Enquete :Wat zijn jullie ervaringen met de stad Bangkok?

Bangkok, de kosmopolitische hoofdstad van Thailand,deze stad heeft vele bezienswaardigheden,zoals : Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arum,Chao Phraya Rivier, Chatuchak weekend market, China Town etc…
Ook heeft Bangkok een bruisende nachtleven,livebands, discotheken, jazzclubs,muziekcafe’s, theater, cabarets…

Geef hieronder je positieve alsook je negatieve reacties wat betreft Bangkok !
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodaties,bezienswaardigheden etc…

http://www.keepcalmandtravel.com/wp-content/uploads/2013/09/Chinatown-Bangkok-Thailand.jpg

Bangkok is mijn nummer 1 stad. Ik kwam er pas mijn 2e Thailand reis. Mijn eerste ervaring was negatief, zag alleen maar betonbouw om me heen en was blij toen ik er weg was. Na de vakantie wat mee gaan verdiepen in Bangkok en na een paar Thailand reizen begon ik het steeds meer te waarderen. En mijn laatste 3 Zuidoost-Azie reizen ben ik er steeds 5 nachten verbleven. Zou niet meer zonder kunnen.
Ik heb bv eens een taxi genomen naar de Wat Benchamabophit (ochtendritueel), vandaar gelopen naar de staande Boeddha (Wat Intharawihan) en van daaruit naar de Pak Khlong market en kwam onderweg nog ergens een locale markt tegen waar ik de enige toerist was. Vanuit de Pak Khlong market via Little India naar Chinatown gelopen, geweldig!
Bangkok heeft zoveel te bieden, mooie tempels zoals Wat Phra Kaeo, Wat Pho (liggende Boeddha), Wat Arun, Wat Traimit enz. de Chao Phraya river, Klongs, Chinatown met z’n achterstraatjes, Thai Boksen kijken bij lumpini of Ratchadamnoen boxing stadium, Baiyoke (hoogste gebouw Bangkok) voor een geweldig uitzicht, leuk alternatief is de Sirocco Sky Bar, wel niet zo hoog maar ook een prachtig uitzicht, de Loy Nava dinner cruise, een tocht met een oude rijstboot over de Chao Phraya river met heerlijk eten, Khao San road, diverse fietstochten enz. Zoveel eigenlijk!
Voor shoppen ga je naar Chatuchak weekend market, MBK Shopping Center, Pratunam market, Bo Bao tower en omgeving en Chinatown.

Pak eens de trein vanuit Wongwian Yai naar Mahachai (Samut Sakhon) een oud vissers dorpje en laat je verrassen!

Minpunten heb ik eigenlijk niet, misschien soms de taxi’s die niet altijd op de meter willen rijden, maar ja, als dat alles is!

Mijn ervaringen zijn vergelijkbaar met die van John. Als je voor het eerst in Bangkok bent, vind je het maar niks.
De drukte, taxi’s, tuk-tuks die steeds stoppen om te vragen of ze je kunnen vervoeren, de uitlaatgassen, de hitte, je wordt er gek van.
Zoals John al zei, je wilt er gewoon zo snel mogelijk weg.

Met de jaren leer je de sterke punten van BKK kennen, het is echt een formidabele stad om te winkelen, en er zijn ook rustige plekken die je eerst niet had opgemerkt. Met de taxi’s en de tuktuks leer je omgaan, wanneer je tegen het verkeer in loopt, kunnen ze niet stoppen.

Hans.

In tegenstelling tot mijn voorgangers was het bij mij liefde op het eerste gezicht. Wat een heerlijke hectiek!
Natuurlijk wordt je bij aankomst direct overvallen door de drukkende hitte en smog, maar na een dag of twee acclimatiseren merk je dat al niet meer op en kan de echte ontdekkingsreis beginnen. Kijk eens buiten de gebaande paden en neem bijvoorbeeld een bus of trein en stap uit bij halte 8 of een ander willekeurig nummer. Genieten.

Ik vind de tuktuks tegenwoordig een gemis in BKK, ze waren zo straatbeeld bepalend maar nu rijdt er nog geen tiende meer van een paar jaar geleden.

