hoi ik ben jongen van 27 ik heb een vriendin die woont in thailand nu is me vraag wat kost het als me vriendin van chiangmai naar schiphol airpoort moet want ik zit te denken en wil haar vragen om een keer meschien 2 weken hier naar toe te komen nu is me vraag ook kan dat gewoon of zijn daar ook kosten en papierwerk aan verbonden verder wou ik weten moet je bepaalde salaris hebben om voor haar ge rant te staan of hoe gaat dat in ze werk en zo ja wat moet je ongeveer verdienen dan om dat te doen verder heb ze ook zo cursers nodig of hoef dat niet verder wou ik weten wat is leuk om heen te gaan ik ga weer in dec naar thailand chiang mai en me schien wil ik naar de buurlanden of de goude drie hoek hoe ver is dat vliegen of wat kost dat om daar te komen dat waren me vragen voorlopig
Jouw vriendin kan het beste zelf even in Thailand informeren hoeveel een ticket naar Nederland kost. Het is vaak goedkoper om een ticket in Thailand aan te schaffen dan in Nederland.
En ja, er is wel een hoop papierwerk aan verbonden. Jouw vriendin moet een toeristenvisum aanvragen bij de Nederlandse Ambassade in Bangkok en ze hebben hiervoor ook een aantal papieren van jou nodig o.a. loonstrookjes, kopietjes paspoort en nog aantal papieren. Ik weet niet meer exact welke papieren je hiervoor allemaal nodig hebt, omdat het voor mij alweer een tijd geleden is dat we een toeristenvisum hebben aangevraagd. Je zou hiervoor het beste even kunnen kijken op de website van de IND (www.ind.nl) of anders op de website www.buitenlandsepartner.nl Hier kan je ook veel informatie vandaan halen.
Er zijn kosten aan een toeristenvisum verbonden, maar die vielen destijds best mee (ik dacht 2000 Baht of zoiets, maar dat kan natuurlijk ook veranderd zijn).
Veel informatie over een toeristenvisum is beschikbaar op de site van de Nederlandse ambassade in Bangkok: http://www.netherlandsembassy.in.th/ en dan naar consulaire zaken.
Een vlucht van b.v. Chiang Mai naar Luang Prabang in Laos kost ca Bt 3500 enkele reis.
Een ticket Bangkok - Amsterdam non stop met China Airlines kost in Thailand ca Bt 34.000
Met LTU (http://www.ltu.com) vlieg je goedkoop van BKK naar Dusseldorf. Al weet ik niet of dat een mogelijkheid is voor een Thaise dame met een visum voor Nederland…
Dan moet ze het Schengen-visum aanvragen bij de ambassade van Duitsland.