar je maakt wel wat mee!

Veiligheid;
In India voelde ik me het veiligst; Ik heb midden in de nacht door onverlichte steegjes gelopen op zoek naar een treinstation, maar me geen moment onveilig gevoeld. Je krijgt wel veel aandacht! Ik heb gehoord dat ze handtastelijk kunnen zijn naar vrouwen, maar dat heb ik alleen op een forum gelezen. Vietnam was prima te doen, zeker als je de toeristische route aanhoudt. Mexico heb ik me ook niet echt onveilig gevoeld, maar heb daar wel beter opgelet. Niet naar bepaalde wijken van Mexico City, opletten met de taxi’s daar, sommige wegen raden ze af 's nachts te nemen enz.

Regenseizoen; het kan meezitten, het kan tegen zitten. Ieder jaar ben ik de maand augustus gegaan. In Mexico was het bijna altijd hetzelfde; 's ochtends strak blauw, 's middags wat wolken, einde van de middag regen. Maar een jaar nadat ik er was geweest was er een orkaan. Toen ik in Chennai (India) landde stond er een meter water in Mumbai, maar heb zelf nagenoeg geen regen gehad. In Vietnam was het iets minder voorspelbaar; in het Noorden erg vaak regen. Toen ik in Halong Bay kwam was er net een tyfoon voorbij gekomen. Het is voor mij nooit een probleem geweest, alleen soms vervelend. Maar dat was een paar dagen op de vier weken. Daar zou ik me niet door laten weerhouden.

Natuur vond ik in Vietnam het mooist (dieren zie je er trouwens bijna niet!), de sfeer / locals het minst. De reiservaring in India het grootst, de mensen het aardigst, je maakt er extremere dingen mee, gigantisch veel armoede en het is overal vies. Mexico; meer feestsfeer. Mooie dingen te zien, redelijk makkelijk te doen allemaal.

Over Vietnam heb ik bijzonder weinig positieve verhalen gehoord. India; je vindt het geweldig of totaal niet. Mexico; als je op safe wilt gaan voor een leuke vakantie. Maar het belangrijkste is; wat zoek je op een vakantie? Vietnam vond ik veel te toeristisch, maar als je dat leuk vindt moet je juist daar naartoe gaan. Mexico waren de piramides, kwaliteit van de musea enz. het grootst. India staat zo ver af van de wereld waarin wij leven. Een hele ervaring! India staat voor mij dik op nummer 1!!! :nod:

Wauw! Hier heb ik wat aan!! Gaaf dat je daar allemaal al geweest bent.

Wat zoeken wij op vakantie? Tja, sowieso een combinatie van trips en een paar dagen luieren aan t strand. Toeristisch mag maar ook weer niet té. Geen Salou idee iig.

India lijkt mij echt een geweldig land maar staat me een beetje tegen vanwege de hygiëne. In elk reisverhaal dat ik gelezen heb, was er wel iemand goed ziek geworden. En het feit dat je behoorlijk aangestaard wordt, vind ik ook niet zo fijn. Maar verder lijkt het land me echt super…

Het wordt nog een lastige keus maar super bedankt voor je informatie! :slight_smile:

Waar is die foto precies van? Een feestdag ofzo?

In Vietnam zat ik in een restaurant, komt er letterlijk een buslading Nederlanders binnen! Toen had ik het wel weer gehad. Sowieso best veel oudjes en ook hele gezinnen daar (als toerist). In Mexico ben ik ook redelijk wat toeristen tegen gekomen, maar niet zoveel als in Vietnam. India was een vrij eenzaam reisje… Bij alles ligt het er maar net aan waar je naartoe gaat. Vietnam heeft ook plekken waar nooit een toerist komt. De standaard route sprak mij alleen niet aan.