Net als John en Hans wilde ik de eerste keer dat ik in Bangkok was zo snel mogelijk weg. Chaotisch, verschrikkelijk druk, zweetheet en het stonk er naar een combinatie van uitlaatgassen, eten en wat niet meer. Toch eigenwijs geweest en elk jaar weer teruggekomen in Bangkok en er een aantal dagen gebleven…en inmiddels is het 2014 en woon ik alweer 2,5 jaar in deze geweldige stad.

Uiteraard mag je als je voor het eerst in Bangkok komt, de bekende bezienswaardigheden niet missen. Maar als je deze gezien hebt is het zeker de moeite waard om eens naar een wijk te gaan waar weinig tot geen toeristen komen en gewoon rond te wandelen en het Thaise leven buiten de toeristische gebieden mee te maken.

Bangkok slaapt nooit en het leven gaat hier 24 uur per dag door! Restaurants zijn er in overvloed, van simpele ‘restaurantjes’ op straat (waar je het beste en goedkoopste eten krijgt) tot peperdure 5-sterren restaurants. Ook bezienswaardigheden of uitstapjes zijn er genoeg te maken. Als je tijdens je reis in Bangkok bent of dat je hier woont, je hoeft je echt nooit te vervelen.

In de ochtend op tijd naar het Lumphini park, om daar de vele mensen te zien sporten/bewegen en dan vooral de chinezen die aan Tai Chi Chuan/Kung fu doen. Of sfeer proeven bij de Erawan Shrine.

Mijn 1e kennismaking met bangkok was in 2007 in juni.
Na een voor mij eerste lange vlucht zonder slaap was het nogal hectisch.
De drukkende hitte,het idiote verkeer,de irritante tuktuk drivers,de slechte voetpaden,de stank van pis,rottende kadavers…haha dat maakte wel indruk.
Wilde ook zsm weer weg…
De 3 dagen in de stad heb ik de standaard dingen gedaan waar alle toeristen als vliegen op af komen.
nu 7 jaar later ben ik 8 keer terug geweest in de stad.
Getrouwd met een thaise dame…ja en dan zie je wel ineens andere plekken dan als toerist.
Wat ik leuk vind is om de trein te pakken…(niet de airportlink of bts) en ergens uit te stappen…een locale markt te bezoeken en ergens een drankje te kopen en al zittend naar al die mensen te kijken…gaaf!
Of de locale oude stadsbussen…de thai zitten je dan lachend aan te staren
Kortom,Ik vind Bangkok een enorm facinerende stad.
alleen het verkeer…pff wat een drama
Jeroen

Toen ik er voor de eerste keer aankwam had ik meteen zo iets van Fantastisch!! Heerlijk al die geuren, kleuren en drukte. Ik kan begrijpen dat het een stad is waar je even aan moet wennen hoor maar dat je er een hekel aan zou kunnen hebben dat snap ik persoonlijk niet. Als je verder kijkt dan de standaard plaatsen zal je zien dat BKK zo veel meer te bieden heeft, je kan van heel rustig naar heel druk en alles wat er tussen zit. Wees niet bang pak bijvoorbeeld eens de boot of de (standaard) bus en stap gewoon ergens uit en je zal zien dat er veel meer is te zien als een paleis of Wat.

Het allermooiste van Bangkok vind ik misschien wel de bedrijvigheid die overal aanwezig is.

Geweldige stad. Een en al bedrijvigheid inderdaad. Van alles te doen, van alles te koop, van alles te eten, en vooral ook van alles te zien. En bovendien vrij eenvoudig te bereizen met de skytrain, metro, ferry’s en goedkope taxi’s. Blijf alleen ver uit de buurt van Khao San Road ;-).

Gemengde gevoelens bij Khao San? Het is natuurlijk niet ‘echt’ Bangkok en het is ook niet meer die hippie kolonie van weleer. Ken het sinds 2009 maar, heeft iemand hier het ‘oude’ Khao San nog meegemaakt? Contact maken met anderen gaat vrij makkelijk en vind het fascinerend om al die verhalen te horen. Wat ik er verder graag doe is mensen kijken onder genot van een biertje :smile:

BKK gebruik ik vaak als hub naar andere landen in Zuidoost-Azië. Hoewel ik telkens een paar dagen inplan, blijf ik er altijd veel langer hangen. Er valt zoveel te ontdekken en te doen. Zoals mijn lievelingsgerecht Pad Kaprao eten bij een straatstalletje of de rivierboot pakken en dan willekeurig ergens uitstappen… Heb de wens om er nog eens een lange periode te willen leven en werken.