Te massaal, maar zoals anderen hier al schreven ga wat blokken verder weg en je ontmoet een hele andere, rustigere wereld.
Maar ik ga me toch maar meer richten op Chiang Mai. Lekkerder weer en wat relexter.
Te massaal, maar zoals anderen hier al schreven ga wat blokken verder weg en je ontmoet een hele andere, rustigere wereld.
Maar ik ga me toch maar meer richten op Chiang Mai. Lekkerder weer en wat relexter.
Het zal zowat een tiental jaren geleden zijn dat ik (inmiddels 56 jaar) mijn eerste keer in Bangkok kwam. Heb er toen een 3 tal dagen verbleven; veel gezien en veel meegemaakt. China Town (wat een sfeer), Sukhumvith road (namaak en niet zo vriendelijke Thai), Wat Po (eerst Thai massage) , Koninklijk Paleis (prachtig), Kao San road, echt Thai boxing in de grote arena en het hier door iedereen doodgezwegen Pat Pong (uniek in de wereld). Ik heb toen geleerd dat ik in Bangkok niet te voet moet reizen. Mijn vrouw en ik hebben meer dan een week met een zware hoest opgezadeld gezeten…De enige plaats die volgens mij echt gezond is, is de Praya river. De volgende keren dat ik in Bangkok was, heb ik dan ook altijd aan de rivier gelogeerd en zoveel mogelijk de boot genomen. Een super tijdverdrijf is namelijk met de “lijn”-boot de rivier op en neer varen. Bangkok is wel een van de weinige steden ter wereld waar ik mij heel gemakkelijk kan oriënteren. Vraag me niet waarom, het is gewoon zo.
Ik hou wel van Krung Thep of het Los Angeles (City of Angels) van het Oosten.
John
Doodgezwegen wordt het hier zeker niet…denk dat velen hier op het forum het gewoon niet zo spectaculair vinden. Zelf vind ik Patpong helemaal niks. Ben er in afgelopen 10 maanden 1x 's avonds geweest om een drankje te doen…
Wat vind je er zo uniek aan als ik vragen mag?
Ik bedoel dat voor iemand die nooit in Thailand geweest is dit wel een uniek spectakel is : 2 straatjes met allerhande sexgedoe en daar middenin markt met namaakspullen. Vind je dat in een ander land?
En dan nog het verhaal van mijnheer Patpong!!!
Groeten
John
Nou ik heb eerlijk gezegd geen hoge pet op,wat betreft Patpong,je ziet daar ook veel menselijk leed.
Pooiers die de vrouwen aftroeven als ze geen trek hebben om te dansen,of een nummertje doen in een vuil achterkamertje met euch… klanten.(zelf gezien)
Het gebeurd ook wel elders in Thailand,een paar jaar geleden toen ik in Khon Kaen verbleef,waren ze een vrouw(de pooier)aan het afranselen,nou dan begin ik van binnen te koken van woede als ik al die ellende zie.
Mijn eerste indruk toen ik voor het eerst in Bangkok kwam was: Wauw… wat een stad!
We stapten het vliegveld uit en voelde gelijk de benauwde, warme, stinkende lucht… Maar stoorde me hier eigenlijk niet aan. We kwamen 'savonds aan in ons hotel in Sukhumvit, Windsor Suites en zijn gelijk op pad gegaan om wat te eten bij een lokaal tentje. Dit viel nog niet mee, onderweg paar keer “overvallen” door prostituees op straat en uiteindelijk in een klein, vies straat waar ratten zo groot als katten liepen, een eettentje gevonden. Constant kwamen we in situaties waar we dachten: waar zijn we nú weer beland! Geweldig. De volgende dag brachten we een bezoek aan de universiteit van Bangkok, heel mooi en hebben me de lokale studenten kunnen praten over wat wel en niet te doen in BKK. Daar hoorde we ook dat je leuk kunt uitgaan in Royal City Avenue. Hier zijn voornamelijk locals te vinden en zit je in tegenstelling tot Khao San Road niet alleen tussen de Backpackers. Het duurde trouwens wel even voordat we een taxi vonden die wist waar het was… 2x zijn we ergens anders afgezet omdat de taxichauffeur een commissie ontvangt voor die bepaalde club.
Overdag hebben we een keer een boottocht gedaan over de Mekong river en de tempels bezocht, over de Floating Market gevaren en zijn we de verschillende shopping malls afgegaan en eten bij de tentjes op straat. Savonds gegeten in de Long Table en de Baiyoke tower (vanuit hier kan je zien hoe inmens groot Bangkok wel niet is, zo ver als je kan kijken zie je stad). En natuurlijk een maatpak laten maken voor 125 euro.
Wat een geweldige stad is het, ik wil er nog vaak terugkomen om de stad beter te verkennen.
Ik neem aan dat je de Chao Phraya bedoelt…de Mekong stroomt nog steeds niet door Bangkok ![]()
Ja die bedoel ik ook! Iets te snel getypt, haal het altijd door elkaar…:drugged:
Ik zal het simpel houden : I just Love it !!! :wub:
:chin: