Wat wel en wat niet doen als je de ouders van je askim gaat ontmoeten??

Ik moet zeggen als ik chocola mee nam/neem voor ex askim let ik daar eerlijk gezegd niet op…en hoewel hij varkensvlees verafschuwt…eet hij met heel veel smaak die chocola op. Vraag me af of hij daar zelf oplet…of de liefde die hij voor de chocola voelt is blind…haha

sorry vindt het een beetje extreem en een beetje ver gaan. Mijn askim heeft gelukkig alles geproefd toen hij hier was rookworst paling haring en niet alles vondt hij even lekker maar wel blij dat hij het allemaal een keer kon proeven in zijn leven. Net alsof wij een doodszonde begaan door varkensvlees te eten sorry ik zie het gewoon als cultuurverschil. Als de familie wel islamitisch zou zijn kan ik het nog begrijpen dat ze daar moeite mee zouden hebben en zou ik er ook zeker rekening mee houden. Ik proef daar ook altijd alles en sommige dingen vindt ik ook lekkerder dan andere

Ik geef het ook alleen maar als tip mee, wat je ermee doet moet je zelf weten.
Maar als ik me zou verplaatsen en ik zou de keuze hebben gemaakt geen varkensproducten te eten, zou ik het fijn vinden als anderen hier rekening mee zouden houden :wink:
Voor mij is het vooral een gevoelskwestie.
Tsja als je voor kids hier bvb spekjes uitdeelt, niemand die zich afvraagt of er wel of geen varkensproducten inzitten, niemand die het zou proeven, maar ik zou me er zelf niet goed bij voelen…

En er zullen genoeg turken zijn die het niks uitmaakt, maar ook heel veel die het wel iets uitmaakt. Daarom geef ik t gewoon als tip mee.

klopt wat je zegt miss may ik hou ook rekening met spekjes als het gaat om mensen met een moslim geloof, maar als ze dat niet zijn zou ik me er ook niet ongemakkelijk bij voelen! Want het is niet tegen de regels van een geloof vandaar mijn reactie :slight_smile:

Nee ik snap dat ook wel :wink:
Maar daarom gaf ik aan dat je het evt kunt vragen. Omdat ikjuist hier in aanraking ben gekomen met mensen die uit andere overtuigen alsnog geen varkensvlees of producten willen :wink:

Ik ben er momenteel ook erg mee bezig… runderrookworst aan het zoeken, snoep zonder glucose, of met runderglucose… dus ja best wel mee bezig…

Ik vraag me alleen af… transolie… is dat ook van varkens?

misschien dat je deze vraag even moet zetten bij de halal hapjes dingen geopend door tricia. Denk dat dat de juiste plek is cyn!

Dat had ik al gedaan, maar daar kwam geen reactie, dus ik dacht… Misschien weet 1 van jullie het toevallig :wink:

whaha ja dan houdt het op ik heb het even voor je nagevraagd aan mijn marokkaanse collega, maar die kent het hele product niet!

Echter runderrookworst, moet natuurlijk wel halal geslacht zijn he, maar neem aan dat je dat wel wist (niet die van unox dus :wink: )

leuk topic!!
İk praat nu naar eigen ervaring. maarre de handkus wordt echt gewaardeerd en daarnaast op zn nederlands nog 3 zoenen erachteraan. Dat werd echt gewaardeerd. İk ben nu eenmaal nederlands en zijn fam turks. Dus een beetje mixen kan geen kwaad.
Qua kleding, iets waarmee je op de grond kan zitten. En zeker niks wat te veel bloot laat zien. Ligt mischien ook aan t gebied waar je schoonouders wonen, maar die van mij wonen ın Konya en daar staan de meeste moskees op de vierkante meter,dus kan je wel raden dat ze daar heel cultureel en gelovig zijn ingesteld. Enne hou je benen dicht, ookal valt er niks te zien…

Zorg voor n sterke blaas…je zal overgoten worden met thee,thee, en nog meer thee.
Als je tijdens t eten twijfelt over wel of niet eten,neem dan n klein hapje. zodat je in elke geval laat zien dat je er blij mee bent. Veel turken zijn arm,maar delen alles met je, als is het hun laatste eten.

En wat al eerder gezegd werd, al spreek je maar 1 woord turks. Gebruik het, je zal zien dat ze daar echt blij van worden.

Het volgende zal per familie anders zijn,maar als je naar de toilet moet, en je krijgt een bakje warm water mee, dan ıs dat niet om de wc door te spoelen…dus mijn advies zorg dat je papieren zakdoekjes oid bıj hebt

En verder geniet ervan. Het is voor hun net zo eng als voor jou en je askim.