India is zeker niet het schoonste land. Maar dat ik daar ziek werd kwam denk ik eerder door mijn reisgedrag dan de hygiëne. 's Ochtends 35 graden, 's avonds met muts op over straat omdat het zo koud was. En dezelfde schommeling in temperatuur nog een keer. Paar keer achter elkaar 's nachts gereisd, weinig gegeten en gedronken. Toen werd ik ziek :puke: Daar ben ik korter ziek geweest dan in Mexico. Alhoewel dat voornamelijk door de malariapillen kwam. Vietnam uiteindelijk maar een halve dag.

In Mexico was het strandgedeelte van de vakantie in Mazunte; een klein plaatsje van maar 400 inwoners aan de Pacific Ocean. Heb daar in een hangmat geslapen aan het strand! Echt geweldig. Slaapt wel ruk, ben helemaal lek gestoken door de muggen (ondanks het muggennet), maar zo leuk om in slaap te vallen met de zee op de achtergrond! Zie ook de foto

Dat gestaar went wel hoor. Ik werd ook herkend door de locals; hey, jij fietste gister toch daar en daar? Voelde me zo ongeveer een popster. Eenmaal in NL miste ik het wel een beetje…

Die foto was tijdens een festival in Rameswaram. Dat moet je maar net treffen. Was erg bijzonder om mee te maken!
Ben benieuwd wat jullie reisbestemming gaat worden!

Wel gaaf idd, zo´n festival.

Ik ben in Thailand toen helemaal niet ziek geweest gelukkig. Nergens last van gehad. Ja alleen van de muggen af en toe.

Haha een popster!

Zo´n buslading Hollanders hoeft voor mij nou ook weer niet. Dan heb ik geen buitenland gevoel meer…

Ben zelf ook benieuwd waar we terechtkomen :wink: Ik vind zoveel bestemmingen leuk… valt gewoon niet te kiezen…

Volgende maand gaan we wel een kijkje nemen op de Vakantiebeurs. Ik hoop dat we tegen die tijd wel een beetje weten waar we heenwillen. Misschien komen we dan nog een leuke aanbieding tegen.

overal waar je naartoe gaat is mooi:
zuid oost azie is wat makkelijk reizen, iedereen kan engels en iedereen wil je helpen.
Zuid amerika is wat moeilijker, basis spaans is wel makkelijk en je verplaatsen is wat moeilijker, althans zo heb ik dat ervaren.
Maar Afrika is/blijft mijn favoriete continent (voor zover ik dat kan beoordelen)

Het feit dat jij en ik mogen/kunnen kiezen waar we deze keer maar weer op vakantie gaan is een luxe probleem :slight_smile:

groeten,

Martin
www.wereldrondreis.nl

Ik vind het zo jammer dat jullie zo negatief zijn over Vietnam!
ik vond het een van de mooiste landen op mijn hele reis.
Al die hilltribes in het noorden! het geweldige eten. de rijstoogst. De kinderen die overal speelde, een brommertje huren en overal welkom zijn, de stranden!
inderdaad kom je veel dezelfde reizigers tegen op de vaste route. komt doordat het een smal land is en die bus van Hanoi naar Ho chi minh maar 22 euro kost voor een maandpas!
Afwijken van de route is niet lastig. tenminste wij hebben dat zo niet ervaren. brommertjes kan je overal huren. ook voor meerdere dagen.

ik hoor mensen zeggen dat ze het hier toeristisch vonden…en ik g aniet zeggen dat er niet veel toeuristen komen maar het is nog lang geen thailand en al helemaal geen spanje!

ok, soms word je een beetje simpel van de verkopers. maar leer de zin " nee dankje" in het Vietnamees ( = Con cammon) en je bent in no-time van ze af. je krijgt zelfs een grote glimlach omdat je de moeite neemt om nee, dankje in hun eigen taal te zeggen.
JA, je wordt soms opgelicht. krijgt niet exact wat je geboekt hebt bij een toer…en dat is soms vervelend…maar hoe vervelend is het eigenlijk?

Je betaald 33 euro voor 3 dagen boten en toeren door halong bay!!! ok, de airco is een Fan…jammer dan!

en ja, iedereen vraagt of je iets wil. maar als je gewoon een grote glimlach terug geeft of een grapje maakt ( bijvoorbeeld proberen je eigen horloge aan hen te verkopen) word het allemaal een stuk minder vervelend.

ik hoop dat mensen voor dit kleine beetje ongemak dit prachtland dan ook niet laten liggen

gr rudi
www.bolletjeom.nl voor foto’s en verhalen van oa. Vietnam

Zeker, het is echt een prachtig land! Sapa was schitterend, de Mekong Delta ook supermooi. Daarom heb ik van die gemengde gevoelens. Als ik de foto’s bekijken denk ik; DONDER!!! Dat was een mooi reisje. Beduidend mooier dan India / Mexico. Maar als ik de verhalen lees denk ik; nee, daar ga ik dus nooit meer naar terug!

Wat ik vervelend vond aan Vietnam; afdingen op een motorritje van D80.000 naar D50.000. Bij aankomst is het dan standaard weer D80.000. Waarom het afdingen? Ik begrijp het niet.
Bij straattentjes ben ik iedere keer genaaid; het kost D150.000, je geeft 200.000, ze stopt in een flits 100.000 in haar zak en vervolgens beweert ze dat we maar 100.000 hebben betaald. Graait letterlijk in je portemonnee naar meer geld.
Verkopers vragen niet waar je naar op zoek bent, het enige is; Buy something from me?
Zelfs het hotel waar ik mijn treinticket heb geboekt naaide me door me voor een softsleeper te laten betalen, maar vervolgens kreeg ik een hardsleeper. Ik werd 9 van de 10 keer genaaid door de locals, en ja, dat vind ik heel vervelend. Ze liegen gewoon glashard tegen je, en dat allemaal met een grote glimlach op hun gezicht. Doe me dan maar India waar ze super opdringerig zijn. Daar behandelen ze je in ieder geval met respect. Het gaat me niet om het ongemak, maar het respect dat je krijgt, of niet dus.

Volgens mij kan het ook anders, maar dan moet je de toppers als Hoi An, Nha Trang enz. skippen. Veel meer het binnenland in gaan. In de Mekong Delta was ik in een klein plaatsje. Super aardige mensen! Eten kostte echt helemaal niets. Zoveel beter dan al die toeristische plaatsen. En de mensen zo aardig. Jammer dat ik daar pas op het einde van mijn reis achter kwam…

Aan brommerritjes heb ik me niet gewaagd; heb er behoorlijk wat motorongelukken gezien. Dan zit ik liever bij een knakker achterop die ervaring heeft met die rijstijl…

eens met Machie1, ik ga ook nooit weer terug naar Vietnam.
puur om dat gezuur aan je hoofd!
Er zijn soortgelijke landen, maar stukken relaxter.

Martin
www.wereldrondreis.nl

Ja, echt een luxe probleem. Erg eigenlijk.

Afrika lijkt me niet echt veilig om zelf rond te reizen eigenlijk. Als 2 meiden…
Wat zeg jij daarvan? We willen namelijk geen georganiseerde rondreis boeken.

Ow en ik beschik over de basis Spaans :slywink:

Je kunt wel rondreizen in afrika, maar is wat moeilijker.
Heb je al eerder een verre reis gemaakt? Zo ja, dan kun je de uitdaging wel maken, anders zal ik eerst naar zo azie of zuid amerika gaan. Beetje ervaring is wel makkelijk, althans zo kijk ik daar tegen aan.

martin
www.wereldrondreis.nl

Ja wel wat. 3 weken backpacken in Thailand, Curacao en 3 weken island hoppen in het Oost-Caribisch gebied (St. Maarten e.o)

Ik zou t ook wel kunnen maar ben bang dat t voor 2 meiden niet echt veilig is. Ik ga t gevaar natuurlijk ook niet opzoeken. Tuurlijk, in elk land moet je je ogen openhouden en ik spring echt niet in 7 sloten tegelijk, maar toch…