Backpacken Vietnam

Hoi reizigers!

Wij zijn twee ervaren backpakcters die graag komende zomer ong. 7 weken willen backpacken in Vietnam!
We hebben zelf wel de nodige ervaring in afrika, maar azie is nieuw terrein. Daarom zijn we op zoek naar ervaringen van andere mensen. Met welke vliegtuigmaatschappij kan je het best vliegen (niet te duur)?
En hoe zit het met de hostels e.d. in vietnam?
En het klimaat in de zomer?
En is het in 7 weken nog mogelijk om naar laos of cambodja te gaan? En welk land is dan meer de moeite waard?
Alle informatie is welkom, hoop dan ook dat iemand kan helpen!

Groetjes marije en tessie

Het reizen in Azie is vele malen makkelijker dan het reizen in Afrika, althans dat is mijn ervaring.

goedkoop vliegen via airasia.com, voor minder dan 100 dollar vlieg je bijna over in azie naartoe.
hostels in Vietnam zijn heel goed. Waarom ga je naar Vietnam toe?
(persoonlijk vond ik cambodja, laos en thailand stuk voor stuk veel mooier)
3 weken voor vietnam is genoeg, 2 weken camboadja en 2 weken laos zou kunnen. Thailand is een ultiem vakantie land.

succes.
Als je meer info wilt, vraag gerust.

Groeten,

Martin

www.wereldrondreis.nl

Hoi,

Dank je wel voor je snelle reactie. Vliegt AirAsia ook vanuit europa? Want ik kon op de site alleen maar lokale vluchten vinden. We zijn namelijk echt op zoek naar een vlucht (liefst amsterdam) naar hanoi/ ho chi minh.

Wij gaan juist het liefst naar landen met veel historie/cultuur, en niet naar de vakantielanden. (hoewel die natuurlijk ook best cultuur en historie kunnen hebben). Daarom is Thailand eigenlijk afgevallen. We zijn bijvoorbeeld in afrika in benin geweest. Wij hadden idd al vaker gehoord dat laos en cambodja ook heel mooi waren, dus als we daar de tijd voor hebben zullen we daar wel heengaan!

Hoeveel geld was jij kwijt voor ong. 2 maanden? En is het bijv. een optie om op bangkok te vliegen en over land naar laos/cambodja/vietnam te gaan? Of kan je dan beter een ticket naar hanoi kopen?

alvast bedankt,

groetjes marije

airasia is alleen in Azie.

ik heb mijn ticket, welliswaar naar bangkok, bij kilroytravels.nl besteld.

ik ga uit van zo’n 1000 euro in de maand. Dit is vrij royaal in deze landen. Maar ik hou ook van duiken en dat kost ook geld. 30 euro per dag ongeveer en dan houd ik erg royaal aan. Het kan in deze landen ook zeker voor 20.

Ja, je zou ook naar bangkok kunnen vliegen en via cambodja/laos naar vietnam kunnen gaan over land. Of vanuit bangkok met airasia vliegen naar Vietnam.

Nogmaals Succes,

Martin
www.wereldrondreis.nl

Hoi Marije,

Vanuit Nederland vliegt niets rechtstreeks op Vietnam. Of je stapt in Frankfurt, Parijs o.i.d. over, of in Bangkok, Kuala Lumpur enz. Het goedkoopste is geloof ik op Bangkok vliegen en daar vandaan nogmaals een vliegticket regelen met een goedkope vliegmaatschappij. Ik ben met Malaysian Airlines gevlogen. Was zeker niet goedkoop, wel goed. Maar ik was ook een beetje laat met boeken.

Afgelopen augustus vond ik het in het noorden vrij nat; vaak regen, ook hele dagen lang. Hoe verder naar het zuiden, des te droger & warmer het werd. Buien zijn niet zo voorspelbaar. Soms de hele dag, dan weer om 12:00 enz.

Als je niet naar een vakantieland wilt moet je je afvragen of je naar steden wilt als Hoi An, Nha Trang, Hué, Dalat enz. Want die zijn supertoeristisch, met bijbehorende op toeristen georiënteerde bevolking. Dat viel me best tegen. Ik denk dat er meer cultuur te vinden is buiten deze steden.

Mijn ervaring is dat een goed hostel beter is dan de goedkoopste hotels. Bij een goedkoop hotel krijg je vaak meteen airco & tv er bij, en dat gaat ten koste van andere zaken. Echte dormrooms ben ik amper tegen gekomen. Maar die waren vaak wel goed.

