Vliegticket

Ik ben afgelopen november voor 3 weken in Thailand geweest.Het was geweldig.Nu wil ik natuurlijk weer heen maar dan 6 weken. 3 weken is eigenlijk een beetje te kort. Mijn plan is om begin november te vertrekken.
Is het handig om nu alvast een ticket te boeken? Waar kan ik het best een ticket boeken. Vorige keer ben ik met china airlines geweest,vond het wel goed maar wel prijzig.

Turkish Airlines is heeft tickets vanaf 636 euro, China Airlines nu rond de 700 euro. Je kunt natuurlijk wachten op aanbieding Egypt Air en proberen voor minder dan 600 euro een retourtje op de kop te tikken.

Groeten Bauke

1 like

Egyptair heeft tickets vanaf 554 euro. Succes met zoeken en boeken…

Als er zo’n klein verschil tussen zit zou ik lekker relax kiezen voor China. De verhalen die ik ken van T. A. zijn namelijk ook bijna nooit positief (zelf nog nooit mee gevlogen) Zelf probeer ik altijd wel rechtstreeks te vliegen ben niet zo van de overstap maar goed ligt natuurlijk ook aan de kosten. Maar goed je hebt nog even en er komen dagelijks leuke aanbiedingen voorbij op de diverse websites.

Rechtstreeks vanaf Schiphol heb ik nooit goedkoper dan 650 euro gezien, de afgelopen 2 jaar. Zonder tussenstop vanaf Schiphol kan ook alleen met KLM, China Airlines en EVA Air. November is meestal geen dure maand maar als je nu een ticket zonder tussenstop voor 700 kan kopen dan ben je van de zorgen af. Het kan hooguit wat duurder worden door een aangepaste brandstof toeslag. Zelf koop ik het ticket maximaal 2 maanden van te voren omdat ik dan pas weet welke dagen ik vakantie opneem.

Als opstappen in Dusseldorf of Frankfurt een optie is dan heb je meer keus voor goedkope alternatieven. B.v. Air Berlin of Catway Pacific

EVA Air is wat leuker vliegen want je kan zelf kiezen welke films je wilt zien en de vertrek/aankomst tijden vind ik gunstiger vergeleken met KLM of China Airlines.

Als je 6 weken gaat moet je wel een visum bij de ambassade of consulaat halen. De visum vrije entree is voor uiterlijk 30 dagen. Je kan 2 weken verlenging in Thailand regelen maar ik zou daar niet op gokken.

Dat is waar rechtstreeks kost wel rond 650 euro (ligt aan de periode)

Persoonlijk reis ik dan weer liever met China ivm de tijden zo zie je maar weer het is voor iedereen anders :nod:.

Eva heen in de avond aankomst in de middag Terug in de middag aankomst in de avond.

China heen in de middag aankomst s’morgens vroeg Terug middernacht aankomst s’morgens vroeg.

De visum aanvraag doe je bij de Thaise ambassade en is volgens mij nog steeds gratis. Net wat weektripper zegt ik zou dit ook in NL doen en niet ter plaatsen.

Als je zonder visum naar Thailand reist, krijg je 30 dagen on arrival. Voor 1900 baht krijg je verlenging van 7 dagen.
Voor 6 weken is visum aanvragen in NL is het handigst natuurlijk, anders zul je toch een van de buurlanden moeten opzoeken om je verblijf in Thailand te kunnen verlengen.
Border crossing over land (bijv via Laos, Cambodja, Myanmar of Maleisie) is goed voor 15 dagen en een internationale vlucht naar Bangkok of bijv Phuket levert je weer 30 dagen extra op.

Nee, als belg of nederlander krijg je geen visa on arrival maar visa exempt entry. En om daarvoor in aanmerking te komen is een vliegticket naar buiten thailand met vertrek binnen 30 dagen vereist. Immigratie doet daar niet moeilijk over, masr de vliegtuigmaatschappij mogelijk wel.
Dus om problemen te vermijden vooraf visum aanvragen of zorgen voor vliegticket naar buiten met vertrek binnen 30 dagen.

Hoi Steven,

Bedankt voor je correctie, met een geldig visum vertrekken voorkomt inderdaad alle problemen. Ik ben enkele jaren geleden nog wel eens op deze wijze Thailand binnen gekomen, maar ik zal deze ‘handelswijze’ niet meer promoten.