Ik ben niet veel reizigers tegen gekomen die echt dol enthousiast waren over Vietnam. Mensen die uit Cambodja, Laos of China kwamen vonden dat interessantere landen. Zelf ben ik daar niet geweest, kan alleen zeggen dat ik in Vietnam teveel op het toeristische pad ben gebleven. Zeven weken voor alleen de toppers lijkt mij behoorlijk ruim. Ik heb het vrij rustig aan gedaan en alles in een maand gezien.

Gert Jan

Wat Gert-Jan al zei, als je naar Vietnam gaat dan moet je van de ‘opentour route’ afwijken. Want als je met z’on open tour gaat heb je voornamelijk met toeristen te maken en Vietnamezen die daar op inspelen. Wijk je daar vanaf en dan krijg je te maken met een supervriendelijke bevolking. Ik ben zelf 7 weken in Vietnam geweest en heb een geweldige vakantie gehad. Het is inderdaad zo dat veel toeristen/backpackers Vietnam niet zo leuk vonden dan bv Laos, Cambodja en Thailand, maar mijn mening is dat dat aan jezelf ligt en de manier van reizen. Dus als je alleen de highlights doet en met een open tour reist dan zou ik ook niet voor Vietnam kiezen, ga je echter met het gewone openbaar vervoer en doe je ook andere gebieden aan dan is Vietnam zeker de moeite waard. En wat de kosten betreft, je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Als je gaat eten waar de lokale mensen gaan eten en je gaat goedkoop slapen dan kun je dat makkelijk onder de €15 pd. Wil je luxer dan kom je op de prijzen van Martin uit, z’on €20 tot €30pd.

Hoi hoi,
Als je goedkoop wilt vliegen, vlieg je vanaf Dusseldorf (scheelt je gauw 200 eurie). Kijk op www.supersaver.nl ,vlieg dan op Bangkok en vanaf daar vlieg je met www.airasia.com voor een paar tientjes naar bijna elk land in zuid-oost Azië.
Ik heb zelf een rechtstreekse vlucht naar Bangkok met LTU airways 11/07 <-> 22/08 (6 weken) voor 694 eurie, er zijn nog tickets beschikbaar!

Dank je wel voor jullie tips! We zitten er nu aan te denken om een rondje te maken: bangkok, angor wat, pnom penh, vietnam, luang prabang, bangkok…
Wat zijn de kosten voor alle via?

Als vietnam idd zulke toeristische gebieden heeft willen we die wel min of meer vermijden. Tuurlijk leuk om ook daar wat van te zien 9hoort tenslotte ook bij het land) maar aangezien we wel wat egwend zijn qua backpacken willen we graag het ‘echte’ vietnam leren kennen! Hebben jullie daarom nog tips voor leuke dorpjes/routes/gebieden?

En ik via fox een startpakket gevonden met retourticket bangkok en overnachting voor 650 alles inclusief vanaf dusseldorf. Das toch wel een goede prijs? Strax, waar ben jij van plan heen te gaan?

groetjes

Hey,
Das niet gek, als alles incl. is… Hoe lang ga je? Ik ga ff een paar dagen in Bangkok koekeloeren en vlieg dan met airasia naar Sabah (Borneo) waar ik Mount Kinabalu wil beklimmen en de jungle intrek. Met een tussenstop van een paar dagen in West Maleisie trek ik door naar Sumatra, waarna ik waarschijnlijk ergens op een tropisch strand ga chillen, voordat ik terug vlieg.
Greetz

Air Asia X gaat vanaf midden dit jaar vluchten verzorgen van uit Europa naar de Aziatische landen .
Een vb. Londen / Kuala Lumpur vanaf 60 Euro .

dat meen je niet, vanuit Europa? zou mega zijn!! Vietnam afgelopen zomer gedaan, Juli en augustus. Vond het een geweldig land! Ik ben zelf 5x in Thailand en 4x in Maleisie en 4x in Indoneisie geweest om maar wat te noemen (en in Afrika etc), maar iki vind Vietnam leuk!! Ik denk dat het juist geweldig is als je zo veel tijd hebt om wat te zien. Wij zijn naar Saigon gevlogen, van daar naar Ho Coc Beach (geen toeristen, is super daar) en toen naar Mui Ne en Dalat. Van Dalat een tekking gedaan van 4 dagen met busje en wandelen. We kwamen uiteindelijk in Hoi An, erg gezellig, wel toeristisch, maar moet je zeker doen. Daarna naar eilandjes voor de kust en Doc Let Beach (aanrader!!). Toen was het helaas tijd om terug te gaan, maar o wat had ik graag nog veeeeel meer gezien van Vietnam (komt nog wel) maar wij waren 3.5 weken geweest en dit tempo (doeloe) was zeer relaxed, dan zie je ten minste wat…
groetjes Marit

:slight_smile: